Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja da var det vel tid å få i en ny å større motor i min kjære herbie
er det noen som har peiling på hva som passer oppi det lille hullet?
jeg har mest lyst på en turbo motor.
vil ikke hive på turbo på 1.6literen pga dårli veiv som jeg har måttet sveise tenkte ¨å¨gtr motor til 323`en men fant ut at denne motoren var tverrstilt så en 1.8liters med turbo eller noe i den duren
er det noen som har en ligenes til en grei pris eller vet om noen som kansje kan ha
Vil så gjerne ha herbie 100% igjen=)
Herbie er en rød na med en spesiel frontfanger.
Pelle er min baby som er blå med turbo.
Ingenting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid:P
du kan bruke GTR-motor hvis du bruker noen 1.8-deler istedet (tenning, innsug, manifold/grenrør, bunnpanne/oljepickup)
Har sikkert glemt noe her og, men det er mange på forumet som kan hjelpe
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Bruker motorfestene fra 1.8 MX-5, blokka er lik (mulig festene fra 1.6 er lik også)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
mx5babe wrote:men vet noen om hvordan det er med motorfester å slik på gtr motoren med tanke på at den motoren er tverrstilt å min er midstilt..
Men nå vokser ikke gtr motorer på trer lengre, kjenner en som sliter med å skaffe en til sin 323. Er bare å kjøpe ett kit på flyin miata så får du motorfestene du trenger, skrur av 323 feste i fronten av motoren, kaster dette i søpla. skrur på bunnpanne og toppdeksel og manifoiler ifra mx5. Har foresten toppdeksel og bunnpanne med pickup liggende, har også en eksosmanifoil..
Magnum1985 wrote:Må man ikke også bytte ledningsnettet til 323 GTR?
Bruke link eller noe annet. gtr ecu vil man slite endel med å bruke, disse bruker fordeler, om man skal bruke 323 ecu så man bruke denne, og da må man skjære ett hull så fordeler får plass i torpedoveggen, men alt er muligt da,
ok,men ledningsnettet må du vel bytte uanz skal du ha større motor pga styringen på innspr. å sån. tenker motorsyring å slik.
vet det er et pes å få fatt gtr motor her i norge men ut i den store verden må det jo finnes noen som har
men vis jeg finner en 1.8liters å putter turbo på denne hvordan funker det? er bare redd at når jeg har fått alt i orden å herbie starter så er det en runde å poff der var alt borte liksom
Herbie er en rød na med en spesiel frontfanger.
Pelle er min baby som er blå med turbo.
Ingenting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid:P
Om du er så heldig å finne en GT-R motor så husk at det er 15 ihjælkjørte år siden disse ble laget. Etter at du har plukket av det du ikke kan bruke sitter du igjen med litt sterkere stempel og råder + natriumfyllte ventiler som har levd et hardt og brutalt liv siden 93-94..
Bortakstet arbeid spør du meg. 99+ mx5 toppen er bedre enn GT-r toppen mht. flow og plassering av ventilene.
Du bør se på muligheten til å bytte bil til en 94+ 1.8 i stedet. Det er ikke sikkert det blir noe dyrere. Du må jo få tak i både 1.8 motor og diff for å kjøre turbo i den du har.. + clutch om du skal ha over 150 på bakhjulene. Du får også bedre bremser på kjøpet..
Alternativt få tak i en 1.8 mx5 motor og konverteringskitet til FM for å kunne sette den i en 1.6. For turbokit anbefaler jeg FM eller Bell sitt starter kit. Gode komponenter man kan bygge videre på.