Vegard - 1991 Classic red - div. framgang og masse bilder

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Heisann, jeg har mailet fram og tilbake med Steve på planetmiata, så sendte jeg penger med paypal, som trekker penger fra visa kortet mitt. Paypal tar litt fortjeneste, husker ikke hvor mye det var jeg.

mailen deres er "sales ( at ) planetmiata ( dot ) com"
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Tokico Illumina demperene er som jeg har sagt justerbare i hardhet.

Installerte de bak når jeg kom hjem på torsdag før helga, og startet med 5 (hardest) foran og 3 bak da jeg hadde glemt å stille de foran. Merket med engang at bilen var veldig understyrt, så justeringen på demperne er veldig reell. Justerte til 3 3 når jeg kom hjem og fikk tilbake den litt overstyrte følelsene som jeg hadde før. Har kjørt på 3-3 hele helga (30 mil) og synes det fungerer bra med de dårlige dekka jeg har for øyeblikket. Prøvde justere fra hardest til mjukest når den stod parkert og det var stor forskjell når jeg bare prøvde å dytte ned på fronten.

Blir instalasjon av diverse deler til neste uke, håper jeg får tatt 1.8 bremser, clutch slave, olje skift og sette på katalysator så får jeg tatt de to punktene jeg hadde på eu kontrollen.

Har jeg penger nok blir det også nye dekk.
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Fått fikset bilen din? Sitter å ser på bildene du tar av bilen din, snasen bil, nesten helt lik den jeg skal se på i morgen..! :) Oppdaget et "problem" da du har akkurat de felgene jeg har sett på.. :p Hvite felger på rød bil er lekkert, særlig OZ superturissimo eller hva de heter!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Den fungerer fint, ikke avskilta enda... :)

blir borte de 3 neste ukene... fysj.

Henter bremsene på posten i morra, så blir det bytte av bremser og div deler i helga hvis ting klaffer.

Mangler kat. da den jeg fikk kjøpt var til en 1.8...

Så tar jeg eu punktene.

Blir dekk og litt div. når mnd skifte kommer, da blir også Oz'ene degradert til vinter felger da de ikke er i så god stand.
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Må si jeg gleder meg til jeg kommer hjem på perm i uke 28.

Bremse deler, og det andre fra planetmiata ligger klart, så det blir installert så fort det lar seg gjøre.

Har også noen "pynte" deler som skal monteres ;) Tror det blir en fin stil når alt er på plass. Venter til jeg har bilder og alt er montert til jeg sier hva det er...
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

I dag knakk speilet mitt på førersiden :D

Så til dere som har litt stive speil å justere så fyll på med mye rustløser ned der...

Jeg har nu byttet speil. Har ikke sett noen andre med samme speil som meg i Norge enda. Mellom usa og norge et sted er det en garage vary bit på vei til meg også, så mx-5en for en liten facelift i disse dager.

I dag tok jeg også å fjernet den charcoal can, så får vi se om det har noe negativ virkning ( Er lett å sette på plass... bilde er lånt fra en på mx5nutz)

Image
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Til Eiker folket som kanskje er innom så må vi ta et mini treff, en dag!
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Bring it on! :)
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

mussa wrote:Bring it on! :)
Krokstad sentere i morra engang?
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Image


Runabout M2 kjøpt fra REV9 autosport, som annonserer her på forumet nu.
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Da blei det tid for nye bremser. Jeg skulle uansett ha nye skiver+klosser, så da var det like greit å oppgradere til bremser fra 1.8.

Jeg tenkte jeg også kunne bytte til stålomspunnede slanger når jeg først var i gang.

-Hawk hps klosser
-Stålomsunnede slanger
-Nye skiver fra planetmiata
-To brukte kaliptere i god stand
-1.8 brakketer foran og bak
-Nytt hardware
-Thorsov bremseveske dot 4 (Usikker om dette er den folk sier er god da jeg aldri har sett bilde av den, noe som veit?)

Bytter olje i samme slengen, Magnatec 5-40.

Image

Her finnes det info om hva som må gjøres: http://www.bigllama.com/miata/brake/bigbrake.htm
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Hei igjen, var stille her med oppdaterer uansett.

Bremsene er installert og har fått kjørt inn hawp hps klossene, og er veldig fornøyd. Det biter endel bedre!

En ting: Håndbrekket mitt tar ikke i det hele tatt, og orka ikke se etter justering og slikt når vi var ferdig da alt annet fungerte fint. Noen som har tips til hvor justeringen sitter? Er det bak den skruen på caliptern? hvor det er en umbrako skrue.

Har også fått installert den nye front leppa mi. 10 hull på ca 7mm må borres, men dette går fort. Tok meg en 1t med dårlig borr.

Bilde av leppa:

Image
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

godt å se det er flere som er førnøyd med Hawk HP klossene.
jeg tok å lufta over bremsene etter et par dager, men jeg hadde litt luft i systemet..

jeg mista også brekket etter at jeg satt på settet. det justere du med en umbrako som sitter bak en 12mm. (hvis jeg ikke tar helt feil) bak på caliperen.

leppa blei skamtøff den! :D
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Den Garage Vary-leppa er skitkul. Har tenkt på den en stund - og den skulle selvsagt vært i svart som spoileren bakpå.

Hvor mye klaring har du foran under leppa der nå? Åssen kommer du til å gjøre det med skiltet foran?

Edit: Hvis du har sånn ca høyde på GV-leppa så kan jeg sammenligne med min OEM-leppe.

Ellers er det blitt mange riktige/lekre mods på bilen din. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Hauk wrote:Den Garage Vary-leppa er skitkul. Har tenkt på den en stund - og den skulle selvsagt vært i svart som spoileren bakpå.

Hvor mye klaring har du foran under leppa der nå? Åssen kommer du til å gjøre det med skiltet foran?

Edit: Hvis du har sånn ca høyde på GV-leppa så kan jeg sammenligne med min OEM-leppe.

Ellers er det blitt mange riktige/lekre mods på bilen din. :)
Heisann, jeg kommer nok til å kjøre med et mer kvadratisk skilt en det vanlige avlange. Dama på biltilsynet sa jeg kunne få lite kvadratisk skilt men usikker om hun har rett, i tilfelle blir det montert på høyre melketann med vinkeljern el.

*løpe ned i innkjørselen* Den er ca. 7 cm lengere ned en kanten på orginale fronten. Jeg bestilte fra www.rspeed.net de hadde "free shipping" så jeg betalte kun $45 i frakt. Max hos rev9autosport som du har bestilt hos før kan også skaffe.
Post Reply