Turbo konvertering

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Turbo konvertering

Post by Precious »

En tråd om problemer og løsninger ved å montere turbo.

1600motoren er brukt mest har jeg blitt fortalt fordi det finnes flest ferdige kit til denne motoren.

Men passer ikke GReddy kittet fra Import Tuning eller Crazy Tuning på 1800 motoren? Isåfall, hvorfor ikke?
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

Greddy kittet passer ikke på 1800 motoren. Pla pga at eksosmanifolien er strørre på 1800 motoren... Ergo passer ikke turbo manifoilen fra 1,6 kittet...

Ole
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Takk :)

Et annet kjent "problem" om en skal lade over 0,4bar er vel varmeutviklinga fra turbon og grenrøret.

Hvilke metoder har folket vårt valgt eller skal velge her?

Lager dere vegger mellom "varmeutviklerne"? Og da spesielt til luftfilteret som skal trekke mest mulig kaldluft.
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Har hørt det er et problem med varme/bremsevæskebeholder. Har dere med turbo gjort noe for å forhindre at denne smelter?
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Bremseveskebeholder, rør og diverse andre utsatte deler pakkes inn i varmehemmende materiale. Det er en fordel med beskyttelse under panseret også for å hindre at lakken blir ødelagt av varmen. (Oddbjørn "classic red" har løsninger på disse problemene) Den forb..... varmen var en av årsakene til at jeg valgte kompressor - der kan du glemme alle disse problemene.
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Lakken paa panseret kan faktisk koke :!: ,hvis man ikke har noe varmehemmende under panseret.
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
Post Reply