Pris på service mx5- miata + knirk
Moderator: Styremedlemmer
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Pris på service mx5- miata + knirk
Min miata trenger ny registerrem til sommeren. Alle servicer er tidligere tatt på mazda, så jeg tenkte å fortsette med det. Sommerservice (120 000 miles) med registerremskifte vil komme på ca 6000 kr sa de på mazda. Er dette en kurant pris, eller bør jeg finne et annet sted som kan ta servicen-- for eksempel i Strømstad (Sverige).
En annen ting- Nå kjører jeg med hardtop, den knirker litt mot bilen rett bak føreren. Jeg går ut fra at det er mulig å justere dette. Hvordan gjør jeg det?
mvh
Thorvald
En annen ting- Nå kjører jeg med hardtop, den knirker litt mot bilen rett bak føreren. Jeg går ut fra at det er mulig å justere dette. Hvordan gjør jeg det?
mvh
Thorvald
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
hmm..vannpumpa i seg selv koster jo 990,-
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
midget77: min hardtopp knirker også. Spesielt på humplete vei. Under EU-godkjennelsen hos Mazda så skulle de ordne det og jeg betalte for "smøring av hardtopp", men den knirker like godt ennå. Så jeg tok av hardtoppen og la litt gummi mellom frankensteinboltene og metallet på hardtoppen. Det hjalp litt, men ikke nok.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Mangler du den originale gummimatta på feste på hardtoppen ?
steffen wrote:midget77: min hardtopp knirker også. Spesielt på humplete vei. Under EU-godkjennelsen hos Mazda så skulle de ordne det og jeg betalte for "smøring av hardtopp", men den knirker like godt ennå. Så jeg tok av hardtoppen og la litt gummi mellom frankensteinboltene og metallet på hardtoppen. Det hjalp litt, men ikke nok.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det skal være en gummimatte/pakning festet på undersiden av de chromfirkantene på hardtopen (de som dekker "frakensteinbolten")..
Dele nr :
NA01-R1-864 og NC10-R1-874
Dele nr :
NA01-R1-864 og NC10-R1-874
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Bestill hos mazda, bør ikke koste mer enn et par hundre kroner..
steffen wrote:Det er dårlig med det her. Hvor kan jeg i så fall få tak i noe slikt? Har bare mekka til noe jalla nå..Vidar wrote:Det skal være en gummimatte/pakning festet på undersiden av de chromfirkantene på hardtopen (de som dekker "frakensteinbolten")..
Dele nr :
NA01-R1-864 og NC10-R1-874
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 500 RPM
- Posts: 93
- Joined: 21 Feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 484
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Jeg hadde akkurat min nyinnkjøpte '91 Mx-5 på verksted for å bytte registerrem.. Sammen med bytte av olje/oljefilter, girolje og fiksing av lekkasje fra dreneringspluggen i bensintanken, skulle det koste ca 3500.
Da jeg hentet bilen, var det en regning på 6200! 8O
Dynamoremmen og servoremmen var dårlige, så de hadde skiftet de også! Uten å ringe meg..
Men men.. Godt å vite at "Keiko" er i god stand til våren.
Da jeg hentet bilen, var det en regning på 6200! 8O
Dynamoremmen og servoremmen var dårlige, så de hadde skiftet de også! Uten å ringe meg..
Men men.. Godt å vite at "Keiko" er i god stand til våren.