Fjerne mitdelen i dashbordet!
Moderator: Styremedlemmer
Fjerne mitdelen i dashbordet!
Nå har jeg revet og sletet i den delen som er "trekket" over radioen og varmelufttingen og den sitter fortsatt fast! Skal ha den av fordi jeg skal lakkere den.
Noen som har erfaring?
Hilsen en som sikkert snart kommer til å knekke hele greia!
Noen som har erfaring?
Hilsen en som sikkert snart kommer til å knekke hele greia!
Ramme radio
Viss du har en NA sitter det skruer under lufte ventilene som holder den på plass. På NB sitter rammen skrudd i nedkant her må du vippe opp ringen rund belgen på girspaken for å komme til.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
du må ta ut luftdysene og skru løs skruer bak der...
og der er 2 skruer nede og...
og for å ta ut luftdysene må du ha ett langt tynt flatgjern og slide inn mellom dysen å rammen...
og der er 2 skruer nede og...
og for å ta ut luftdysene må du ha ett langt tynt flatgjern og slide inn mellom dysen å rammen...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
vippelykter = na....
ka gi deg forklaring pr telefon da... 92086329....
bare å ta kontakt...
ka gi deg forklaring pr telefon da... 92086329....
bare å ta kontakt...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
siden du spuret etter å montere kjørelys i orginal blinkers så kan eg nevne at du finner oppskriften lengre bak i forumet... har selv bare tatt vekk glasset inni... men har blink der enda...
har selv hella h3lupe i haikjeften...
edit: stekte forøvrig mine på 80 grader i steikomnen i 15 minutter og kosta på mye banning for å få ut orange buene.
ser resultatet på bilde 71 i fotogallerei
har selv hella h3lupe i haikjeften...
edit: stekte forøvrig mine på 80 grader i steikomnen i 15 minutter og kosta på mye banning for å få ut orange buene.
ser resultatet på bilde 71 i fotogallerei
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Hvis du har vippelykter, har du en NA... Og i såfall, er det 9 skruer som du må skru løs hvis ikke jeg tar helt feil.
1. Først må du skru ut 2 skruer INNI midtarmlenet (oppbevaringsboksen).
2. Ta opp askebegeret, og skru ut skrua som sitter der..
3. Skru av gir-kula
4. Skru ut to skruer på høyre og venstre side av midtkonsollen (nederst, i front ved stereo'en)
5. Du kan nå løfte ut selve "midt-delen" av konsollen. Pass på bagasje- og bensin-"åpnern'e" mens du gjør dette.. Pass også på å koble fra eventuelle ledninger til vindusheisene/lys til askebegeret.
6. Skru ut to skruer som gjemmer seg bak midt-konsollen du nettopp fjernet, de er plassert nederst på høyre og venstre side.
7. Nå må du "vippe" ut luftventilene. Dette kan gjøres ved å bruke en tynn-tynn flat skrutrekker, og dytte inn på hver sin side av "øye-eplet".. Altså ved kl. 9 og 15.. På dette punktet vil du sannsynligvis ikke tro at den vil komme ut intakt, men jeg har gjort dette ganske mange ganger uten problemer... alternativt kan du bruke en ståltråd, og "dra" den ut... Etter du har gjort dette, vil to nye skruer dukke opp - skru ut disse...
8. Nå kan du dra av fronten.. Det er to klips som holder denne på plass, så det kan hende du må dra litt, men den kommer løs etterhvert..
9. Til slutt må du koble fra ledningene til vippelykt/nødblinken din. OG gjør meg den tjenesten å DOBBELTSJEKK at du har koblet denne inn igjen før du begynner å montere alt på plass igjen... Vil vedde på at det finnes et 10'talls tusen mx5/miata-eiere som har gjort denne tabben, og stått med sjegget i postkassa når vippelyktene senere ikke vil gå ned!!
Jeg er iallefall én av dem... Eller dvs. jeg er vel kanskje egentlig 3-4 av dem hehe..
1. Først må du skru ut 2 skruer INNI midtarmlenet (oppbevaringsboksen).
2. Ta opp askebegeret, og skru ut skrua som sitter der..
3. Skru av gir-kula
4. Skru ut to skruer på høyre og venstre side av midtkonsollen (nederst, i front ved stereo'en)
5. Du kan nå løfte ut selve "midt-delen" av konsollen. Pass på bagasje- og bensin-"åpnern'e" mens du gjør dette.. Pass også på å koble fra eventuelle ledninger til vindusheisene/lys til askebegeret.
6. Skru ut to skruer som gjemmer seg bak midt-konsollen du nettopp fjernet, de er plassert nederst på høyre og venstre side.
7. Nå må du "vippe" ut luftventilene. Dette kan gjøres ved å bruke en tynn-tynn flat skrutrekker, og dytte inn på hver sin side av "øye-eplet".. Altså ved kl. 9 og 15.. På dette punktet vil du sannsynligvis ikke tro at den vil komme ut intakt, men jeg har gjort dette ganske mange ganger uten problemer... alternativt kan du bruke en ståltråd, og "dra" den ut... Etter du har gjort dette, vil to nye skruer dukke opp - skru ut disse...
8. Nå kan du dra av fronten.. Det er to klips som holder denne på plass, så det kan hende du må dra litt, men den kommer løs etterhvert..
9. Til slutt må du koble fra ledningene til vippelykt/nødblinken din. OG gjør meg den tjenesten å DOBBELTSJEKK at du har koblet denne inn igjen før du begynner å montere alt på plass igjen... Vil vedde på at det finnes et 10'talls tusen mx5/miata-eiere som har gjort denne tabben, og stått med sjegget i postkassa når vippelyktene senere ikke vil gå ned!!
Jeg er iallefall én av dem... Eller dvs. jeg er vel kanskje egentlig 3-4 av dem hehe..
Enkleste, og som jeg har gjort et dusin ganger er å tre en ståltråd med en liten mottaker på inn, og hekte mottakeren bak de tverrgående "stagene" inni selve luftdysen. Prøv å sentrere mottakere så mye du kan, og rykk til. Luftdysen "popper" ut lett som bare det. Dette blir som regel anbefalt på Miata.net også.Duppsko wrote:7. Nå må du "vippe" ut luftventilene. Dette kan gjøres ved å bruke en tynn-tynn flat skrutrekker, og dytte inn på hver sin side av "øye-eplet".. Altså ved kl. 9 og 15.. På dette punktet vil du sannsynligvis ikke tro at den vil komme ut intakt, men jeg har gjort dette ganske mange ganger uten problemer... alternativt kan du bruke en ståltråd, og "dra" den ut... Etter du har gjort dette, vil to nye skruer dukke opp - skru ut disse...
Forøvrig vet jeg ikke om det er presisert nok for deg Helguera, men MIDTKONSOLLET mellom setene må først bort, FØR du kan fjerne dekselet på dashbordet rundt stereoanlegg.
Jeg tror heller ikke det er store forskjellen på dette mellom NA og NB.
... og JA !, jeg har også glemt i farten å koble til knappen for nødlys og vippelykter... puhh..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Nei, selv om knappen er trykket inn slik at vippelyktene står oppe, og du ellers har lys slått av skulle det ikke være noe som tapper batteriet av den grunn... Det står ikke spenning på som holder lyktene oppe.Helguera wrote:..og alt er frakoblet..men det er ikke lys på vippelyktene..kommer batteriet til å bli tappet helt i fordeom?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2