turbo montering
Moderator: Styremedlemmer
turbo montering
er det noen som vet hvor stor motstand som brukes for å lure luft temp føler til å tro at det er massa minusgrader ute (-20)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Vis det er bensin du skal ha, kjøp heller justerbar bensintrykksregulator og større dyser, dysene fra 1,8 er hakket større disse fungerer utmerket, men sikkert litt lite dette også, men da får du ikkje juksing og slikt som eg vil tro du får når du lurer termo sensoren,,, Eller kjøp miata link som de store gutta her bruker...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Med 94-97 mod 1.8 får du med nød og neppe presset ut nok bensin til 0.4 bar (6 psi) uten detonasjon (5 grader fortenning)
Det kan vel variere litt mellom biler. Om det er tilsvarende på 1.6 vet jeg ikke.
Jeg brukte en HKS Mini F-con som var med HKS turbokit for å endre dutycycle.
Mini F-con boksen er til salgs om noen trenger den.
Det kan vel variere litt mellom biler. Om det er tilsvarende på 1.6 vet jeg ikke.
Jeg brukte en HKS Mini F-con som var med HKS turbokit for å endre dutycycle.
Mini F-con boksen er til salgs om noen trenger den.
Njesh.. Den har en annen funksjon.
AFPR øker bensintrykket under boost og får på den måten dysene til å flowe mer på samme duty cycle. Man kan lade ganske mye hvis man skifter bensinpumpe, men finjustering blir vanskelig.
Mini F-con er en piggyback som forlenger duty cyle på standard bensintrykk + mye annet jeg ikke har oversikt over.
Tvilsomt at den passer på noe annet enn 94-95 modell 1.8l.
1.6 har jo annen ECU og ikke sekvensiell styring av dyser.
Jeg trodde Greddy kitet kom med en egen svart boks og ikke AFPR.
Mulig det er forskjell på det som selges i USA og det fra Japan.
AFPR øker bensintrykket under boost og får på den måten dysene til å flowe mer på samme duty cycle. Man kan lade ganske mye hvis man skifter bensinpumpe, men finjustering blir vanskelig.
Mini F-con er en piggyback som forlenger duty cyle på standard bensintrykk + mye annet jeg ikke har oversikt over.
Tvilsomt at den passer på noe annet enn 94-95 modell 1.8l.
1.6 har jo annen ECU og ikke sekvensiell styring av dyser.
Jeg trodde Greddy kitet kom med en egen svart boks og ikke AFPR.
Mulig det er forskjell på det som selges i USA og det fra Japan.