Page 1 of 1

japseklipp

Posted: 27 Sep 2007, 00:45
by HF-mx5T

Posted: 27 Sep 2007, 01:06
by cartman
Litt morro å se stats på bilene.
Bortsett fra V8'ern, så har alle 14" felger og 185 dekk (1 hadde 195 bak). Den dim'en er nok bedre til banekjøring, virker som 205 ikke får riktig temp, blir for brede.

Morsom battle, hvertfall. V8 går bra rett frem, men sliter med tyngden i sving.

Posted: 27 Sep 2007, 01:12
by TurboLag
Gærne små karer :lol:

Morro

Posted: 27 Sep 2007, 09:15
by frifant
Utrolig morro....

Skulle likt å forstå hva de sa da...

Posted: 27 Sep 2007, 20:09
by HF-mx5T
må være j****g harde dekk før 205 ikke får varme da..

Posted: 27 Sep 2007, 20:38
by StianF
jeg får lunk i mine 195/55 048medium på 1 runde.. på.. god varme runden etter(bånngass)

jeg ser ikke helt fordelene med 185/ballong/14 r-dekk gitt.. turnin osv må jo bli litt mere wobli.

Posted: 27 Sep 2007, 20:41
by HF-mx5T
akurat.. vanlige problemet er jo at dekka smelter.. ikke at de ikke blir varme..

Posted: 27 Sep 2007, 20:43
by cartman
Og da kjører dere ut med hvilket dekktrykk? Hvilken temp får dere? Hvor på dekket? Jevnheten i temp på slitebanen? Hva er dekktrykket på varmt hjul?

Posted: 27 Sep 2007, 20:54
by HF-mx5T
jeg kjører ut på såvidt over 20psi. alltid et par psi lavere i venstre foran på rudskogen. har ikke temp måler. men er for varmt til å legge hånda på etter nedkjølingsrunde.. optimalt grep kommer på ca3 runder. og stabiliserer seg der for resten av kjøringa (opp til halvtimen som er ca lengste jeg har kjørt i strekk) dekktrykket varmt er noe rundt 30psi(de få gangene jeg har målt ). og slitasjen er jevn.

Posted: 27 Sep 2007, 21:38
by StianF
jeg kjører ikke racing.. så jeg har ikke kartlagt dekktemperaturene 100% liksom.

Men jeg kjører 19-22psi alt etter værforhold egentlig.. og får ca 30 si når jeg er i depo igjen.. og jevn slitebane..


for oss hobbyrasere.. betyr ikke tusendelene så mye. jeg får GOD varme i 195/55 ihvertfall.. GOD varme.. på få runder