hurra.. mer deler :D

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
HF-mx5T
Status: Offline

hurra.. mer deler :D

Post by HF-mx5T »

Image

link ECU, 440 dyser, knock sensor, pluss litt sånt..
og i morgen kommer shortshift, pluss litt annet småtteri
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Dette begynner unektelig å bli et heftig prosjekt. Mulig jeg ikke har fått med meg alt underveis, men et lite spørsmål; har du gjort noe med topp/veivstaker/stempler, eller kjører du orginalt der?
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

Sebring wrote:8) Dette begynner unektelig å bli et heftig prosjekt. Mulig jeg ikke har fått med meg alt underveis, men et lite spørsmål; har du gjort noe med topp/veivstaker/stempler, eller kjører du orginalt der?
orginal greier inntil videre :D tenker det blir værre neste sesong.. men så holder jo orginal til 250 kusar.. gleder meg til å prøve hf mobilen til sommeren :D
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Med den listen over modifikasjoner regner jeg med du har mye å glede deg til! Jeg har også tenkt litt i samme baner - har kjøpt en komplett 92 motor som skal utstyres med smidde stempel, carillo veivstaker etc og stå klar når min nåværende motor "gir seg". Men - de tåler det utrolige, så det kan bli en stund til den må i bruk.

Det skal bli spennende å se bilen din ferdig - har du noen ide om når den kommer på veien?
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

er nok på veien i slutten av april(håper jeg). ikke sikkert den er 100% klar da, men kjørbar er den nok...


og ja, overlever motorn sommern bygger jeg en sterkere en og kjører på mer trykk :D
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

hmm nå er jeg redd for å bli kalt ricer og "harry" her altså..


bytta alle de gamle halvmorkne vannslangene også jeg.. (føre var prinsippet)

Image
:mrgreen:
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Syns ikke det er harry jeg, er lov til å jåle opp motorrommet sitt. Spesielt når det er noe under der.

Trenger bare være på utsiden det er fint.

Passa foresten med blå slanger, kanskje lakkere dem i bilens farge.
For å være pirkete.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Ingenting er vel mer "Harry" enn uttrykket "Harry"
HF-mx5T wrote:hmm nå er jeg redd for å bli kalt ricer og "harry" her altså..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) HF-mxT - kan jeg spørre om du kjøpte et av de tilgjengelige Kit med silikonslanger - og hvor du kjøpte dem? Mvh Frode
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

Sebring wrote:8) HF-mxT - kan jeg spørre om du kjøpte et av de tilgjengelige Kit med silikonslanger - og hvor du kjøpte dem? Mvh Frode
dem har dem på www.mx5parts.co.uk .. regner med at det var der han kjøpte dem..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

stemmer..
virker som om det er meget bra kvalitet.. tre lag med "armering" inni, og alle slangene passer perfekt på der de skal gå, alle bøyene er riktig osv..
men orginale "klemmene" er for små, så kjøpte en stabel med slangeklemmer på thorshov(ser bedre ut også og er enklere å ha med å gjøre).

lakkerte opp igjen litt på radiatorn i dag. snart på tide å sette inn litt mer :D
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Syns du bør satse litt når du først er i gang...

Disse burde holde grepet på asfalten...

Image


Litt ekstra vekt på bagasjelokket også...

Image



Image
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

fikk brått følelsen av at bilen min er helt standard :D
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

Femmer på at den løfter i fronten!
noen som har film eller mer info?
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Post Reply