Hero 5 til salgs

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Hero 5 til salgs

Post by DrHolm »

greit at det er en sjelden bil, 1.8, 2004 og lav km osv.. MEN.
er den verdt prisen??

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... dvAI295221
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
shutinc
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 280
Joined: 17 Sep 2006, 02:00
Status: Offline

Post by shutinc »

Jeg ser bare en NB med div styling.. Tror nok aldri det firmaet der får solgt den bilen til den prisen. Jeg ville aldri gitt så mye for den i alle fall, selv om den er 100% strøken. Men det er meg da...

Edit: Skal sies at annonseteksten virker like useriøs som prislappen på bilen.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Hvem kjøper en vanlig 2004 med styling, når man kan få en MSM billigere ?

Hvis man kun er ute etter looks,
men den stylingen kan vel ikke være så dyr at differansen fra en vanlig 2004 kan forsvares?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Litt av en fantasipris ja, var vel en 2003 modell med samme styling kit og kun 10k på telleren som var annonsert for 209 000 her i sommer, en mer riktig pris for en slik bil.

Enig med Espen, for de pengene får man jo en MSM + endel snacks til bilen.
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

Psyko pris på den der. Som andre her har nevnt, MSM får du jo noen 10tusner billigere.
Man betaler ikke 100k for et stylingkit, det er overkill
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Det som er problemet med å "gjøre for mye". Hvis ikke noen liker AKKURAT det du har gjort så er stylingpengene rett i dass, fordi man får aldri den verdien igjen.

Jeg synes ikke den er pen selv heller, men det er nå meg.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

greit nok at prisen er litt drøy, men jeg hadde gjerne betalt ekstra for at bilen var gjennomført.. dette er Postert sin orginale demobil. dvs at alt av jobb garantert er gjort med 100% perfekt finish.. når et såpass stort selskap skal lage en demobil slenger de ikke bare på et stylingkit slik at det henger sånn ca rett og lakker det i en farge som nesten har samme nyansene.. om man ser på modda biler i norge så er det f*** meg mye dritt og juks som det kreves alt for mye penger av.. å sammenlikne denne bilen med en NB gått 150 000 der en 18åring uten peiling har kastet et bodykit på bilen i håp om å dra damer i de mørke timene av døgnet hvor dårlig passform og spraybokslakking ikke vises, blir helt feil.. dermed blir det feil å sammenlikne prisen opp mot en slik bil også.. dette er nok uten tvil norges mest strøkne NB. bare tanken på at skinnsetene kun har vært brukt i 6000km er jo en god tanke..

om man kjøper en strøken standard NB facelift, monterer et slik widebodykit, tilpasser styling og breddere slik at det blir 100%, støper spoiler innn i lokket osv begynner plutselig ting å bli fryktelig dyrt. når man skal lakke bilen vil det være nesten helt umulig å kun lakke stylingen samtidig som man unngår fargeforskjell.. 4 år gammel lakk som har blitt påvirket av sol, slitarsje osv vil aldri i verden bli i akkurat samme fargenyanse som den nylakka stylinga.. vi snakker dermed om en profesjonell hellakkering som fort koster skjorta..

det jeg mener er at prisen kansje virker dyr for den vanlige mann i gata som ikke har noe spesielt forhold til denne bilen med den stylinga, mens den for en entusiast som har sikla på denne stylinga og som ønsker seg en 100% strøken bil kan virke som rene kuppet..

jeg hadde iallefall gladelig betalt 25-50% høyere salgspris for å få et strøkent eksemplar som i teorien kan karakteriseres som nybil..
jeg tror at mange fokuserer alt for masse på pris når de kjøper bil, hadde man heller konsentrert seg om ka man får med i prisen tror jeg mange hadde vurdert denne bilen sterkt..

om man ser i USA er det status å kjøre rundt i modifiserte biler der jobben har blitt utført av profesjonelle som utfører ombygginger der finish er det viktigste hele veien.. selv om jeg aldri i verden kunne hatt råd til slike biler selv, synes jeg at det er synd at vi ikke har slik kultur i europa også. de som kjører rundt i modifiserte biler her er som oftest unge snørrunger (som meg selv) som i mange tilfeller kjøper noen glassfiberdeler med elendig passform på tilbud på bsbildeler, kjøper noen bokser med spraybokslakk i nesten samme nyanse som resten av bilen og smører dette på delene før de monteres skjevt og fælt på bilen.. så drar de på utstilling og kaller det for showbiler..
nå skal det sies at jeg på langt nær regner meg som noen bilbygger som bygger showbil, jeg er en ung gutt med smal pengbok som er så nøye jeg kan på det arbeidet jeg gjør og bruker så mye penger jeg kan for å få bilen min til å bli mest mulig strøken, men jeg må innrømme at jeg er langt fra å kunne kalle bilen min en ekte showbil.. jeg mener derimot at denne postertbilen er en ekte showbil og dermed verdt hver en eneste krone..

det jeg mener er at om man ønsker seg en bil som ser kul ut og som er i ok stand er kansje ikke denne bilen noe å satse på, men for den ordentlige entusiasten som ønsker seg en dønn strøken showbil er dette en bil som er midt i blinken..

ble litt langt dette, men følte at jeg måtte få ut litt frustrasjon over at så alt for mange bilentusiaster idag tenker penger fremfor finish.. og at så alt for mange ungdommer som ikke skulle hatt lappen engang, kjøper nydelige biler der forrige eier har lagt utallige timer og penger ned, vraker de og forsøker å bygge de oppigjen uten å lykkes.. et eksempel på dette er en av AutomoteBMWene som går her oppe, en pappagutt som har kjøpt denne bilen, var dønn strøken når han kjøpte den, med effektlakk til flerfoldige tusen og med en god del styling med perfekt passform. bilen såg pen ut den første sommeren, men så kom vinteren. da ble de 20" store kromfelgene med spinners bytta ut med stålfelger med spinnerskapsler og bilen fungerte som brøytebil resten av vinteren til fangerne såg ut som en krigssone.. deretter ble det bestilt noe billigstyling som ble lakka i en fei og slengt på bilen slik at det såg bra ut på 30-40 meters avstand.. det kalles entusiast det.. :roll: :x
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Vil nok påstå at eg ser fargeforskjeller bare ut i fra bildene så at den bilen der er hellakert med stylingen på vil eg betvile sterkt...
ellers så er det vel strengt tatt ingenting av den stylingen der som er støpt på bilen heller
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by Pelle »

Litt enig med Rune, men ikke hele veien. Selvfølgelig er det ingen ting som er støpt direkte på bilen. Men at det er mulig å se fargeforskjell på lakken er jeg meget tvilsom til. Jeg har sett bilen live.
Den er meget pen.

Med hensyn til pris: Jeg fikk tilbud fra Nygaard bil på Jessheim på en splitter ny 2007 modell
med ståltak for en tusenlapp mer, da er det vel ikke mer å lure på?
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

hele bilen er neppe hellakkert nei, men det er mulig å lakke opp nye deler uten fargeforskjell når bilen er "ny".. dette har du ikkje mulighet til når bilen er noen år og har rulla noen kilometer..
personlig så hater jeg å kjøre biler som alle andre har, synes det er morsomt å skille seg ut.. hadde aldri i verden kunnet kjøpt meg en NC og slått meg til ro med den så lenge den var helt orginal.. da hadde jeg heller kjøpt en eldre bil i strøken stand som var litt modifisert og der dette arbeidet var gjort 100%..
jeg er ingen stor fan av NB, men dette bodykittet har jeg digga fra første dag jeg såg det. skulle jeg hatt en nb måtte det nesten vært en slik en.. synes mazdaspeeden blir litt for kjedelig utseendemessig, selv om den ser bra ut den også.. om du skal finne en mazdaspeed med den kilometerstanden spørs det nok om ikke prisklassen hadde vært såpass høy at man liksågreit kunne ha kjøpt denne bilen og montert et ordentlig turbo eller kompressor opsett.. det at bilen har gått 6000km betyr at bilen ikke har vært ihjelkjørt en masse km, slik jeg ville ha frykta om jeg kjøpte en mazdaspeed med 50 000 på telleren..
men som sagt, dette er min mening.. jeg aksepterer selvfølgelig at andre tenker anderledes..:)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Tja er enig med rune selv, ville før betalt litt extra for å få en gjennomført bil, kontra en som har noen hk extra, motor er lett å få senere om man trenger det, er ikkje alle som er ute etter en sprek bil de kan kjøre ifra naboens mondeo,, men nå er det slik at eg ikke liker denne hero5, så tvilsomt eg legger inn noen bud,, :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Forskjellen er at en Mazdaspeed er GODKJENT med turbomotoren, og for alle oss som har vært gjennom krangel og diskusjon med trafikkstasjonene rundt omkring i Norge ang godkjenning på våre trimmede biler, veier det faktisk veldig mye det at Mazdaspeed'en er godkjent.

Det er i praksis også veldig mye enklere å trimme videre på den sålenge den har turbogodkjenningen i vognkortet uten å tenke på problemer på EU kontroll, ved kontroll eller ved en ulykke.

Personlig blir også den HERO saken utrolig mye "too much plastic fantastic" for meg.. men smaken er selvsagt forskjellig..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Pelle wrote:Selvfølgelig er det ingen ting som er støpt direkte på bilen.
Vet ikke hva deres definisjon av "støpt direkte på bilen" er for noe, men de skjermbredderen er ikke bare skrudd fast regner jeg med. Det samme gjelder bakluken...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg også synes det ser ut som litt nyanseforskjell, men kan ikke vite sikkert om man ikke ser bilen "live"
(se på bildene som er tatt bakfra)

når det gjelder å kjøpe en Mazdaspeed med nesten 50K på telleren så er det nettopp det jeg har gjort,
og for å forsikre meg så mye som mulig om at bilen var så bra som jeg ønsket kom jeg med litt kriterier til han som fant den for meg
(broren til Øystein Røsvik, som bor i Florida)

lav KM-stand kommer IKKE foran finish/stand og god historikk på bilen, var en av dem, og papirer fulgte med i massevis
(USA har jo et rykte på seg om at papirer og service-hefte er uvanlig),
første inntrykket var at denne er kjørt av en entusiast og det inntrykket har ikke forandret seg ;)

Jeg er enig med at man gjerne må betale ekstra for ferdig moddet bil med godt utført arbeid, men synes det er en smule voldsomt her...
Den som kjøper den får seg helt sikkert en bil han/hun får det mye gøy med,
men det blir ikke meg.. jeg liker bedre "ulv i fåreklær" enn "får i ulveklær" om det kan sies sånn...

Og jeg synes det er naturlig at det er status å kjøre strøkne biler i USA,
for selv om du sender bilen på proff lakkering er det vel omtrent det samme du kan forvente til arbeidet om du sender den til en hobby-oppretter
som har utstyrt garasjen sin med plast og spylt vekk støvet... i Norge....

Her er de aller fleste omlakkinger hos proffe gjort skikkelig, og da er det jo ikke så eksklusivt lenger...

Men deler absolutt frustrasjonen ang. unge jyplinger som kjører rundt med halvgode mods og tror bilen er rå... ;)

Synes egentlig alle her har gode argumenter på sin måte, men det blir jo et personlig valg for den som kjøper, og jeg har inntrykk av at vi som kjører MX-5 gjør det av egoistiske grunner, for vår egen del, ikke fordi kanskje naboen syns vi har "kul" bil.. selv om det og kan være gøy å høre...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Det er jo en bil med helt original motor og ikke godkjent med noe mer. Jeg synes personlig også stylingen er stygg, men det er jo smaksak. Er forsåvidt enig med Rune i mye, men ikke til 300,000. Man greier å få en nokså proff jobb gjort for langt billigere enn det der. Er enig med EspenSort92, heller ulv i fåreklær :)

Kilometerstand er litt overdrevet synes jeg, når jeg ser på bil, og spesielt disse bilene som generelt er pålitelige så ser jeg på helhetsstanden til bilen, ikke bare hvor mange km. den er gått. Jeg kjøper nok en ny brukt bil (Mazda) neste år, etter jeg selger min, og følger nok da EspenSort92 sin ideologi.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply