Page 4 of 6

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 24 Dec 2013, 14:02
by MX-Jon
Far må jo også få julegave og han er litt utålmodig så den den er åpnet allerede.
Flytter 62 kubikktommer pr omdreining :)
Så får vi se om resten av delene som behøves kommer på plass etterhvert. Tror kanskje jeg får litt hjelp av nissens medhjelper der, du vet han som er litt rød på nesen....
Image

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 24 Dec 2013, 16:49
by Fabiz
Jeg ønsker meg også "steroider" til jul. :)

Fabian

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 25 Dec 2013, 13:03
by Stalfa
MX-Jon wrote:Tror kanskje jeg får litt hjelp av nissens medhjelper der, du vet han som er litt rød på nesen....
Er ferdigsett i fra samme leverandør som Rudolf, eller skal det bygges på egenhånd?

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 25 Dec 2013, 13:51
by MX-Jon
Stalfa wrote:
MX-Jon wrote:Tror kanskje jeg får litt hjelp av nissens medhjelper der, du vet han som er litt rød på nesen....
Er ferdigsett i fra samme leverandør som Rudolf, eller skal det bygges på egenhånd?
Ikke ferdigsett, men resultatet skal bli tilnærmet det samme. Tenkte først på en hotside løsning men siden Rudolf er lokal ekspert på Fast Forward coldside og holder til samme sted som meg gjør det ting vesentlig enklere. Det var jo Beverly som hadde MP62'en først før Rudolf fikk den så derfor er det en del 1.8 spesifikke deler til overs som jeg kan få kjøpe. Det resterende som mangler kjøper jeg av FF eller andre steder avhengig av om det er spesielle FF deler eller generelle slanger, dyser og annet. Men det forutsetter selvfølgelig at jeg har en 1.8 å sette det på så da blir det bytte fra 1.6 til 1.8 også som en del av prosjektet.

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 25 Dec 2013, 14:13
by Stalfa
Hvilken motorstyring?

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 25 Dec 2013, 14:21
by MX-Jon
Stalfa wrote:Hvilken motorstyring?
Hadde først tenkt til å bruke Hydra Nemesis, men siden Fast Forward bare supporterer sin egen løsning går jeg for denne for å gjøre det enkelt. http://www.fastforwardsuperchargers.com/products.html Da blir det også lettere å få hjelp av Rudolf som har samme løsning.

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 26 Dec 2013, 19:24
by Trym N1290
Gratulerer.. Nå blir det fart på sakene :)

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 26 Dec 2013, 22:34
by MX-Jon
Trym N1290 wrote:Gratulerer.. Nå blir det fart på sakene :)
Hehe takk! selve prosjektet tar nok sin tid. Mye annet som krever tid i hverdagen. Men når det først blir ferdig blir det nok fart :)

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 12 May 2014, 18:02
by helly
Noe nytt her da? :-)

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 02 Jul 2014, 19:47
by MX-Jon
Da var jeg også medlem i "for høy CO klubben".
Har jo vært en del tråder her om det men tenkte jeg skulle gå for "lekkasje før lambdasonden" først.
Koblet støvsugerslangen på utblåset så den blåser istedenfor suger og tapet slangen fast til eksosenderøret.
Image
(Ikke helt fornøyd med skiltet mitt nei, venter på nytt i korrekt format....)

Så var det bare å finne frem lytteutstyret og skru på støvsugeren
Image

Og der de fire rørene møtes i manifolden hørte jeg en tydelig susing. Men så liten sprekk at jeg nok ikke hadde oppdaget den på annen måte.
Så da blir det ny manifold og ny CO måling for å se om det løser problemet. Lurte også på å sølvlodde sprekken men siden den sikkert er langt fra ren og umulig å få ren gjetter jeg at en sølvlodding vil bli mislykket. Noen som har erfaring med det?

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 02 Jul 2014, 20:33
by GTX-Lars
Sveis eller bytt eksos :)

Posted: 02 Jul 2014, 21:14
by Rudolf
Mulig jeg har en sånn manifold (1.8l) liggende.

Erik
(som snart trenger en vareopptelling :roll: )

Re:

Posted: 02 Jul 2014, 21:23
by MX-Jon
Rudolf wrote:Mulig jeg har en sånn manifold (1.8l) liggende.

Erik
(som snart trenger en vareopptelling :roll: )

Takk for omtanken Erik, men manifold har jeg på delelageret.
Tenkte mer på om den gamle er kast eller om det er noe å spare på.
Vil jo slippe å spare på søppel, men synes det er dumt å kaste deler som lett kan fikses.

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 02 Jul 2014, 21:37
by Trym N1290
Steike lurt triks det med støvsugeren :) den skal jeg jaggu teste selv.

Angående manifold, vist du har en annen liggende så bytt. Så kan jeg sveise den tett for deg :)

Re: Jon's Ræserbil

Posted: 08 Oct 2014, 11:07
by MX-Jon
Hadde bilen på etterkontroll i dag. To av feilene var feil justerte lys og høy CO.
Lysene justerte jeg mot garsjeveggen som jeg pleier og hadde funnet en eksoslekkasje før lambdasensoren som jeg trodde hadde forårsaket høy CO. Og pga eksoslekkasjen hadde jeg ikke sjekket noe mer.
Dro til etterkontroll med godt mot men....

Tydeligvis hadde bilen stått litt skeivt da jeg justerte lysene for de var fortsatt ikke 100%.
Og CO var på 0,6 som før (selv med 50% E85 på tanken)

Men da var det jeg fikk en overraskelse:
Han som kontrollerte hadde tydeligvis god tid så han hadde justert lyktene for meg.
Og han hadde skrudd ut et par av tennpluggene og så at de var litt sotet. Så han regnet med at CO ville bli ok hvis jeg byttet plugger og rapporterte 0,49 hvis jeg lovet å bytte pluggene når jeg kom hjem.
Det var ikke gæærnt....