Ny Softtop
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Ny Softtop
Da har endelig Rudolf fått ny softtop.
17 år holdt den gamle svarte.
Den nye er fra Cabrioworld (Stayfast, No-zip og TAN).
Noen mener at denne fargekombinasjonen er helt på trynet.
Jeg synes den er fin (ble levert som en variant fra Mazda).
Erik
17 år holdt den gamle svarte.
Den nye er fra Cabrioworld (Stayfast, No-zip og TAN).
Noen mener at denne fargekombinasjonen er helt på trynet.
Jeg synes den er fin (ble levert som en variant fra Mazda).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Hei !Olern wrote:er dette med varmetråder i bak?
isåfall hvordan monterte du dette?
Jepp, det er med varmetråder, men det har jeg ikke koblet til.
Det er ikke opplegg for det i bilen.
Jeg har hardtopp (uten varmetråder ) som jeg bruker om vinteren.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Takk for detTrondH wrote:Hei Erik
Den ble kjempefin. Kult med noe annet enn svart topp. Synes det er flott at det finnes orginalbiler som ikke er helt "ihjelherpa" med modifikasjoner av ymse kaliber. Har selv en 91 som er helt orginal med kun 80.000 km bak seg.
Trond
Min har gått 114.000 km og jeg har stort sett montert "orginalt ekstrautstyr".
Det var et kompetent design-team som opprinnelig brukte flere år på å designe bilen.
Jeg synes heller ikke at alle modifikasjoner som blir gjort er like vellykket.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
eneste som mangler her spør du meg er orginal frontlippe og orginal bakfangerlippe
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Nja.. er VELDIG enig i at VELDIG mange av de stylede Miata/MX-5'ene jeg ser her på forumet er langt fra like vellykkede... De begynner å bli mange "plastic fantastic" overstyla biler etterhvert.. men men.. smaken er jo delt...Rudolf wrote:Det var et kompetent design-team som opprinnelig brukte flere år på å designe bilen.
Jeg synes heller ikke at alle modifikasjoner som blir gjort er like vellykket.
Erik
Jeg er imidlertid IKKE enig i at fordi et kompetent design-team brukte flere år på å designe bilen, er det ikke rom for forbedringer.. For det første er bilen et kompromiss av 3 ulike team (Japan, Europa og USA) som lagde hvert sitt designforslag som var forholdsvis ulike.. Dessuten må en se bilen utifra den tiden den ble laget.. f.eks. Greit nok med vippelykter, MEN, når det etter en stund kom på markedet low-profile lykter brukte TIL OG MED Mazda japan sitt eget designteam disse når de lagde en speedster prototype av NA.
Videre har Mazda sitt eget designteam bytte eller justert på fronten på bilen gang på gang på gang.. Fra NA til NB, fra NB til NBfacelift, og fra NB til Mazdaspeed Miata'en, og videre fra den til NC.. Så jeg ser ikke noe problem med at designet som ble utviklet som et kompromiss tilbake på midten av 80 tallet kan godt la seg friske litt opp med små smakfulle justeringer som f.eks. lowprofile, og en diskre front.
Men et interessant tema er jo at dersom en ønsker å beholde bilen sin leeeeenge... vil de originale være de som blir ettertraktet og samlereksemplarer om.. la oss si 10-15-20 år...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Ja, jeg er VELDIG enig med deg.HansT wrote: Jeg er imidlertid IKKE enig i at fordi et kompetent design-team brukte flere år på å designe bilen, er det ikke rom for forbedringer.. For det første er bilen et kompromiss av 3 ulike team (Japan, Europa og USA) som lagde hvert sitt designforslag som var forholdsvis ulike.. Dessuten må en se bilen utifra den tiden den ble laget.. f.eks. Greit nok med vippelykter, MEN, når det etter en stund kom på markedet low-profile lykter brukte TIL OG MED Mazda japan sitt eget designteam disse når de lagde en speedster prototype av NA.
Videre har Mazda sitt eget designteam bytte eller justert på fronten på bilen gang på gang på gang.. Fra NA til NB, fra NB til NBfacelift, og fra NB til Mazdaspeed Miata'en, og videre fra den til NC.. Så jeg ser ikke noe problem med at designet som ble utviklet som et kompromiss tilbake på midten av 80 tallet kan godt la seg friske litt opp med små smakfulle justeringer som f.eks. lowprofile, og en diskre front.
...
Noen åpenbare "arbeidsuhell" har jo Mazda hatt.
Et eksempel er jo det berømte tåkebaklyset på NA.
Det interressante er jo (som du sier) at Mazda selv har vurdert forandringer og forbedringer hele tiden.
Noen av disse har de lansert som "orginalt" ekstrautstyr og andre i "special editions".
DERFOR planlegger jeg noen modifikasjoner på bilen. Og derfor er det moro å eie en slik bil.
Men jeg ønsker fremdeles at den skal ligne på en MX-5 slik designerene tegnet den.
Mvh Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Jeg er da en av de som alltid har likt denne fargekomboen. Hvis man ønsker litt "classy" look så funker beige utmerket, synes nå jeg. Selv så feiget jeg ut med sort canvas da jeg byttet topp.
Lekkert baggasjebrett du har, forresten. Ser virkelig bra ut, men duger det til å frakte ting med?
Jeg vurderte den samme, men gikk for Classic Carrier da jeg bruker bilen en del på vintern og trenger plass til snowboardsene
Lekkert baggasjebrett du har, forresten. Ser virkelig bra ut, men duger det til å frakte ting med?
Jeg vurderte den samme, men gikk for Classic Carrier da jeg bruker bilen en del på vintern og trenger plass til snowboardsene
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Hei.
Fin den bilen der ja.
Helt enig med deg ang. orginaldesign. Jeg har kun montert stag som senere var standard og orginale mudguards. Vippelyktene er halve sjarmen med bilen, syns jeg. Og jeg ser ikke engang at biler blir finere av hviteblinklys og slikt. Irriterer meg bare at vi må kjøre bilen med skilt foran. "Smilet" blir jo borte....
Noen modifikasjoner er det vel rom for (felger, stereo evt luftfilter/eksos) i min verden, men for mye av det gode er ...vel... for mye av det gode. Jeg liker å tenke at denne bilen har jo noe mer klassisk og evt britisk over seg enn en Supra, MR2 og 200SX etc.
Mine 50 øre.
Fin den bilen der ja.
Helt enig med deg ang. orginaldesign. Jeg har kun montert stag som senere var standard og orginale mudguards. Vippelyktene er halve sjarmen med bilen, syns jeg. Og jeg ser ikke engang at biler blir finere av hviteblinklys og slikt. Irriterer meg bare at vi må kjøre bilen med skilt foran. "Smilet" blir jo borte....
Noen modifikasjoner er det vel rom for (felger, stereo evt luftfilter/eksos) i min verden, men for mye av det gode er ...vel... for mye av det gode. Jeg liker å tenke at denne bilen har jo noe mer klassisk og evt britisk over seg enn en Supra, MR2 og 200SX etc.
Mine 50 øre.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Hipp og hei BockenBocken wrote:Hei Erik
Jeg ser du har noen innlegg på forumet i ny og ne, men hvor blir du av in person? har ikke sett deg siden 1. nyttårsdag. Er du ikke klar over tordsagstreffene på Sjøflyhavna den 2. torsdag i hver mnd? Det vil bl.a. si i dag 9/8. kl 1900
hilsen Bocken
Joda, jeg var på sjøflyhavna sist mnd. og kommer i dag.
Så det så det så ....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Baggasjebrettet er orginalt Mazda-utstyr (men det vet du vel).mojo-91 wrote:Jeg er da en av de som alltid har likt denne fargekomboen. Hvis man ønsker litt "classy" look så funker beige utmerket, synes nå jeg. Selv så feiget jeg ut med sort canvas da jeg byttet topp.
Lekkert baggasjebrett du har, forresten. Ser virkelig bra ut, men duger det til å frakte ting med?
Jeg vurderte den samme, men gikk for Classic Carrier da jeg bruker bilen en del på vintern og trenger plass til snowboardsene
Usikker på hvor lett det er å få tak i "løst".
Fungerer helt fint, men egner seg best for noe som er mykt f.eks. en bag.
Har du tenkt på at det går veldig fint med begge deler.
Du kan fint montere på Classic Carrier selv om du har "mitt" brett under.
Jeg er forresten i ferd med å kopiere deg hemningsløst.
Har bestillt tofargede skinnseter og dørsider fra crazy-red.
Planlegger også windblocker fra NB som du jo har installert.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Den var der faktisk da jeg kjøpte den.mojo-91 wrote:Ser du har fått deg den chrome dørlisten min og .
he he....kjør på, Rudolf!
Vistnok er det "orginalt" Mazda-utstyr.
Beskytter døra, er litt fin og litt "bling".
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package