turbo...
Moderator: Styremedlemmer
- classicturbo
- 2000 RPM
- Posts: 210
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Location: porsgrunn/telemark
- Contact:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
Det er "TormodK" på forumet som har/hadde denne bilen. Bilen har FM2 turbokit som er godkjent. Den står under "kjøp/salg".
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Stemmer det !
TurboMx5 wrote:Det er "TormodK" på forumet som har/hadde denne bilen. Bilen har FM2 turbokit som er godkjent. Den står under "kjøp/salg".
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Er det ikke litt skummelt å ha turbo på bilen hvis det ikke er godkjent?
Hva skjer hvis en er så uheldig å kommer i en ulykke, da er det ikke mye å hente hos forsikringen kan jeg tenke meg.
Hva skjer hvis en er så uheldig å kommer i en ulykke, da er det ikke mye å hente hos forsikringen kan jeg tenke meg.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
Det er like ille å ha turbo som å bytte til sportsluftfilter som sies å kunne gi opptil 2 hk eff.økning. Absolutt all eff.økning skal godkjennes hos biltilsynet (gjelder biler som er førstegangreg etter 1.1.96).
Så klart så kicker vel forsikringsselskapet mer på en turbo enn et luftfilter eller chip. Får bare håpe at bilen ikke blir så skadet at du ikke får skrudd av turboen før forsikringsselskapet tar bilen....
Og hvis bilen først blir så skadet at forsikringsselskapet kondemnerer bilen, er den nok så skadet at de ikke finner ut hvor mye effekt bilen har. Selv om man har turbo, betyr det ikke at bilen får effektøkning....
Så klart så kicker vel forsikringsselskapet mer på en turbo enn et luftfilter eller chip. Får bare håpe at bilen ikke blir så skadet at du ikke får skrudd av turboen før forsikringsselskapet tar bilen....
Og hvis bilen først blir så skadet at forsikringsselskapet kondemnerer bilen, er den nok så skadet at de ikke finner ut hvor mye effekt bilen har. Selv om man har turbo, betyr det ikke at bilen får effektøkning....
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
Hva med senking av komp'n?? Ved trykk opp i 1 bar bør komp'n være litt lavere vel. Vet dere om noen som selger tykkere toppakninger, eller holder det med å mont. to org. pakkninger???
Broren min skal kjøpe det 14,000,- kitet fra IT, og gidder ikke kjøre med 0,35bar, skal opp til 0,7-0,8 regner jeg med.
Og en ting til: Hvor mye er flow raten til org. dysene?
Broren min skal kjøpe det 14,000,- kitet fra IT, og gidder ikke kjøre med 0,35bar, skal opp til 0,7-0,8 regner jeg med.
Og en ting til: Hvor mye er flow raten til org. dysene?
t_huseby ---> Redrider
Noen som har hørt noe om dette? http://www.racingmazda.com/kits/miata/x-NA6A.html
Er det noe å satse på??
Er det noe å satse på??
Well, de har litt frynsete rykte på Miata.net når det gjelder leveranser og service. Det samme gjelder http://www.adfxracing.com som har de råeste turbomanifoilene og billige T3/T4 turboer.
Disse kitene er vel også ment for bruk med datasprut.
Alt i alt så er FM2 det mest komplette løsningen om ikke man ønsker å tukle med datasprut og bøye rør selv.
Disse kitene er vel også ment for bruk med datasprut.
Alt i alt så er FM2 det mest komplette løsningen om ikke man ønsker å tukle med datasprut og bøye rør selv.
er ikke så mange som gjør noe internt med motoren.. er flere som kjører opp mot 250hk med orginale råder og stempler.. Tror ikke det er noe poeng å ta ut no særlig mer effekt i en sånn lett bil..t_huseby wrote:Hva med senking av komp'n?? Ved trykk opp i 1 bar bør komp'n være litt lavere vel. Vet dere om noen som selger tykkere toppakninger, eller holder det med å mont. to org. pakkninger???
Broren min skal kjøpe det 14,000,- kitet fra IT, og gidder ikke kjøre med 0,35bar, skal opp til 0,7-0,8 regner jeg med.
Og en ting til: Hvor mye er flow raten til org. dysene?
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Som er nevnt av andre lenger opp i forumet her er Tormod den eneste jeg vet om som har fått godkjent turboen sin. Han brukte papirer han fikk tilsendt fra Mazda i England, siden de solgte BBR Turbo utgaven sin tidlig på 90 tallet.edw wrote:jaja så det er ingen her på forumet som har papirer likevel.... Eller er det jeg som er et surrehue nå??
Dersom du går med seriøse tanker om å få godkjent en turbo trimming kan du jo evt. høre med han. Her er link til innlegget Tormod har under Kjøp og Salg seksjonen:
http://www.mx5.no/modules.php?name=Foru ... opic&t=176
Der finner du bl.a. mail-adressen hans.
-
- Status: Offline