turbo...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

aznmiata wrote:da satser jeg på fm2 turboen!:)

flyinmiata leverer også clutch sammen med turbo kitet??
hva med bremser da? klarer de org bremsene så mye HK ??

vil helst ha et turbo kit som ikke ødelegger bilen helt i løpet av de første årene etter konverteringa.
de har clutch pakke der ja, må bestilles utenom. Har en på vei over nå, gleder meg til å teste den ut :)

Hodbarheten på motoren er ikke no prob, men du må regne med at diffen tar føyken, og at du før eller senere bør overhale / bytte girkasse. disse er ikke så veldig lett å skaffe billig lenger. Bremsene orgnialt holder vel sånn ca en runde på rudskogen, kanskje to :)
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 210
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: porsgrunn/telemark
Contact:
Status: Offline

Post by classicturbo »

kjørte på rudskogen i fjor sommer ,har greddy turbo. har orginale bremser , kjørte 4x10-15 runder ikke no problem med bremsene,men som sagt kjørte først en gang på ca 10 runder ,tok så en pause på rundt 25-20 min deretter en runde til + 2 til m samme pause imellom,gikk som bare det det :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mvh oddbjørn
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

tok ikke sjansen på å slite med dårlige bremser jeg, har for tung gassfot og aggresiv kjøring :D
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

Jeg sendte mail til greddy i helgen, for og prøve og få tak i papirer de eventuellt måtte sitte på TÃœV osv, men fikk dessverre ikke svar i dag... får smøre seg med tolmodighet.. (mangelvare hos meg :§ )
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

sendte en slik mail til flyinmiata også, fikk svar i dag... de hadde ingen papirer....
Post Reply