Ny radiator + vifter!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Ny radiator + vifter!

Post by Duppsko »

Hei! Noen som har peiling på om det er noen forskjell på radiatorene til miata og mx-5? Har en '93 Miata med A/C (Altså med to vifter), og vurderte da å kjøpe radiatoren til Radiatorservice (39700 MX-5 1,6 ROADSTER, 6/90-, kr 1775.00)...

Problemet er bare det at på mx-5'er uten A/C, så er det vel bare én vifte, og da er det vel også bare skruehull til denne ene vifta og ikke til den andre? Eller tar jeg feil?

Og en annen ting; er de to viftene identiske? Radiatorvifta (På førersiden) er ødelagt, og tenkte å bestille en fra en bruktdelforhandler, men jeg finner kun vifter til høyre side (A/C-vifta), og lurer derfor på om denne kan brukes?

Er takknemmelig for alle svar!

Mvh. Daniel
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Ny radiator + vifter!

Post by Vidar »

Er ikke sikker, men festene til viftene. Er ikke de på ramma rundt radiatoren ?
Duppsko wrote:Hei! Noen som har peiling på om det er noen forskjell på radiatorene til miata og mx-5? Har en '93 Miata med A/C (Altså med to vifter), og vurderte da å kjøpe radiatoren til Radiatorservice (39700 MX-5 1,6 ROADSTER, 6/90-, kr 1775.00)...

Problemet er bare det at på mx-5'er uten A/C, så er det vel bare én vifte, og da er det vel også bare skruehull til denne ene vifta og ikke til den andre? Eller tar jeg feil?

Og en annen ting; er de to viftene identiske? Radiatorvifta (På førersiden) er ødelagt, og tenkte å bestille en fra en bruktdelforhandler, men jeg finner kun vifter til høyre side (A/C-vifta), og lurer derfor på om denne kan brukes?

Er takknemmelig for alle svar!

Mvh. Daniel
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 210
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: porsgrunn/telemark
Contact:
Status: Offline

Post by classicturbo »

jeg har en 91 mod mx-5 å der er det fester til denne ac vifta ved siden av :)
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Jeg har kjøpt radiator hos Radiatorservice til min Miata med AC, og tenkte ikke tanken engang at den IKKE skulle passe. Jeg husker ikke helt heller, men tror ikke viftene er festet på selve radiatoren...?... vel...uansett... poenget er at radiatoren jeg fikk var presis lik den jeg hadde, og passet perfekt.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
JIN91BRG
500 RPM
500 RPM
Posts: 79
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 24
Location: Porsgrunn
Status: Offline

Post by JIN91BRG »

Den fra Radiatorservie passer rett inn. Men den er ikke den samme.
Org er av aluminium og har plast-topp. Den fra radiatorservice er stål hele veien og veier endel mer. Men billig er den !
JIN 91'BRG
Post Reply