Jeg vil ha mx5 NÅ

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Jeg vil ha mx5 NÅ

Post by edw »

eg har drevet og lett litt etter mx5, meeeen jeg er jo så kresen, så jeg har ikke funnet noe enda...
jeg vil ikke ha rød eller hvit... helst en 93mod som har gått under 100000km si i fra hvis dere ser noe til rundt 100 000kr da.. hehe
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Den BRG'n på autodb er skikkelig fin, håper det er like godt tatt vare på når du kikker nærmere på den.

Den blå er jo en 1991 modell, sjekk om det er en sein 1991modell.
Eller skjedde det noen andre forandringer mellom 1991 og 1993?
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

den grønne er jo også en 91-mod, hva er egentlig forskjellen på en tidlig og en sen 1991mod??
Den blå har jeg tenkt litt på allerede...
takk for tipsene....
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

dette er også en jeg har kikket litt på, men hvis jeg skal få bilen godkjent med turbo, så er det vel litt lettere og kjøpe en 91-93mod..


http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=45829
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

bare en liten ting til.... hva burde jeg spørre om når jeg ringer på en mx5??
F.eks så er svakhetene på den bilen jeg har nå at setene blir fort slitt og rust på bag-luken. Så skulle jeg kjøpt den en gang til så ville jeg spurt om dette... ehhhh skjønner? :)
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

http://www.geocities.com/MotorCity/5361/

På denne linken finner du oversikten over forskjellene mellom de ulike årsmodellene.
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

edw wrote:dette er også en jeg har kikket litt på, men hvis jeg skal få bilen godkjent med turbo, så er det vel litt lettere og kjøpe en 91-93mod..


http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=45829
husk at hvis du skal godkjenne med turbo går det på førstegansregget i Norge. Min er en 91 modell som er førstegangsregget i norge i 2000.. Dvs jeg må betale avgifter når jeg evt skal godkjenne min..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Veivbolt problemet. Sjekk VIN nr
edw wrote:den grønne er jo også en 91-mod, hva er egentlig forskjellen på en tidlig og en sen 1991mod??
Den blå har jeg tenkt litt på allerede...
takk for tipsene....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

ehhhh vilket problem?? burde man egentlig styre unna 91modeller??
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

Pacmania wrote:
edw wrote:dette er også en jeg har kikket litt på, men hvis jeg skal få bilen godkjent med turbo, så er det vel litt lettere og kjøpe en 91-93mod..


http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=45829
husk at hvis du skal godkjenne med turbo går det på førstegansregget i Norge. Min er en 91 modell som er førstegangsregget i norge i 2000.. Dvs jeg må betale avgifter når jeg evt skal godkjenne min..
det var ikke akkurat dette jeg tenkte på, men at de papirer som eventuellt hadde hvert og oppdrive gjelder vel bare fram til 93modeller... for da sluttet man jo og produsere de mx5'ene med turbo. bbr-turbo var det det de het??
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Det har med veiva på mx5/miata å gjøre at en gjerne kikker etter en sein 1991 modell eller nyere.

Men så lenge servicehefte følges og tas hos et merkeverksted så er ikke dette et proble. mFor det er ved bytte av reg.reim at dette kan skape trøbbel.

Jeg har kjøpt meg 90modell, og tenker ikke på det.
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

ok skjønner, men er det noen her som tror det blir noe større problem og få en 95 mod 1,8 godkjent med turbo istedet for en f.eks 92 mod??
tenker litt på en mx5 på www.zett.no

den har gått 70000......
User avatar
roar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Ørskog
Status: Offline

Post by roar »

http://www.miata.net/faq/usedmx5.html

Her står noen gode råd!
09 Mazda 6
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

takker...
Post Reply