Page 1 of 3

OZ-felger, hvor handler dere disse?

Posted: 23 May 2006, 12:46
by Hauk
...som topic sier. Hvem har som oftest greiest priser på OZ-felger i Østlandsområdet... primært Oslo og omeng.

Sharifs?

Posted: 23 May 2006, 13:06
by Vidar
Er jo bare å ta en ringerunde..

Jeg betalte 6500,- (inkl omlegging av dekk) for mine.. Det var med medlemsrabatt..

kjøpte hos www.poleposition.no

Posted: 23 May 2006, 13:24
by Hauk
Notert. :)

Posted: 23 May 2006, 13:29
by Vidar
Jeg kjøpte 16" ultraleggera.. Greit å få med det også..

Posted: 23 May 2006, 13:37
by Hauk
Jeg tror faktisk jeg husket hvilke felger du har på bilen din. Har jo snoka her ei stund - og det er utrolig hvor mye fjas som fester seg baki der.

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for 15" eller 16". Prestanda eller looks? Nå er det jo marginale forskjeller det er snakk om her - så det bunner vel i smak og behag utseende-messig. Jeg er kanskje litt rar, men jeg synes 205/50-15 med Ultraleggera ser dritfett ut. :P

Alternativet med 16" blir vel 205/45?

Posted: 23 May 2006, 13:42
by biXen
205/50/15 ? Hva skal du med all den gummien? Hehe. De fleste har vel 215/45 eller 205/40, men det avhenger vel litt av felgen og dekket også hva du ønsker. Big Wheels i Ålesund har også gode priser på OZ og har gratis frakt. Men da må du få de på selv, og hvis du allerede har dekka så vel... :)

Posted: 23 May 2006, 14:42
by Hauk
biXen wrote:205/50/15 ? Hva skal du med all den gummien? Hehe. De fleste har vel 215/45 eller 205/40, men det avhenger vel litt av felgen og dekket også hva du ønsker. Big Wheels i Ålesund har også gode priser på OZ og har gratis frakt. Men da må du få de på selv, og hvis du allerede har dekka så vel... :)
Tja, si det. :) Synes det ser macho ut med ihvertfall litt gummi. Ser så pinglete og skjørt ut når man kjører på tape-ruller. 205/50 har faktisk "bare" 6 mm høyere "dekkvegger" enn 215/45.

OZ Ultraleggera har vel innpress på 38? Det går greit altså med 215-dekk mtp. hjulbuer etc.?

205/215 er vel perfect på 7"-felger...

Posted: 23 May 2006, 14:51
by biXen
De har visst 37 innpress, men 205/215 er det som anbefales av OZ. Men det var for 15 tommer (50 og 45 henholdsvis) er ikke sikker på 16 tommer.

Posted: 23 May 2006, 14:58
by indahla
Hauk wrote:Synes det ser macho ut med ihvertfall litt gummi. Ser så pinglete og skjørt ut når man kjører på tape-ruller.
Ingenting er fetere enn 18" med 35-profil 8)

Posted: 23 May 2006, 15:04
by stianboy
helt til du kommer borti et hull du ikke ser :P haha

Posted: 23 May 2006, 15:08
by Miatapowers
Hehe har da kjørt i flere hull eg, må tenke på at 18" er sinnsykt mye stivere enn de små 14 og 15, der lufta har rom til å flytte seg, er ingen hakk i mine 18" enda både brodern og dama har kjørt den, men på mine 15" fikk eg ett hakk i en hump,

Posted: 23 May 2006, 15:10
by biXen
Problemet med 40 og mindre profil er jo at det ofte er svakere sidevegger, spesielt i dårligere dekk, de ryker nok fort i hull i veien. Så mye drittveier rundt her at jeg er litt usikker på til og med 40 profil :)

Posted: 23 May 2006, 15:14
by Hauk
biXen wrote:De har visst 37 innpress, men 205/215 er det som anbefales av OZ. Men det var for 15 tommer (50 og 45 henholdsvis) er ikke sikker på 16 tommer.
"Å, nei! De er ulovlige?" :P Originalt innpress er vel 45?

205/215 stemmer bra med 7" felger. Spiller neppe noen rolle hvorvidt det er 15" eller 16" høyde på dem... det er jo bredden på gummien som skal matches med bredden på felgen.

Posted: 23 May 2006, 15:17
by Hauk
indahla wrote:
Hauk wrote:Synes det ser macho ut med ihvertfall litt gummi. Ser så pinglete og skjørt ut når man kjører på tape-ruller.
Ingenting er fetere enn 18" med 35-profil 8)
...helt til du drar frem stoppeklokka og oppdager at du bruker 1 sekund mere tid på 0-100 i forhold til de 14-tommers originaldekka. :)

Posted: 23 May 2006, 15:25
by Hauk
StianOppistov wrote:Hehe har da kjørt i flere hull eg, må tenke på at 18" er sinnsykt mye stivere enn de små 14 og 15, der lufta har rom til å flytte seg, er ingen hakk i mine 18" enda både brodern og dama har kjørt den, men på mine 15" fikk eg ett hakk i en hump,
Hvis jeg forstår deg rett så mener du at en gjengs 18" er mere "holdbar" enn en gjengs 15"?

Jeg vedder en pils på at en Ultraleggera i 15" med 205/50 overlever lengre "offroad" enn en Ultraleggera i 18" og 205/35.