Page 1 of 2

Diff fra USA

Posted: 18 Oct 2006, 17:32
by Stian
Heisan...

Har planer om å få tak i en diff (torsen) iløpet av vintern, og skal sjekke ut priser på shipping av slikt fra statene. Selve diffene er lette å skaffe der borte da det fins mange STORE høggere som har plenty av deler. Selve diffen ligger komplett på mellom 600-1000$ sist jeg sjekket. Mulig man kan få ned prisen om man bestiller flere... Tipper spesielt frakten blir en god del rimeligere om man er flere, da det sikkert er kurant å droppe flere differ i samme "kasse" når man shipper.

Er det flere som er på jakt etter en ny diff? Helst folk på vestlandet/bergenstraktene...

Posted: 18 Oct 2006, 19:56
by Miatapowers
Om du klarer å skaffe ett kit med akslinger til en god pris så er eg meget interesert, men akkurat nå så må eg vente en mnd eller 2 for å bygge opp litt konto.

Posted: 18 Oct 2006, 22:16
by Stian
Jepp... vi snakker komplette "kits" med alt man trenger av stikk-akslinger etc.

Om det har noe for seg kan vi sikkert ta med folk fra andre deler av landet også. Koster vel ikke så mye å shippe ting over til Oslo f.eks?

Har tatt kontakt med noen høggere nå, så får vi se...

Re: Diff fra USA

Posted: 19 Oct 2006, 00:26
by shutinc
Stian wrote:Heisan...

Har planer om å få tak i en diff (torsen) iløpet av vintern, og skal sjekke ut priser på shipping av slikt fra statene. Selve diffene er lette å skaffe der borte da det fins mange STORE høggere som har plenty av deler. Selve diffen ligger komplett på mellom 600-1000$ sist jeg sjekket. Mulig man kan få ned prisen om man bestiller flere... Tipper spesielt frakten blir en god del rimeligere om man er flere, da det sikkert er kurant å droppe flere differ i samme "kasse" når man shipper.

Er det flere som er på jakt etter en ny diff? Helst folk på vestlandet/bergenstraktene...
Mulig jeg er med om du får tak i hele kits. Men så bor jeg ganske langt nord. Rettere sagt Tromsø. Men koster vel ikke allverden å sende opp hit...

Posted: 19 Oct 2006, 01:36
by Stian
Det gjør det sikkert ikke... Hurtigruta kan vel muligens være en kurant løsning.

Posted: 19 Oct 2006, 03:31
by shutinc
Stian wrote:Det gjør det sikkert ikke... Hurtigruta kan vel muligens være en kurant løsning.
Mm. Men tror Tollpost har greie priser. Betalte pent "lite" for å få vinterdekkene+felg sendt nordover, og de veide riktignok 50 kg totalt. Betalte vel ca 500 kroner, noe som er overkommelig. Tror neppe det blir noe særlig dyrere å få en diff sendt opp.

Men, hold oss oppdatert, så mulig jeg slenger meg med.

Posted: 19 Oct 2006, 18:34
by Daniel
Interessert jeg også. Men jeg bor i oslo da...
Pris avgjør i grunnen alt...

Posted: 19 Oct 2006, 20:33
by MagnusAntony
Jeg er også intressert. Blir med hvis jeg får spart opp nok kapital. Rekker jeg det ikke nå blir det en annen gang. Diff må jeg ha.

Posted: 19 Oct 2006, 20:39
by KristianV
jeg er interisert i å bli med, trenger jo bare diffen da...
hva er ca pris på bare diffen?

Posted: 19 Oct 2006, 20:41
by MagnusAntony
DU trenger kanskje bare diffen mens noen av oss 1.6 gutta trenger alt ;)

Posted: 19 Oct 2006, 20:43
by KristianV
RotaryPower wrote:DU trenger kanskje bare diffen mens noen av oss 1.6 gutta trenger alt ;)
enkelt å greit :P

Posted: 19 Oct 2006, 20:51
by _mx5_Rune_
er interessert jeg også.. ;) prisen har selvfølgelig mye å si, men må nesten ha en slik før turboen bestilles.. ;):P har 1,6 så må evt ha "kit"

Posted: 19 Oct 2006, 23:11
by Stian
Du *må* ikke ha en slik for å montere turbo... Mange (inkludert meg selv) som kjører rundt med orginal diff og den kan leve lenge den hvis man behandler den brukbart - dvs. ikke for mye rivstarter/burnouts etc.

For min del er det rett og slett totalt mangel på grep som er problemet med min åpne diff... Spesielt i svinger og på vått føre.

Og når det gjelder priser må man regne ca.7-800$ + frakt/mva. Men kommer tilbake med et regnestykke når jeg har fått inn tilbud...

Posted: 19 Oct 2006, 23:50
by _mx5_Rune_
fullt klar over det men i min verden så "må" jeg ha en 1.8 diff og helst med torsen før jeg monterer turbo.. :P orker ikke å montere noe enkelt jall som man kjører sund med en gang.. venter heller til jeg får råd til full pakke sånn at jeg kan kjøre med god samvittighet på bane uten å være redd for at sånne ting skal ryke.. :P

Posted: 20 Oct 2006, 00:04
by shutinc
_mx5_Rune_ wrote:fullt klar over det men i min verden så "må" jeg ha en 1.8 diff og helst med torsen før jeg monterer turbo.. :P orker ikke å montere noe enkelt jall som man kjører sund med en gang.. venter heller til jeg får råd til full pakke sånn at jeg kan kjøre med god samvittighet på bane uten å være redd for at sånne ting skal ryke.. :P
My thoughts exactly! Orker ikke å ta noen risker. Plutselig blir jeg stående uten bil, noe som jeg rett og slett ikke kan. Kommer i tillegg til å bytte ut til større bremseskiver og ny klutsj før turbo settes inn.