Eksos - dobble enderør...

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Eksos - dobble enderør...

Post by Duppsko »

Hei! Noen som kjører rundt med dobble potter, dvs. én på høyre og én på venstre side? Synes dette er dødsstilig, og har vanvittig lyst til å kjøpe dette fra mx5parts eller noe... De selger "IL Motorsport Stainless Steel Exhaust System" til £410, problemet oppstår først når jeg ser at de skal ha £230 i porto... Så da lurer jeg litt på om noen vet hvor jeg får tak i dette litt billigere? Noen steder i norge jeg kan få tak i det?

Mvh. Daniel Hansen

Image
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

bil extra seller det...
fra simons ende røra er på 100mm på kverside...
og den er rustfri hele veien.. (kat bK SYSYTEM)
ca 4700,-
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Jeg kjører med det derre, men med ovale enderør. Jeg forstod det slik på Ingo (ILMotorsport) at de kun solgte det med ovale nå. Kjøpte det på sommerferie i Tyskland, og la turen til Køln, og innom Ingo. På den måten sparte jeg både frakt og mva. Veldig fornøyd, rå lyd... Miata i stereo :D

Hvis en bruker bilen på mye langkjøring kan nok noen synes det er slitsomt med den dype brummingen, men jeg digger den!
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Ikke for å vere frekk, men jeg synes den ser ut som en trillebår. Håndtak bak... :roll:
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

A_hjelme wrote:Ikke for å vere frekk, men jeg synes den ser ut som en trillebår. Håndtak bak... :roll:
Som nevnt, jeg tror ikke hverken Mx5parts (som får sine eksosanlegg fra ILMotorsport) eller ILMotorsport selger det anlegget med runde enderør lenger. Jeg har fått trillebår assosiasjoner av gode gamle VW Boble med tynne runde rør som stikker bak, men har ikke tankt tanken engang med mine ovale fete enderør.. :roll:
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg syns det er bedre med to tynne rør, enn et svært som henger og dingler..
Jeg syns håndtakene er mer "gjennomført" enn greddy potte med ekstrem stor utblås.

Men smaken er som baken, stor og delt...
HansT wrote:
A_hjelme wrote:Ikke for å vere frekk, men jeg synes den ser ut som en trillebår. Håndtak bak... :roll:
Som nevnt, jeg tror ikke hverken Mx5parts (som får sine eksosanlegg fra ILMotorsport) eller ILMotorsport selger det anlegget med runde enderør lenger. Jeg har fått trillebår assosiasjoner av gode gamle VW Boble med tynne runde rør som stikker bak, men har ikke tankt tanken engang med mine ovale fete enderør.. :roll:
Last edited by Vidar on 01 Apr 2004, 22:17, edited 1 time in total.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Merlot95
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 127
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: Askøy
Status: Offline

Post by Merlot95 »

A_hjelme wrote:Ikke for å vere frekk, men jeg synes den ser ut som en trillebår. Håndtak bak... :roll:
Bare vent til vi kommer til Ålesund i juni, da skal du få se bilen vår, og hvor UTROLIG tøff den er med doble enderør.
Våre er en del større enn de fra Mx-5 parts da... :lol:
Medlem nr. 353 <br>X- 1.6l, 1995 Mica Merlot, beige int., HKS Turbo Kit, Effektanlegg med 2 "Laser" endestusser, div.kromdetaljer i interiør, el.vinduer, krom bagasjerack, Lexus lykter, IL Motorsport strut bar, Hard Dog Stainless steel M2
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Instalerte nylig Borla Dual Exhaust. Angrer ikke ett sekund. Ble en helt annen lyd. Ikke minst ved pådrag! :D
Det er dobble potter bak, men de er ganske beskjedne i str. Noe jeg synes er perf. Er ikke helt med på Nasa rakettutblåsning enderør. Ikke på en MX5 :lol:
Bilder kommer opp snart
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

*føle seg utafor(igjen) med sitt gedigne enderør*

jaja. blir bare midlertidig løsning :D
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Jeg vil ha stor japse stuss :)
Syns harald sin er tøff med den.

Litt stort bilde og ikke det fineste, men finner ikke det fineste. Det er btw uten dekaler.

Image
Post Reply