Vibrasjoner fra varmeskjold(?)

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arkilex
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Asker
Status: Offline

Vibrasjoner fra varmeskjold(?)

Post by arkilex »

Det kommer irriterende vibrasjoner fra bakre del av eksosanlegget når jeg slipper gassen, på et visst turtall. Har sett at det ligger et litt slarkete og smårustent varmeskjold mellom bakpotta og undersiden av bilen, festet til selve bilen, og tipper det er det som vibrerer. Har tightet skjoldene på fremre rør med slangeklemmer så det er ikke dem.Skal på langtur fra neste helg og må ordne dette i løpet av denne helgen. Er det noen som har erfaring med dette, og en enkel (midlertidig) løsning på problemet? Hva skjer hvis jeg fjerner skjoldet?
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Re: Vibrasjoner fra varmeskjold(?)

Post by Sladd »

arkilex wrote:Det kommer irriterende vibrasjoner fra bakre del av eksosanlegget når jeg slipper gassen, på et visst turtall. Har sett at det ligger et litt slarkete og smårustent varmeskjold mellom bakpotta og undersiden av bilen, festet til selve bilen, og tipper det er det som vibrerer. Har tightet skjoldene på fremre rør med slangeklemmer så det er ikke dem.Skal på langtur fra neste helg og må ordne dette i løpet av denne helgen. Er det noen som har erfaring med dette, og en enkel (midlertidig) løsning på problemet? Hva skjer hvis jeg fjerner skjoldet?
Den enkleste midlertidige løsningen er å kjøpe en eksosklemme som er stor nok og stramme til den over skjoldet slik at du presser alt sammen igjenn.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

min løsnet helt og lå og skrangla. dvs den ned mot katalysator. klippet den helt vekk og da ble det supert. hva varmeforskjellen mot bilen har å si vet jeg ikke..
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
arkilex
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Asker
Status: Offline

Post by arkilex »

Men jeg snakker om det bakre varmeskjoldet, over bakpotta, det som er festet til bilen.
Post Reply