turbo...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 210
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: porsgrunn/telemark
Contact:
Status: Offline

Post by classicturbo »

sorry har ingen pappirer jeg :(
har turbo men den er ikke godkjent
men mener det er en som sitter med di pappirene her på forumet :D
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg synes denne personen burde scanne disse papirene
er flere her som har lyst å godkjenne turbo motoren
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Det er "TormodK" på forumet som har/hadde denne bilen. Bilen har FM2 turbokit som er godkjent. Den står under "kjøp/salg".
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Stemmer det !
TurboMx5 wrote:Det er "TormodK" på forumet som har/hadde denne bilen. Bilen har FM2 turbokit som er godkjent. Den står under "kjøp/salg".
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Dalton
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 456
Joined: 05 Dec 2003, 01:00
Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
Contact:
Status: Offline

Post by Dalton »

Er det ikke litt skummelt å ha turbo på bilen hvis det ikke er godkjent?
Hva skjer hvis en er så uheldig å kommer i en ulykke, da er det ikke mye å hente hos forsikringen kan jeg tenke meg.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Det er like ille å ha turbo som å bytte til sportsluftfilter som sies å kunne gi opptil 2 hk eff.økning. Absolutt all eff.økning skal godkjennes hos biltilsynet (gjelder biler som er førstegangreg etter 1.1.96).

Så klart så kicker vel forsikringsselskapet mer på en turbo enn et luftfilter eller chip. Får bare håpe at bilen ikke blir så skadet at du ikke får skrudd av turboen før forsikringsselskapet tar bilen....
Og hvis bilen først blir så skadet at forsikringsselskapet kondemnerer bilen, er den nok så skadet at de ikke finner ut hvor mye effekt bilen har. Selv om man har turbo, betyr det ikke at bilen får effektøkning....
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

Dette med og scanne de papirene hørtes bra ut..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Det er bare å få tak i papirene det da..
edw wrote:Dette med og scanne de papirene hørtes bra ut..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

Hva med senking av komp'n?? Ved trykk opp i 1 bar bør komp'n være litt lavere vel. Vet dere om noen som selger tykkere toppakninger, eller holder det med å mont. to org. pakkninger???


Broren min skal kjøpe det 14,000,- kitet fra IT, og gidder ikke kjøre med 0,35bar, skal opp til 0,7-0,8 regner jeg med.

Og en ting til: Hvor mye er flow raten til org. dysene?
t_huseby ---> Redrider
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Noen som har hørt noe om dette? http://www.racingmazda.com/kits/miata/x-NA6A.html
Er det noe å satse på??
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Well, de har litt frynsete rykte på Miata.net når det gjelder leveranser og service. Det samme gjelder http://www.adfxracing.com som har de råeste turbomanifoilene og billige T3/T4 turboer.
Disse kitene er vel også ment for bruk med datasprut.
Alt i alt så er FM2 det mest komplette løsningen om ikke man ønsker å tukle med datasprut og bøye rør selv.
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

t_huseby wrote:Hva med senking av komp'n?? Ved trykk opp i 1 bar bør komp'n være litt lavere vel. Vet dere om noen som selger tykkere toppakninger, eller holder det med å mont. to org. pakkninger???


Broren min skal kjøpe det 14,000,- kitet fra IT, og gidder ikke kjøre med 0,35bar, skal opp til 0,7-0,8 regner jeg med.

Og en ting til: Hvor mye er flow raten til org. dysene?
er ikke så mange som gjør noe internt med motoren.. er flere som kjører opp mot 250hk med orginale råder og stempler.. Tror ikke det er noe poeng å ta ut no særlig mer effekt i en sånn lett bil..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

jaja så det er ingen her på forumet som har papirer likevel.... Eller er det jeg som er et surrehue nå??
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

edw wrote:jaja så det er ingen her på forumet som har papirer likevel.... Eller er det jeg som er et surrehue nå??
Som er nevnt av andre lenger opp i forumet her er Tormod den eneste jeg vet om som har fått godkjent turboen sin. Han brukte papirer han fikk tilsendt fra Mazda i England, siden de solgte BBR Turbo utgaven sin tidlig på 90 tallet.

Dersom du går med seriøse tanker om å få godkjent en turbo trimming kan du jo evt. høre med han. Her er link til innlegget Tormod har under Kjøp og Salg seksjonen:

http://www.mx5.no/modules.php?name=Foru ... opic&t=176

Der finner du bl.a. mail-adressen hans.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Er det lønnsomt med en turbokonvertering, utgifter til deler utstyr, avgifter til staten, forsikringsselskap med mer.. Hørt om flere som har fått div.problemer med motor etter montering. Tror jeg lar være..
Post Reply