Hei,
hvis man skal sette på en kompressor og dermed øke ytelsen med kanskje 50-75% er det jo en fordel at motoren er i god stand vil jeg tro.
Hvis man har en motor som har gått 200-250.000km, men som ellers oppfører seg pent og sikkert kunne gått det dobbelte i originalutførelse, hva er det lurt å gjøre?
Den enkleste løsningen er jo å bare øke ytelsen og se hva som skjer. Det værste er jo ikke værre enn at motoren raser og man må bytte den.
Det diametralt motsatte er jo å ta en fullstendig overhaling av motoren så den blir som ny.
Men jeg tenkte at kanskje en mellomting kunne være lurt.
Hva er en grei mellomløsning som gir best valuta for pengene?
Noen som har noen vettuge innspill å komme med?
Sjekk av motor før kompressormontering
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Sjekk av motor før kompressormontering
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sjekk av motor før kompressormontering
Jeg tror, med trykk på tror at det er viktigere å ha full kontroll når kompressoren er montert.
f.eks. blandingsforhold, temperaturer og andre morsomme ting som kan måles.
f.eks. blandingsforhold, temperaturer og andre morsomme ting som kan måles.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn