My little JoDa
Moderator: Styremedlemmer
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Jeg trur mitt blodsukker var på låg nivå för jeg begynnte å säga stygga ord hela tiden, dax för mat.
jooo det blev ganska sent innan jeg fick i meg mat...men ikke lika seint som når jeg fick (middags gäster) siste gang. attention: Ove.N og Lloyd.
jooo det blev ganska sent innan jeg fick i meg mat...men ikke lika seint som når jeg fick (middags gäster) siste gang. attention: Ove.N og Lloyd.
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
- Sunnmøring
- 2000 RPM
- Posts: 260
- Joined: 19 Nov 2013, 18:26
- Medlemsnummer: 1120
- Location: Ålesund\Eidsdal
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Om du har trøbbel med tomgang kan det simpelt vere på grunn av at det er for mykje volum mellom gassspjeld og motor.
Dvs, intercooler = tomgangsproblem. Stor intercooler = stort tomgangsproblem.
Eg syns å huske at det blir anbefalt å bruke dobbelt gass spjeld når ein skal bruke intercooler med m45 kompressor. Google: Dual TB m45 miata idle issues
"its the IAC not being fast enough to handle the air volume and time between the throttle plate through the SC through the IC to the engine. You can band-aide it with a dual throttle body setup, or move the TB to the stock position and run a bov (i did this and it was freaking LOUD and annoying) or take it off, sell it, buy a turbo setup and come out ahead. TDR will sell you the pipe you need for the IC for about a hundred bucks for a turbo setup." - http://www.miataturbo.net/supercharger- ... m45-67305/
Dvs, intercooler = tomgangsproblem. Stor intercooler = stort tomgangsproblem.
Eg syns å huske at det blir anbefalt å bruke dobbelt gass spjeld når ein skal bruke intercooler med m45 kompressor. Google: Dual TB m45 miata idle issues
"its the IAC not being fast enough to handle the air volume and time between the throttle plate through the SC through the IC to the engine. You can band-aide it with a dual throttle body setup, or move the TB to the stock position and run a bov (i did this and it was freaking LOUD and annoying) or take it off, sell it, buy a turbo setup and come out ahead. TDR will sell you the pipe you need for the IC for about a hundred bucks for a turbo setup." - http://www.miataturbo.net/supercharger- ... m45-67305/
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
ok, takk for inspill.
Jeg trur det er något endå större...den går utroligt fett (les rich), spotter ut sot å drit...blir helt sort på gulvet.
lamda ligger 8-9-10 når det er som verst.
Då jeg motorbremser ligger den en bra stund på 10-11 sedan 21 som tydligen er bånn.
Jeg trur det er något endå större...den går utroligt fett (les rich), spotter ut sot å drit...blir helt sort på gulvet.
lamda ligger 8-9-10 når det er som verst.
Då jeg motorbremser ligger den en bra stund på 10-11 sedan 21 som tydligen er bånn.
Last edited by Swede on 27 Apr 2015, 23:01, edited 1 time in total.
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Hmmm...He who seek will find...yes!
..mmm..green is good...NOT!
Og dette hjelper heller ikke.
Men du lyser ladd lampan med sin frånvaro
til MX-Jon
..mmm..green is good...NOT!
Og dette hjelper heller ikke.
Men du lyser ladd lampan med sin frånvaro
til MX-Jon
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Dette er vel ikke så lurt?Swede wrote:Bytt denne sikkringen nå til en lit kraftigare, 80A gick ute i skogen...eller Notudden. så har en annan variant nu, 150A isted.
Da vil du brenne av ledninger inne i ledningsnettet ditt hvis det er noe feil.
80A er mere en nok.
Hvis ikke er det noe alvorlig feil.
Fiks den feilen. Ikke sett inn større sikring.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Jag är inte helt sikker på att något är fel...
Det finns ju en till 80A sikkring i motorutrymmet nära startern så kanske bara plötsliga lasten på långa kabeln som får glass sikkringen at slå ut?
...man skulle kunna kolla startern...?
Det finns ju en till 80A sikkring i motorutrymmet nära startern så kanske bara plötsliga lasten på långa kabeln som får glass sikkringen at slå ut?
...man skulle kunna kolla startern...?
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
- Lloyd
- 6500 RPM
- Posts: 737
- Joined: 12 Oct 2008, 20:04
- Medlemsnummer: 912
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Selve starteren har vel ikkje sikring orginalt i grunn. Den kan trekke mer en 80A lett.
Siden du skriver at det er en til 80A sikring. Det er vel den orginale hoved fordelingen i sikringsboksen du har bilder av.
Hvor er da den ekstra 80A som nå er 150A?
Fått til tomgang nå forresten?
Siden du skriver at det er en til 80A sikring. Det er vel den orginale hoved fordelingen i sikringsboksen du har bilder av.
Hvor er da den ekstra 80A som nå er 150A?
Fått til tomgang nå forresten?
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
se bilde 2 inlegg 23 feb.Lloyd wrote:Selve starteren har vel ikkje sikring orginalt i grunn. Den kan trekke mer en 80A lett.
Siden du skriver at det er en til 80A sikring. Det er vel den orginale hoved fordelingen i sikringsboksen du har bilder av.
Hvor er da den ekstra 80A som nå er 150A?
Fått til tomgang nå forresten?
...nei...
Last edited by Swede on 06 May 2015, 13:56, edited 1 time in total.
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
- Lloyd
- 6500 RPM
- Posts: 737
- Joined: 12 Oct 2008, 20:04
- Medlemsnummer: 912
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Hei.
Ja, der nytter det ikkje med en 80A sikring.
Sikringen burde bli valgt ut i fra kabel diameteren som går frem til starteren, uten at eg vet hva det burde vært.
Ja, der nytter det ikkje med en 80A sikring.
Sikringen burde bli valgt ut i fra kabel diameteren som går frem til starteren, uten at eg vet hva det burde vært.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Nå har jeg fått lakkert us bak dekslet i nesten rett farve. Men har litt angst...og ta hull i bak platen så skilt belysningen sitter riktig. jeg har ikke liten skilt bak, tenkte modifisere den store. For og senare bearbeide biltilsynet og få meg en liten...som tydligen kommer bli en vanskelig oppgave...
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
postade i annan tråd
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
and a little funny...
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Ja..riktig.
Nesten ingen framdrift. Men syns det er på tiden å vise fram att man fortsatt lever OG JoDa (bilen).
EU i uken men ble etterkontroll då den fusker og stopper på lavt turtal fortsatt, men har håp til orginale dyser. Så om det er noen som har dette liggandes i Drammen regionen lånar jeg dem gjerne eller...oh..kjöper de til trotts man ikke egentligen ikke trenger de.
- Jo jeg har prövt huggarn i Kbg, men dyser går med motoren om disse er greit ellers knuses de.
.
Denne gangen fikk jeg ikke noe poeng på Sparco ratten!...eller bötte stolerne!
Nesten ingen framdrift. Men syns det er på tiden å vise fram att man fortsatt lever OG JoDa (bilen).
EU i uken men ble etterkontroll då den fusker og stopper på lavt turtal fortsatt, men har håp til orginale dyser. Så om det er noen som har dette liggandes i Drammen regionen lånar jeg dem gjerne eller...oh..kjöper de til trotts man ikke egentligen ikke trenger de.
- Jo jeg har prövt huggarn i Kbg, men dyser går med motoren om disse er greit ellers knuses de.
.
Denne gangen fikk jeg ikke noe poeng på Sparco ratten!...eller bötte stolerne!
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: My little JoDa
Jeg har på Nærsnes. Brukte, ikke testet. 50 pr stk.Swede wrote:Så om det er noen som har dette liggandes i Drammen regionen lånar jeg dem gjerne eller...oh..kjöper de til trotts man ikke egentligen ikke trenger de.
Vidar
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: My little JoDa
redigerad
Last edited by Swede on 25 Mar 2021, 16:11, edited 1 time in total.
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.