Hva synes dere om VielSide stylingen til MX-5`en?
Moderator: Styremedlemmer
Hva synes dere om VielSide stylingen til MX-5`en?
Blir det litt for mye?
Klare å få denne stylingen til 9990,- da er den sikkert fake da..
www.veilside.com
Vet dere om noen annen styling som kan kjøpes for en rimelig pris
Mvh
Klare å få denne stylingen til 9990,- da er den sikkert fake da..
www.veilside.com
Vet dere om noen annen styling som kan kjøpes for en rimelig pris
Mvh
Re: Hva synes dere om VielSide stylingen til MX-5`en?
Tja, til sist så er det vel egentlig hva du selv mener som betyr noe. Personlig synes jeg det er alt for mye, og ikke bare littHelguera wrote:Blir det litt for mye?
Men jeg vil anta at måten du spør på egentlig er en liten indikasjon på at du også kanskje synes dette ble litt for mye, og da vil jeg anbefale deg IKKE å kjøpe det. Du vil sikkert bare angre.
Andre derimot er sikkert KJEMPEFORNØYD med sin Veilside styling, og det er forsåvidt ingenting galt med det. Smaken er som alltid delt, og selv om andre liker det må du nesten føle litt på hva du selv synes.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Det ble brukt store ressurser på utvikling av bilen som er blitt verdens mest populære sportsbil. Jeg tror gunnen til populæriteten skyldes to ting: riktig konstruksjon (bakhjulstrekk/twincam motor/double-wishbone hjuloppheng etc) samt utrolig vellykket og klassisk design. Personlig synes jeg at styling ødelegger bilen - og har ennå til gode å se noe som gjør den "riktigere". (Bortsett fra den originale Mazda front-leppen)
Som Hans sier, smaken er alltid delt, men jeg tror det riktigste er å beholde sin klassiske MX5/Miata mest mulig original i designen, og la "styling" være en greie for Honda Civic, Opel Corsa etc. (uten at det er "dårlige biler" - men vil aldri bli klassikere som MX5!)
Legg heller noen kroner i tekniske finesser "under skallet".
Som Hans sier, smaken er alltid delt, men jeg tror det riktigste er å beholde sin klassiske MX5/Miata mest mulig original i designen, og la "styling" være en greie for Honda Civic, Opel Corsa etc. (uten at det er "dårlige biler" - men vil aldri bli klassikere som MX5!)
Legg heller noen kroner i tekniske finesser "under skallet".
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Hva synes dere om VielSide stylingen til MX-5`en?
Jeg syns veilside stylingen er stygg.
Du får joe en frontlip til noen tusenlapper, den er mye penere.
Du får joe en frontlip til noen tusenlapper, den er mye penere.
Helguera wrote:Blir det litt for mye?
Klare å få denne stylingen til 9990,- da er den sikkert fake da..
www.veilside.com
Vet dere om noen annen styling som kan kjøpes for en rimelig pris
Mvh
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Skal si det så direkte at den er J**** stygg...
Ivertfall med tanke på at du får racing beat type 2 kit for samme prisen... inkluderer da sideskjørt front og bakfanger...
Ivertfall med tanke på at du får racing beat type 2 kit for samme prisen... inkluderer da sideskjørt front og bakfanger...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Rart hva to kjente filmer gjør med folk..
Alle skal ha veilside og air force one vinge på bakluka uansett hvor stygt det er...
Alle skal ha veilside og air force one vinge på bakluka uansett hvor stygt det er...
glaibilenmin wrote:Skal si det så direkte at den er J**** stygg...
Ivertfall med tanke på at du får racing beat type 2 kit for samme prisen... inkluderer da sideskjørt front og bakfanger...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
ikke det at en orginal mx5 er så fin heller etter min mening, men nå får jeg vel halve (hele) forumet på nakken...
Personlig mener jeg at original fronten på MX5 NA er det svakeste punktet på bilen. Ser litt tam ut liksom...
Er i utgangspunktet ikke tilhenger av plast-styling, da det som regel ser veldig påklistra ut og ikke fremhever linjene i bilen. Men ingen regel uten unntak, og øverst på min ønskeliste står Racing Beat TypeII Nose kit.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Syntes Miata er kjempefin, men at fronten er litt for amfibiebilinspirert.
Min smak mht styling av bilene våre:
Ny støtfanger foran som går litt mer rett ned, kanskje med plass til runde spredere?
Nedlakkering av det sorte på kanalene.
Også en liten vinge bak. (Sånn type som er en "planke" som "svever" en-to cm over lokket, bare en liten en)
Alt dette syntes jeg gjør at bilen ser litt finere ut, uten å se stylet ut.
Hver dag på vei til jobb ser jeg en mint grønn Sierra med sort matt panser. Da bare sukker jeg og tenker: "The Ford & the furious". Biler kan bli for mye stylet...
Min smak mht styling av bilene våre:
Ny støtfanger foran som går litt mer rett ned, kanskje med plass til runde spredere?
Nedlakkering av det sorte på kanalene.
Også en liten vinge bak. (Sånn type som er en "planke" som "svever" en-to cm over lokket, bare en liten en)
Alt dette syntes jeg gjør at bilen ser litt finere ut, uten å se stylet ut.
Hver dag på vei til jobb ser jeg en mint grønn Sierra med sort matt panser. Da bare sukker jeg og tenker: "The Ford & the furious". Biler kan bli for mye stylet...
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Min nåværende bil er for mye stylet... en pug 205gti med dimma styling (fake) og et tørkestativ av en spoiler... hvorfor i all verden kjøpte jeg den bilen... Men for all del det går ann og style en bil uten og ødelegge den, jeg har sett frontfangere som jeg har lurt på og montere på min neste bil (mx5).. vi får se, kanskje jeg nøyer meg med en frontlip.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Så en Volvo 142 med en spesiell spoiler på bakluka..
Et avdanka snowboard montert på to planke biter. Hele spoileren var lakkert. Så det var jo helt umulig å se at det var et snowboard......... på 1 km avstand......
Et avdanka snowboard montert på to planke biter. Hele spoileren var lakkert. Så det var jo helt umulig å se at det var et snowboard......... på 1 km avstand......
kodvaag wrote:Syntes Miata er kjempefin, men at fronten er litt for amfibiebilinspirert.
Min smak mht styling av bilene våre:
Ny støtfanger foran som går litt mer rett ned, kanskje med plass til runde spredere?
Nedlakkering av det sorte på kanalene.
Også en liten vinge bak. (Sånn type som er en "planke" som "svever" en-to cm over lokket, bare en liten en)
Alt dette syntes jeg gjør at bilen ser litt finere ut, uten å se stylet ut.
Hver dag på vei til jobb ser jeg en mint grønn Sierra med sort matt panser. Da bare sukker jeg og tenker: "The Ford & the furious". Biler kan bli for mye stylet...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har lest mange diskusjoner på miata.net ang. nedlakkering av kanalene. Der er det mildt sagt stor uenighet, og jeg har etter studering av mange bilder og et photoshop eksperiment med min bil lagt de planene på hylla.kodvaag wrote:Nedlakkering av det sorte på kanalene.
Jeg leste at mange mente bilen ble for "butt", og optisk så kortere og høyere ut dersom en lakkerte kanalene. Husk optisk blir da hele siden på bilen høyere. Dette gjald forsåvidt ikke helt mørke biler (sort og BRG). På bilene jeg har sett av Miata med nedlakkerte kanaler der dette er vellykket har de senket bilene MYE, og kjører med 17" felger. Min bil, med moderat senking og 16" felger synes jeg etter photoshop eksperimentet nettopp så "butt" og høy ut.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Status: Offline