OZ-felger, hvor handler dere disse?
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
OZ-felger, hvor handler dere disse?
...som topic sier. Hvem har som oftest greiest priser på OZ-felger i Østlandsområdet... primært Oslo og omeng.
Sharifs?
Sharifs?
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Er jo bare å ta en ringerunde..
Jeg betalte 6500,- (inkl omlegging av dekk) for mine.. Det var med medlemsrabatt..
kjøpte hos www.poleposition.no
Jeg betalte 6500,- (inkl omlegging av dekk) for mine.. Det var med medlemsrabatt..
kjøpte hos www.poleposition.no
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Jeg tror faktisk jeg husket hvilke felger du har på bilen din. Har jo snoka her ei stund - og det er utrolig hvor mye fjas som fester seg baki der.
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for 15" eller 16". Prestanda eller looks? Nå er det jo marginale forskjeller det er snakk om her - så det bunner vel i smak og behag utseende-messig. Jeg er kanskje litt rar, men jeg synes 205/50-15 med Ultraleggera ser dritfett ut.
Alternativet med 16" blir vel 205/45?
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for 15" eller 16". Prestanda eller looks? Nå er det jo marginale forskjeller det er snakk om her - så det bunner vel i smak og behag utseende-messig. Jeg er kanskje litt rar, men jeg synes 205/50-15 med Ultraleggera ser dritfett ut.
Alternativet med 16" blir vel 205/45?
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Tja, si det. Synes det ser macho ut med ihvertfall litt gummi. Ser så pinglete og skjørt ut når man kjører på tape-ruller. 205/50 har faktisk "bare" 6 mm høyere "dekkvegger" enn 215/45.biXen wrote:205/50/15 ? Hva skal du med all den gummien? Hehe. De fleste har vel 215/45 eller 205/40, men det avhenger vel litt av felgen og dekket også hva du ønsker. Big Wheels i Ålesund har også gode priser på OZ og har gratis frakt. Men da må du få de på selv, og hvis du allerede har dekka så vel...
OZ Ultraleggera har vel innpress på 38? Det går greit altså med 215-dekk mtp. hjulbuer etc.?
205/215 er vel perfect på 7"-felger...
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hehe har da kjørt i flere hull eg, må tenke på at 18" er sinnsykt mye stivere enn de små 14 og 15, der lufta har rom til å flytte seg, er ingen hakk i mine 18" enda både brodern og dama har kjørt den, men på mine 15" fikk eg ett hakk i en hump,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
"Å, nei! De er ulovlige?" Originalt innpress er vel 45?biXen wrote:De har visst 37 innpress, men 205/215 er det som anbefales av OZ. Men det var for 15 tommer (50 og 45 henholdsvis) er ikke sikker på 16 tommer.
205/215 stemmer bra med 7" felger. Spiller neppe noen rolle hvorvidt det er 15" eller 16" høyde på dem... det er jo bredden på gummien som skal matches med bredden på felgen.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
...helt til du drar frem stoppeklokka og oppdager at du bruker 1 sekund mere tid på 0-100 i forhold til de 14-tommers originaldekka.indahla wrote:Ingenting er fetere enn 18" med 35-profilHauk wrote:Synes det ser macho ut med ihvertfall litt gummi. Ser så pinglete og skjørt ut når man kjører på tape-ruller.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Hvis jeg forstår deg rett så mener du at en gjengs 18" er mere "holdbar" enn en gjengs 15"?StianOppistov wrote:Hehe har da kjørt i flere hull eg, må tenke på at 18" er sinnsykt mye stivere enn de små 14 og 15, der lufta har rom til å flytte seg, er ingen hakk i mine 18" enda både brodern og dama har kjørt den, men på mine 15" fikk eg ett hakk i en hump,
Jeg vedder en pils på at en Ultraleggera i 15" med 205/50 overlever lengre "offroad" enn en Ultraleggera i 18" og 205/35.