Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Trouble »

:evil:

Jeg ble den heldige vinneren av en hit n run på bilen min istad. Fant ut av det først når jeg jobbet på bilen istad. Skaden er helt ny og må ha skjedd på en parkeringsplass tidligere på dagen. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har vært borti noe.

Det er et par fine bulker og skrapemerker, det passet jo bra for en som sparer opp til å fikse bulker jeg allerede har et annet sted på bilen.

Hvis noen skryter av at de kjørte på en bil idag, mest sannsynlig på Jula Vinterbro eller Frogn videregående skole, be dem kontakte meg.

Jeg reagerte først med å lure på om jeg drømte eller ikke, så ble jeg veldig.. Veldig veldig sursur.. Og nå jeg egentlig bare trist fordi jeg ikke har råd til dette.

Måtte bare få det ut. j****g koselig å vise frem bilen jeg er så stolt av og glad i..

Trist
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Trouble »

Forresten er det noe svart som er lagt igjen med skrapemerkene. Svart bil?
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3048
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Stalfa »

j****g surt.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Trouble »

Jeg mistet i hvert fall det jeg hadde igjen av motivasjon til å fortsette med den bilen. Like før jeg selger den i deler fordi alt som har lakk på seg er skitt uansett.
User avatar
brokkoli
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 214
Joined: 12 Mar 2014, 16:36
Medlemsnummer: 1158
Location: Porsgrunn
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by brokkoli »

Bilen min ser fæl ut den også. Det er så å si håpløst å ha en strøken bil når man studerer. En parkeringsplass med nye sjofører og unge folk som oftere stikker fra ulykker er oppskriften på jævelskap. En dag som kommer man tilbake til bilen så er speilet knust, eller en nøkkel dratt langs sida av bilen, eller med to fine nye bulker.

Gjør som meg, vent til du er ferdig med studier til du gjør den strøken utvendig. Fokuser heller på det mekaniske, bilen kjører like bra i svingene selv om den ser fæl ut.
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Trouble »

Sant, sant.

Sendt fra min SM-G925F via Tapatalk
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Rudolf »

En bil er en samleplass for bulker.
Slik er det bare.

Antall bulker er proporsjonal med bruken av bilen.
Jo mere bruk (gøy), jo mere bulker.
For å være helt sikker på å unngå bulker, så må du låse bilen inne i en bunker og la den bli der.

Men vi vil vel ikke det, vil vi vel?
Neida, la oss bruke bilene våre så mye vi bare kan.
Så får vi bare leve med de bulkene vi får.

Mine biler får et anselig antall bulker i løpet av sesongen.
De bilene som har minst, er de som jeg senest leverte til oppretteren.
Jeg har for lengst sluttet å irritere meg (lenge) over de bulkene som oppstår, enten de er selvforskyldt eller er påført av andre.

Ta en titt neste gang vi møtes.
Alle bilene mine har bulker, noen ganske mange.
Det betyr at de er i bruk.
:wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Sunnmøring »

Mega kjipt! Husk at det er mykje som kan bli bedre med berre litt innsats og eit par biltemaprodukt. Alternativt gå for "rat-look" som eg gjorde på min gamle grå :P
Fiks inkluderte grå spray frå biltema, boltar, hammar, drill og sjølvsagt strips ...men ikkje gjer det, det er kun for bilar som er dømt til å bli delebil og spikar.
Har du planar om å få det fiksa (men ikkje har råd akkurat no) ville eg ha ordna det slik at det ikkje blir rust dersom lakken er skada djupt, då blir det sikkert litt billigare og enklare å fikse det til topp tilstand ved ei seinare anledning.

Image

Image
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Dette ser ut til å bli den verste vinteren

Post by Trouble »

Takk for svar folkens. Hyggelig å se at folk bryr seg! :)

Jeg får bare leve så godt jeg kan med disse bulkene. Har flere små bruksmerker, disse "driter jeg i". Dvs. jeg har dørmerker fra andre biler, og små skraper rundt om. Men det som skjedde idag endte med bulket inn venstre forskjerm og skrapet forskjermen, frontfanger og "øvre" fanger. Kan sikkert legge inn noen bilder. Det, i likhet med bulken jeg har bak, er supersynlig... Ikke kult.


Rudolf, bilen blir brukt veldig mye, og som Brokkoli skriver; en parkeringsplass med nye sjofører og unge folk som oftere stikker fra ulykker er oppskriften på jævelskap. Jeg parkerer hver dag så langt unna hovedinngangen og alltid ved siden av en nyere bil. I dag måtte jeg gå 3 minutter ekstra, men til gjengjeld sto jeg med en ny Audi A3 og ellers alene. Dette gjør jeg hver dag, men neeeida.

Jeg liker egentlig det originale utseende veldig godt, Sunnmøring. Når jeg først gjør ting liker jeg å få det gjort ordentlig, sånn at det blir helt originalt igjen. :)


Til slutt og sist er det ingen ting jeg kan gjøre med det, det hjelper ikke å være trist. Så, i glemmeboken it goes. Må bare prøve å ikke tenke på hva folk synes.

Igjen, takk :D
Post Reply