Brukergruppe nye nettsider

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Brukergruppe nye nettsider

Post by biXen »

Hei,

Jobben med å oppgradere nettsider er (endelig) i gang. Hvis noen har lyst til å bidra med å hjelpe klubben (og dermed seg selv) så kunne jeg tenkt meg en liten brukergruppe til å få innspill fra. Dette gjelder både med tanke på innhold, fokus, layout og design.

De nye nettsidene vil ha som mål å integrere medlemsregister, sider og forum alt i ett. Slik at man skal kunne skrive en kommentar på forum, betale medlemsskap og skrive på forum med en enkelt bruker. Det vil også bli mye mer fokus på aktivitetene som skjer lokalt for å vise det kjekke som skjer rundtomkring i landet vårt. Det krever at folk engasjerer seg, det er allerede noen som gjør det lokalt for å få i gang turer osv. så det kan være greit at andre personer tar noen bilder og lager en sak om det. Hvis man ønsker en slik rolle kan dette være en god anledning til å komme i gang med det.

Det første man vil få tilgang på er wireframes for sideoppsett og plassering av innhold. Hvis noen har lyst til å være med å forme nettsidene så gi beskjed her eller på PM så blir dere inkludert.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Brukergruppe nye nettsider

Post by Ørnbjørn »

Gjerne det!
mvh,
bransjebror.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Brukergruppe nye nettsider

Post by biXen »

Flott, jeg lager et underforum under Admin som heter Brukergruppe nytt nettsted, der vil jeg typisk lage en tråd for hver ting som jeg vil ha innspill på. Alle som blir med skal også kunne poste tråder der. (om noe ikke skulle fungere så gi meg gjerne en lyd). Jeg tror det kommer noe å se på over helgen typisk.

(Moderatorer og styret har også tilgang her om de føler kallet)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Brukergruppe nye nettsider

Post by Stalfa »

Så det som er nytt er at man kan bli betale medlemskap via sidene?
Går vi bort i fra php boards?
Vil man få med historikken når man går over til ny form og farge?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Brukergruppe nye nettsider

Post by biXen »

Stalfa wrote:Så det som er nytt er at man kan bli betale medlemskap via sidene?
Går vi bort i fra php boards?
Vil man få med historikken når man går over til ny form og farge?
Betaling via nettsidene er hovedprioritet. Det er også ønskelig med en mer aktiv forside, og fremheve mer rundt fellesskapet. Men mye av jobben er å refaktorere innhold samt skifte til Wordpress. Såpass enkle sider at jeg ikke ønsker å ha dem på såpass diffust CMS som CMSMS har blitt. Gjør det også enklere for andre enn meg å jobbe på.

Det blir en integrasjon av Wordpress og phpBB. Så all historikk beholdes og forumet forblir i stor grad som det er.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
wcz
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 28 Jun 2009, 22:18
Medlemsnummer: 724
Location: Årdalstangen
Status: Offline

Re: Brukergruppe nye nettsider

Post by wcz »

Jeg kan godt være sparring partner når det gjelder utforming ny hjemmeside. Dagens hjemmeside/forum synes jeg er håpløs å orientere seg i - sikkert fordi jeg er både bilinteressemessig og geografisk holder til i "utkant-Norge".

Er ikke så teknisk bevandret, men jobber mye med informasjonsformidling og presentasjonsteknikk. Og er redaktør for en musikkorpshjemmeside som ble kåret til Norges beste for tre år siden. :)
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Brukergruppe nye nettsider

Post by biXen »

Jeg legger deg til, du får da tilgang til forumet som heter brukergruppe nettsider. Her vil du finne litt wireframes for hvordan prioriteringen av ting er tenkt, samt hvordan vi tenker å plassere det. Det neste som kommer ganske snart nå er første utkast til design/formgiving.

Lag gjerne en tråd der om hva du konkret synes er problematisk med eksiterende nettsider og forum. (forum vil ikke bli gjort noe med i denne omgang dog, det er programvare som utvikles av andre, og er bare "farga" av meg.)

Du har her en sjangse til å bli hørt, og det kan være andre som ser ting på samme måte, enten du kan noe om web eller ikke, så det er ikke noen hindring om du ikke er teknisk bevandret. Jeg er opptatt av at ting skal være brukervennlige og at folk skal finne frem, så kom med innspill. Alt blir tatt til etteretning. Les alt det andre har kommentert før du kommenterer selv slik at du får med deg historikken.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply