Min lille røde na,

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Hvorfor kjøpe brukt media spiller når det er så billigt nytt, og ikke minst gratis frakt og :D

http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/b ... 8348.4686/

Bestilte like greit nye høytalere og, siden det var noe komponent greier med rot i kablene, og limt på dashet, her skal eg prøve å få en ryddig og fin bil, valgte
og Pioneer høytalere, da eg har god erfaring med dem, Like billig som spillern, så man kan faktisk få en grei stereo pakke til under 1000kr, :D

http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/b ... 9242.4694/

Så med dette så håper eg det ikke blir noe oppdatering før bilen er i sving igjen..

Gamle Urebuni fronten selgest til første med 600,- eller bud :D Kan også byttest i deler eg kanskje trenger..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Image

Måtte sjekke litt da eg såg Mojo har hatt endel tull med veiva, kunne da finne ut eg har long nose eller big nose, men hvordan kan eg se om hvilken av dem 2 eg har.. Kan eg slappe av, eller er det ikke fullt så lett.. Vil jo helst ha bignose.. Bilen min er jo en 90 modell, da hadde dem vel bare short, så da har dem muligens byttet motor i min bil da eller. :roll: Takker for all hjelp eg kan få for å finne ut hva veiv eg har.. :D
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by MX-Jon »

Dette er vel bignose: http://www.miata.net/garage/crankshaft.html

Men den kan også ha problemer. Jeg har bignose selv og måtte nylig utbedre min. Hadde skjedd noe liknende det som skjer med shortnose.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Nå har eg googlet rundt og ebayet masse, men disse setene eg har er jo ikke like som dem andre setene til mx-5/miata, er det noen så kan hjelpe meg, eg vil ha noen trekk til dem, eller trekke om setene med skinn, men ikke lett når eg ikke vet hva seter eg har,disse setene er jo mye buttere sete på enn dem eg har sett før. Så eg roper hjelp :D

Image
Image
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Legendary »

Det er OEM seter du har. :)

http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX-5-MX ... 2a30b8894c

http://katzkin.com/ skal forresten være noe av det bedre du får tak i av setetrekk. Men kanskje like greit & billigere kjøpe nye, brukte seter mtp. hvordan dine ser ut?
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Vis du ser på setet, så er det spissere på en måte på dem du linker til, som er dem setene eg kjenner til, Disse mangler denne spissen og er helt butt..

Ja eg burde kjøpt nye seter, så om noen har noen, så er det bare å sende en pm :D Alt av interesse så lenge det er original seter til na/nb
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by mojo-91 »

Miatapowers wrote:Vis du ser på setet, så er det spissere på en måte på dem du linker til, som er dem setene eg kjenner til, Disse mangler denne spissen og er helt butt..

Ja eg burde kjøpt nye seter, så om noen har noen, så er det bare å sende en pm :D Alt av interesse så lenge det er original seter til na/nb
Når du sier spissere, mener du da helt fremme på sitteflaten? Altså der knærne er?
Sikker på at det ikke bare er skummet som har blitt deformert, at det var spisst en gang i tiden? Jeg mener man får kjøpt disse skumkjernene separat.
Kan forøvrig bare snakke posistivt om setetrekkene fra Katzkins. Har hatt mine nå i ca 100 år, og passform og slitestyrke er virkelig upåklagelig :D
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by mojo-91 »

Miatapowers wrote:Image

Måtte sjekke litt da eg såg Mojo har hatt endel tull med veiva, kunne da finne ut eg har long nose eller big nose, men hvordan kan eg se om hvilken av dem 2 eg har.. Kan eg slappe av, eller er det ikke fullt så lett.. Vil jo helst ha bignose.. Bilen min er jo en 90 modell, da hadde dem vel bare short, så da har dem muligens byttet motor i min bil da eller. :roll: Takker for all hjelp eg kan få for å finne ut hva veiv eg har.. :D
For å være helt sikker på at veivtappen din er i orden, må du nok skru det fra hverandre og inspisere.
Men du kan også nøye deg med å sjekke TDC, med oljepinnen i sylinder- 1
Det er jo ikke akkurat supernøyaktig, men gir ihvertfall en pekepinn i den ene eller andre retningen.
Hvis det ser greit ut, og momentet på veivbolten i tillegg er i henhold til spec, tror jeg du kan sove godt :)
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Kan vera setene mine er omtrekt og strammet mye på fronten da, der som knærna er ja, Det beste er vel å skaffe noe penere seter og trekke dem om. :D Skal bytte regreim når resten er oppe å går igjen. Så da får eg inspisere da. Men regner med det er ok, Ingenting så tilsier noe annet.. :D Gikk veldig fint denne motoren, og drog greit og. ikke noe fusk til den ikke ville mer da :oops:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

http://mrmikes.com/miatahome.htm

Den så googler finner og info, fant denne linken her, og der ser man at det er 2 forskjellige type sete på disse bilene.. Men tror kanskje mine er stuket slik at spissen er ødelagt. får nesten vurdere å ta av trekket og kikke litt, Nye seter må eg ha uansett..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Bilen lever igjen nå, :D Supertakk til MX-Jon så hadde delene eg trengte, fikk delene idag, og under 10min etterpå, så startet den opp og duret som en gammel klokke,.. Så her trengst det en skikkelig oljeskift, Men har noe forte oil flush liggende ifra forrige mx5 tid, som eg ikke har turt å bruke på noe av mine biler i ettertid.. Synd eg ikke har fører sete nå, for det pelte eg jo i molekyler for å finne ut eg hadde standard sete med trekk med dårlig passform.. :roll:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Fatboy »

Jeg skal forbi Odda til helgen, så er det noen i Osloområdet som føler for å hjelpe Stian, så kan jeg frakte. Skal til Stord. Sånn i tilfelle noen tenker på å selge et sete til mannen :)
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Har sete på gang :) så ingen krise det da, må bare en tur til jæren.. :) Mulig eg setter over pasasjer siden kun for å ragge litt i morgen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Mye unødvendig oppdateringer her egentlig :D Men byttet olje idag og kjørte rundt med forte oilflush 1-2 timer. og byttet til europris sin mobil super til 249kr kanna, tenkte den kunne vera greit nok til utskylling før eg putter på noe mer høykvalitetsolje, Tikkingen forsvant greit ved å kjøre på oil flush, og etter bytte av oljen så var det kun dysene så tikket, kom ut ganske så mye møkk av bunnpanna.. så dette lover bra, slipper kanskje ta ut kammer og ventilløftere på denne bilen da. :roll:

Venter fremdeles på å bli godkjent medlem og kunne legge ut annonse på ønskes kjøpt, så eg får gjøre det her i mellomtiden, og heller redigere/flytte annonsen når eg er godkjent :D

Eksosanlegget er heller dårlig på denne, så eg er interesert i ett ettermarknadsannlegg så ikke støyer for mye, gjerne legg ved en link om du har en anbefalling, eller pm meg om du har ett eg kan overta.

Alle støttestagene til stabiliatorstagene ser ut som dem har gjort sitt. Så dem er eg og interesert i, men kanskje best å kjøpe nytt.

Coiloversett type V-Maxx må eg og ha, så har noen det til liggende så ikke blir brukt, eller byttet tilbake til originalt, så er eg og interesert i dette..

Fremskjerm Venstre side forran, enten komplett, eller kun en bit der den blir montert på kanalen, så får eg fjernet noe rust der..

ellers så er faktisk bilen i grei forfatning, foruten bremsen er meget hard, mistenker bremsekraftforsterkern å vera ikke alt for bra.. :D

Kommer også rota rb gold 15x8 på denne bilen til våren er planen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min lille røde na,

Post by Miatapowers »

Liten oppdatering idag og.. :D Fikk endelig midtkonsoll og skinn og gummimansjetter til girkulen, samt ny original girkule idag, så da måtte eg prioritere å skru litt i ettermiddag, Først måtte eg finne Gl-4 girolje i bygda, viste seg å vera litt problematisk, men til slutt så kom eg over noe agip girolje som var spesielt for subaru.. Tappet ut noe gørr av gammel olje, og fikk byttet mansjetter og montert ihop igjen, og tok en tur, og denne oljen var supergod :D Kostet 240.- per liter, men er da ikke så mye så går på disse bilene våres, så det skal eg stå i.. Skulle og fått mediaspillern min, men sporte den idag, og der stod det pakke ødelagt og sendt i retur :( Men satser på å få ny straks..

Ellers så har eg bestilt hogrings og tang på ebay, og ett sett med slike..
http://www.ebay.com/itm/251253623783?ss ... 1497.l2649

Så får vi se om eg får dette til.. :) Seteskummet mitt var i bra stand når eg tok av trekkene, så dette lover bra igrunn..

Ellers så har eg funnet ut at det er ikke bare eksosanlegg eg trenger, men og catalysator og downpipe.. Mitt er umulig å skru på da mutrer og skruer er kun en liten enhet igjen, og fiser endel, Så ta gjerne kontakt om dere har til overs..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply