Uggla's 93 NA BRG
Moderator: Styremedlemmer
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Uggla's 93 NA BRG
Heisann.
På tide å få opp min bil her og:
93 NA BRG med sort interiør. De observante vil kanskje legge merke til at dette ikke egentlig eksisterer.
De har helt rett. Denne var orginalt en smurfeblå, men ble omlakkert i Tyskland før den kom til Lena ved Gjøvik en gang i 2000.
BRG er nå den beste fargen, synes jeg. Froskete men klassisk.
Klassisk er forresten ett slags mantra for meg. Jeg har bestemt meg for å holde den mest mulig original.
Personlig har jeg ikke sans for hvite blinkere og jeg synes og at vippelyktene er sjarm.
Prøver å holde meg til originalt (ekstra)utstyr. Har montert mudguards bak samt ett par stag i understellet.
Tilhold på Oslo øst. Har henta bilen på verksted i dag.
Hadde en bulk i døra etter en stygg påkjørsel av en dust på Grünerløkka, som selvfølgelig stakk av.
Ny høyre dør måtte bestilles fra 'junaiten. Fikk også pusset rust og lakkert begge kanaler. Så nå er den BRG helt ned.
Like greit å tå noen bilder.
Fikk endelig stilt tenninga til 14' btdc og. Har bare kjørt litt med det men det føles bra. Var jo greit å få gjort en del når den først var inne.
Masse skryt til gutta på Auto 85 på Torshov. Har brukt dem i en årrekke og de stiller alltid opp og gjør solid arbeid. Hyggelige priser og.
Kan anbefales.
For fremtiden:
JR Cai er på vei med Front Air Dam fra GoodWinRacing.
Blir nye dekk i løpet av sesongen og. Goodyear Eagle F1 GDS3 er bestilt av dekkonline.com.
195/50x15 kom på 2056,- ferdig levert med mva.
Har ikke fått dem ennå men dette var vel billig? Bytter ut mine 205dekk med 195, tror den vil spore mindre og bli hakket mer leken/original.
Får prøve å holde dere oppdatert på resultatene.
På tide å få opp min bil her og:
93 NA BRG med sort interiør. De observante vil kanskje legge merke til at dette ikke egentlig eksisterer.
De har helt rett. Denne var orginalt en smurfeblå, men ble omlakkert i Tyskland før den kom til Lena ved Gjøvik en gang i 2000.
BRG er nå den beste fargen, synes jeg. Froskete men klassisk.
Klassisk er forresten ett slags mantra for meg. Jeg har bestemt meg for å holde den mest mulig original.
Personlig har jeg ikke sans for hvite blinkere og jeg synes og at vippelyktene er sjarm.
Prøver å holde meg til originalt (ekstra)utstyr. Har montert mudguards bak samt ett par stag i understellet.
Tilhold på Oslo øst. Har henta bilen på verksted i dag.
Hadde en bulk i døra etter en stygg påkjørsel av en dust på Grünerløkka, som selvfølgelig stakk av.
Ny høyre dør måtte bestilles fra 'junaiten. Fikk også pusset rust og lakkert begge kanaler. Så nå er den BRG helt ned.
Like greit å tå noen bilder.
Fikk endelig stilt tenninga til 14' btdc og. Har bare kjørt litt med det men det føles bra. Var jo greit å få gjort en del når den først var inne.
Masse skryt til gutta på Auto 85 på Torshov. Har brukt dem i en årrekke og de stiller alltid opp og gjør solid arbeid. Hyggelige priser og.
Kan anbefales.
For fremtiden:
JR Cai er på vei med Front Air Dam fra GoodWinRacing.
Blir nye dekk i løpet av sesongen og. Goodyear Eagle F1 GDS3 er bestilt av dekkonline.com.
195/50x15 kom på 2056,- ferdig levert med mva.
Har ikke fått dem ennå men dette var vel billig? Bytter ut mine 205dekk med 195, tror den vil spore mindre og bli hakket mer leken/original.
Får prøve å holde dere oppdatert på resultatene.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Takk. Gjør det man kan. Ditto, forresten. Fin bil du og. Jeg lurer på om sånne mudguards foran er noe for meg og....hmm.. Har sett at de er utsolgt på mx5-parts, lager dem ikke sånt lenger?
Uansett. JD skilter betyr vel sånn ca Gjøvik så bilen din er vel omtrent derfra og. Vet du om din er importert og?
Uansett. JD skilter betyr vel sånn ca Gjøvik så bilen din er vel omtrent derfra og. Vet du om din er importert og?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Takk. Jeg mener mudguard foran er en fin ting. Regner med de lages ennå, ser at høyre side mudguards er utsolgt ved ilmotorsport.de og.uggla wrote:Takk. Gjør det man kan. Ditto, forresten. Fin bil du og. Jeg lurer på om sånne mudguards foran er noe for meg og....hmm.. Har sett at de er utsolgt på mx5-parts, lager dem ikke sånt lenger?
Uansett. JD skilter betyr vel sånn ca Gjøvik så bilen din er vel omtrent derfra og. Vet du om din er importert og?
Gjøvik stemmer nok det ja, min ble importert i 2002 fra sveits.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Yes.
Da er nye sommerdekk kommet på. Goodyear Eagle F1 gds3 195/50-15.
Var ute å kjørte litt i går, (Hvervenbukta-Svartskog-Gamle Mossevei etc...) og førsteinntrykket er utmerket. I forhold til mine gamle Falken ZIEX 512 i 205 dim; så sporer de mindre og gummien er merkbart mykere. Nå var ikke Falken dekka på noen som helst måte spesielt dårlige, men man merker forskjell mellom 2004 gummi og 2008 gummi samt dårlig mønster.
Jeg var litt spent på det å gå ned (!) i dimensjon, men dekka satt veldig fint på felgene og ga merkbart mindre sporing. Jeg merker for så vidt også at sideveis grepet er noe endret. Ikke så mye dårligere men litt "annerledes". Hjula svinger lettere i lav hastighet (ikke uvesentlig i byen). Bilen virker også lettere på foten og går vel ørlite grann kjappere. (En del faktisk med tanke på endringen i rulleomkrets på 2,3% eller no...SER ihvertfall fortere ut på speedometeret....placebo effekt skal ikke undervurderes... )
Estetisk sett er vel bilen ca. 0.7 cm lavere bakken nå enn før, men man ser allikevel tydligere ett behov for moderat senk pga mindre rulleomkrets. Blir vel noe moderat på sikt. Vil ikke ta mye ettersom jeg bruker bilen hele året og er tilhenger av original-look.
Har sett på noe slikt:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/353
Evt. dette når tiden er moden for skifte av dempere og:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/352
Uansett takk til:
www.dekkonline.com for lave priser (2056,- for 4 dekk inkl. mva og frakt) samt mitt faste verksted Auto85 for omlegging og balansering.
www.auto85.no
Over og ut for nå. Sees vel på Torsdag?
Da er nye sommerdekk kommet på. Goodyear Eagle F1 gds3 195/50-15.
Var ute å kjørte litt i går, (Hvervenbukta-Svartskog-Gamle Mossevei etc...) og førsteinntrykket er utmerket. I forhold til mine gamle Falken ZIEX 512 i 205 dim; så sporer de mindre og gummien er merkbart mykere. Nå var ikke Falken dekka på noen som helst måte spesielt dårlige, men man merker forskjell mellom 2004 gummi og 2008 gummi samt dårlig mønster.
Jeg var litt spent på det å gå ned (!) i dimensjon, men dekka satt veldig fint på felgene og ga merkbart mindre sporing. Jeg merker for så vidt også at sideveis grepet er noe endret. Ikke så mye dårligere men litt "annerledes". Hjula svinger lettere i lav hastighet (ikke uvesentlig i byen). Bilen virker også lettere på foten og går vel ørlite grann kjappere. (En del faktisk med tanke på endringen i rulleomkrets på 2,3% eller no...SER ihvertfall fortere ut på speedometeret....placebo effekt skal ikke undervurderes... )
Estetisk sett er vel bilen ca. 0.7 cm lavere bakken nå enn før, men man ser allikevel tydligere ett behov for moderat senk pga mindre rulleomkrets. Blir vel noe moderat på sikt. Vil ikke ta mye ettersom jeg bruker bilen hele året og er tilhenger av original-look.
Har sett på noe slikt:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/353
Evt. dette når tiden er moden for skifte av dempere og:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/352
Uansett takk til:
www.dekkonline.com for lave priser (2056,- for 4 dekk inkl. mva og frakt) samt mitt faste verksted Auto85 for omlegging og balansering.
www.auto85.no
Over og ut for nå. Sees vel på Torsdag?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Takk for tipset.
Står ikke hvor mye de senker. Jeg håper på en slags mellomting mellom original og fulle 45 mm noen drar på med.
Det idéelle for meg ville vært rundt 20-25 mm.
Er veldig redd for å "ødelegge" de gode kjøreegenskapene og helårsbruken.
Men jeg burde nok absolutt sette på nye dempere i samme slengen og så det kunne vært en idé det altså....
Ellers så burde jeg kanskje leid inn deg og kameraet ditt, vegard. Du har noen skikkelig herlige bilder i tråden din.
Og jeg klarer knapt å få reg nummeret synlig på bilde....
Står ikke hvor mye de senker. Jeg håper på en slags mellomting mellom original og fulle 45 mm noen drar på med.
Det idéelle for meg ville vært rundt 20-25 mm.
Er veldig redd for å "ødelegge" de gode kjøreegenskapene og helårsbruken.
Men jeg burde nok absolutt sette på nye dempere i samme slengen og så det kunne vært en idé det altså....
Ellers så burde jeg kanskje leid inn deg og kameraet ditt, vegard. Du har noen skikkelig herlige bilder i tråden din.
Og jeg klarer knapt å få reg nummeret synlig på bilde....
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Yey.
Da er JR-Cai på plass:
Og det det kuleste er at jeg gjorde alt selv! Fikk "lov" til å spionere litt for ett par uker siden når Rudolf ble "operert" så jeg hadde en viss idé. Dette er min første ordentlige mekkeoperasjon og jeg må si at det var litt rart å stå der med LMM og en hel haug med plastrør og dingser.
Jeg tenkte. Hva har jeg gjort? Kan ikke bare starte bilen nå, den ville jo ikke gå. Man kan faktisk sette spørsmålstegn ved om den vil starte igjen.... (Jeg har faktisk mange tommeltotter og hadde sikkert oversett noe....)
Panikken var høyst reell, jeg hadde aldri gjort noe som dette før. Man må bare slippe seg litt løs og ikke være så redd for å ødelegge noe.
Men etter å ha fått på nye deler igjen og klemmer og tvinger og slikt, steg selvtilliten igjen. Ting etter ting fant sin naturlige plass. Selve boksen måtte "tvinges" på plass mellom termostathuset, blokka og skruehullene foran. Men det gikk til slutt og nå sitter det som støpt.
Må si meg enig med Rudolf og de andre her inne som har installert en slik:
For en lyd....
Merket at noe skjedde over 4500 rpm. Litt friskere og mye tøffere lyd.
4-5 hk kanskje. Var ikke 14 som "reklamen" sa, men det funker.
For ikke å snakke om ca 1 meter med ræl som forsvant. Er vel ett par kilo det.... og det skal vi ikke kimse av.
(Hmm... men det gir meg jo et nytt problem ettersom 50/50 vektbalansen blir forrykket...flytte batteriet?....bla..bla...bla...... *rant*....)
Da er JR-Cai på plass:
Og det det kuleste er at jeg gjorde alt selv! Fikk "lov" til å spionere litt for ett par uker siden når Rudolf ble "operert" så jeg hadde en viss idé. Dette er min første ordentlige mekkeoperasjon og jeg må si at det var litt rart å stå der med LMM og en hel haug med plastrør og dingser.
Jeg tenkte. Hva har jeg gjort? Kan ikke bare starte bilen nå, den ville jo ikke gå. Man kan faktisk sette spørsmålstegn ved om den vil starte igjen.... (Jeg har faktisk mange tommeltotter og hadde sikkert oversett noe....)
Panikken var høyst reell, jeg hadde aldri gjort noe som dette før. Man må bare slippe seg litt løs og ikke være så redd for å ødelegge noe.
Men etter å ha fått på nye deler igjen og klemmer og tvinger og slikt, steg selvtilliten igjen. Ting etter ting fant sin naturlige plass. Selve boksen måtte "tvinges" på plass mellom termostathuset, blokka og skruehullene foran. Men det gikk til slutt og nå sitter det som støpt.
Må si meg enig med Rudolf og de andre her inne som har installert en slik:
For en lyd....
Merket at noe skjedde over 4500 rpm. Litt friskere og mye tøffere lyd.
4-5 hk kanskje. Var ikke 14 som "reklamen" sa, men det funker.
For ikke å snakke om ca 1 meter med ræl som forsvant. Er vel ett par kilo det.... og det skal vi ikke kimse av.
(Hmm... men det gir meg jo et nytt problem ettersom 50/50 vektbalansen blir forrykket...flytte batteriet?....bla..bla...bla...... *rant*....)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
pent!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Etter en lang tur til Gøteborg i helgen med tilhørende lange strekker på høyhastighets motorvei, har jeg notert meg flere fordeler med JR CAI. Den trekker merkbart bedre i høye hastigheter i 5 gir. Nå snakker jeg om i 4K+ rpm. Det er kanskje noe av den "ram-air" effekten Mr. Oppistov nevnte i en annen tråd. Altså lufta blir "presset" inn i høye hastigheter.
Virkelig moro... og bilen var fullt bemannet og pakket.
Den ga virkelig en mye kjappere respons i aks'en fra 100-130.
Anbefales!
Virkelig moro... og bilen var fullt bemannet og pakket.
Den ga virkelig en mye kjappere respons i aks'en fra 100-130.
Anbefales!
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Kjempefin. Den er omtrent som normal under 4000 rpm og ved pådrag kommer det bare en dyp herlig brumming. Høres nesten ut som motoren har blitt større...og den responderer kjappere på pedaltrykket. Ved vanlig cruising i lovlige/semi-lovlige hastigheter går det som vanlig. Du merker nesten bare cai'en ved pådrag. Jeg tenkte nesten litt på VTEC som Honda har; forandrer liksom karakter når man kommer over ca 4000 rpm.
Ikke slitsomt i det hele tatt.
Ikke slitsomt i det hele tatt.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
har du merket noe økt bensinforbruk?
Har du standard eksosanlegg? Merker du eventuelt noe mer støy fra eksosen?
Jeg venter fortsatt i spenning på mitt jrcai anlegg. Det var visst to ukers ventetid på det da jeg bestillte....vente vente...
Har du standard eksosanlegg? Merker du eventuelt noe mer støy fra eksosen?
Jeg venter fortsatt i spenning på mitt jrcai anlegg. Det var visst to ukers ventetid på det da jeg bestillte....vente vente...
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Har ikke merket noe økt bensinforbruk.
Det gikk ganske radig i Sverige det er klart. 130-140 km/t utgjør vel 4,5-5K rpm på bilene våre. Så det gikk jo litt bensin kan du si, men det hadde det nok gjort uansett.
Skal på en mer sivilisert langtur til helga, så jeg kan jo sjekke litt da.
Opplever vel stort sett et forbruk på rundt litern på mila, men det er med mye bykjøringa og småkjøring med blyfot.
Har tidligere klokka inn 0,7 på mila på langtur med fornuftig kjøring.
Det gikk ganske radig i Sverige det er klart. 130-140 km/t utgjør vel 4,5-5K rpm på bilene våre. Så det gikk jo litt bensin kan du si, men det hadde det nok gjort uansett.
Skal på en mer sivilisert langtur til helga, så jeg kan jo sjekke litt da.
Opplever vel stort sett et forbruk på rundt litern på mila, men det er med mye bykjøringa og småkjøring med blyfot.
Har tidligere klokka inn 0,7 på mila på langtur med fornuftig kjøring.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"