Den perfekte MX-5'en...?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

trondhb
0 RPM
0 RPM
Posts: 49
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Den perfekte MX-5'en...?

Post by trondhb »

Sjekk denne, lagt ut på finn.no i går ettermiddag...

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=2&rub=2

2000-modell mørk grønn MX-5 med lys beige skinn, tredetaljer i interiøret, hvite instrumentskiver og hardtop, hadde ikke akkurat sagt nei takk til denne, nei... :-)

Detter er vel en såkalt MX-5 Miracle ? Noen som vet hvor mange slike det finnes i Norge ?

Hva mener dere om prisen, hadde dette vært et OK kjøp ?


Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Den perfekte MX-5'en...?

Post by Vidar »

Selgeren mener bilen har feilhjulsdrift...
trondhb wrote:Sjekk denne, lagt ut på finn.no i går ettermiddag...

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=2&rub=2

2000-modell mørk grønn MX-5 med lys beige skinn, tredetaljer i interiøret, hvite instrumentskiver og hardtop, hadde ikke akkurat sagt nei takk til denne, nei... :-)

Detter er vel en såkalt MX-5 Miracle ? Noen som vet hvor mange slike det finnes i Norge ?

Hva mener dere om prisen, hadde dette vært et OK kjøp ?


Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Flott bil (og verdens eneste med forhjulsdrift!). Men en bra serie I med 115 hk koster ca halvparten, er minst like morsom å kjøre og går bedre. Komfort er nok en del bedre i en 2000 modell, men er det egentlig det vi er ute etter når vi kjøper en slik bil?
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Fin bil den MX-5, men prisen må du diskutere, slå av 10000,- ihvertfall..
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

Oxfordgrønn metallic og framhjulsdrift! Herregud for en dust...

*edit*

Ha ha ha! Visste ikke at du brukte sensur her, Ole! "d*st" blir altså "dust". Ho ho! :lol: Skikkelig treigt! :mrgreen: :mrgreen:
Last edited by KnutH on 19 Jan 2004, 20:40, edited 1 time in total.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
trondhb
0 RPM
0 RPM
Posts: 49
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Post by trondhb »

Forhjulsdrift, ja vel, det var jeg ikke klar over.

Når det gjelder fargen synes jeg mørk grønn metallic med lyst beige skinninteriør er en glimrende kombinasjon, men smaken er jo som baken er det jo noe som heter.

Når det gjelder serie 1 vs. serie 2 foretrekker jeg klart sistnevnte. Men igjen; dette blir jo naturligvis også en smakssak.

At jeg blir kalt en dust p.g.a. et slikt innlegg blir bare for dumt. Hvis det ikke er lov å komme med egne meninger/synspunkter på dette forumet kutter jeg det heller ut. Forhåpentligvis representerer ikke "KnutH" den generelle holdningen til deltagerne på forumet.



Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Skulle gjerne hatt den bilen. Lekker fargekombinasjon. Desverre passer den ikke inn i mitt bilbudsjett....
trondhb
0 RPM
0 RPM
Posts: 49
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Post by trondhb »

Helt enig. Synes også tilsvarende i mørk rød (bordeaux?) er meget lekker. Uansett smak og behag; det blir noe helt annet med lyst skinn og tredetaljer enn trist gråsvart plast over hele linja...


Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

trond: bilen har bakhjuls drift...

Ole
trondhb
0 RPM
0 RPM
Posts: 49
Joined: 28 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Post by trondhb »

Javel; da var vi like langt... Dermed ble bilen plutselig meget interessant igjen ;-)

Er det i det hele tatt noen MX-5'er som har forhjulsdrift (i tilfelle hvilke)...?



Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

ALLE mx5 / miataer har bakhjulstrek


Ole
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Tilbake til spørsmålet: Løp og kjøp..hehe... :lol: :lol: :lol:
User avatar
JohnO
500 RPM
500 RPM
Posts: 58
Joined: 07 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by JohnO »

trondhb wrote:Når det gjelder fargen synes jeg mørk grønn metallic med lyst beige skinninteriør er en glimrende kombinasjon, men smaken er jo som baken er det jo noe som heter. Trond Håvard Bjørgum
www.sportsbilen.com
Helt enig!!! :D
X-96BRG :(
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

trondhb wrote:At jeg blir kalt en person med en annen smak enn meg p.g.a. et slikt innlegg blir bare for dumt. Hvis det ikke er lov å komme med egne meninger/synspunkter på dette forumet kutter jeg det heller ut. Forhåpentligvis representerer ikke "KnutH" den generelle holdningen til deltagerne på forumet.
He he... Må rette opp et par misforståelser her. Akkurat det med "dust" har med Ole's sensurscript på siden her å gjøre, det skulle egentlig stå "d*st", og så bytter du ut * med en u (se forøvrig edit i posten min). For det andre så var var dette ment som en smekk til han som la ut annonsen :?. Fargen på bilen kalles "Grace green" eller "Emerald green" (hva i svarte er oxfordgrønn metallic?!), og hvis han har en MX-5 med framhjulstrekk har han gjort en solid ombyggingsjobb på bilen sin (som Ole sier, alle MX-5 har bakhjulsdrift). :D Så må jeg bare beklage at du tok dette som en hån mot deg, det var slettes ikke ment slik. :oops:

Når det gjelder bilen, så er vel dette en av de lekreste utgavene av MX-5 jeg vet om, med unntak av anniversary-utgaven fra 99. Så vidt jeg vet finnes ikke standard 2000-utgaven med kromringer rundt instrumentskivene, mens derimot Miracle-utgaven har det. De andre interiørdetaljene ser også ut til å stemme, så mye tyder på at dette er nettopp en Miracle. Om du bør kjøpe den? Hadde jeg hatt pengene klar så hadde jeg kjøpt den før deg! :P Lykke til med bilkjøpet ditt, uansett om det blir denne eller en annen. 8)
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

KnutH wrote:Når det gjelder bilen, så er vel dette en av de lekreste utgavene av MX-5 jeg vet om, med unntak av anniversary-utgaven fra 99.
Har du glemt Phönix utgaven? Som er sagt tidligere oppi diskusjonen her, smaken vil alltid være delt, men denne er etter MIN mening den peneste utgaven av MX5/Miata. Den ble som regel levert med stylebar og vindaviseren, samt grind på bakluken som standard. Forutenom det lekre skinninteriøret.

http://www.mx5-phoenix.de/meinkleiner.htm
http://www.mx5oc.co.uk/specs/phoenix.html
http://www.mazda-wagner.de/MX-5_Phoenix ... oenix.html
Post Reply