Uggla's 93 NA BRG
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Dævven for en kjøpefest du har om dagen. Har du ikke hørt om finanskrisa, eller?
dempere, fjører skiver og klosser.....og jeg som ikke har skaffet meg sway-bars en gang. Blir fort akterutseilt i denne gjengen gitt
dempere, fjører skiver og klosser.....og jeg som ikke har skaffet meg sway-bars en gang. Blir fort akterutseilt i denne gjengen gitt
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Hehe. Må jo gjøre min borgerplikt ihht. FN og NATO avtalen.
Prøver å se på det som u-hjelp til ett hardt rammet USA!
Viktig å holde hjula igang vettu.
Men det var jo fristende å gå for hele greia nå jeg først skulle ut med frakt...fikk og litt rabatt av FM pga jubileumet deres.
Bremsene har jeg forøvrig hatt liggende en stund (kjøpte dem ubrukt av en her på forumet.)
Prøver å se på det som u-hjelp til ett hardt rammet USA!
Viktig å holde hjula igang vettu.
Men det var jo fristende å gå for hele greia nå jeg først skulle ut med frakt...fikk og litt rabatt av FM pga jubileumet deres.
Bremsene har jeg forøvrig hatt liggende en stund (kjøpte dem ubrukt av en her på forumet.)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
blir spennende å se hva du syntes om EBC bremsene, har hørt mye ymse om de.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Ymse..?
Oh, oh. Noe jeg bør passe meg for? Trengte å bytte skiver uansett men jeg håper det var en fornuftig oppgradering.
De virker helt finfint så langt. Har ikke merka så mye forskjell fra de originale bremsene, bare litt fastere pedal
(sikkert pga. nye bremseslanger.)
Forventer vel mest at de nye bremsene holder litt lengre i slalom og slikt.
Time vill sjåvv.
Oh, oh. Noe jeg bør passe meg for? Trengte å bytte skiver uansett men jeg håper det var en fornuftig oppgradering.
De virker helt finfint så langt. Har ikke merka så mye forskjell fra de originale bremsene, bare litt fastere pedal
(sikkert pga. nye bremseslanger.)
Forventer vel mest at de nye bremsene holder litt lengre i slalom og slikt.
Time vill sjåvv.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Skivene er da vel meget bra. men disse grønne klossene må man passe seg for, har selv byttet klosser på en en bil der selve belegget hadde ramlet av klossene, har også hørt flere andre så har opplevd det, mener en på klubben her gjorde det også, husker ikke i farten nå hvem det var, men de er meget skumle greier, eg kjøre bare med originale på sportsbilen min,.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
På tide med en liten oppdatering igjen...
Etter lang tid med slikt:
Var det på tide med en liten shinings og montering av sommerdekk.
Skal bare få tatt en 4-hjulskontroll neste uke, så er vi klar for sommeren!
Har også fått montert med en NB-windblocker. Så får vi se da om den er like effektiv for oss over 185....
Den ble fin da... Interiørshine gjør underverker for gammel interiør; baksiden av setene mine ser nesten nye ut igjen.
Må si jeg er fornøyd med den estetiske delen av FM-understellet og. Akkurat passe senk for en helårsbil..
Legg også merke til leppa som er ny-marinert med Kiwi...
Beklager kvaliteten men det er mobilkamera + at jeg suger på å ta bilder...
Etter lang tid med slikt:
Var det på tide med en liten shinings og montering av sommerdekk.
Skal bare få tatt en 4-hjulskontroll neste uke, så er vi klar for sommeren!
Har også fått montert med en NB-windblocker. Så får vi se da om den er like effektiv for oss over 185....
Den ble fin da... Interiørshine gjør underverker for gammel interiør; baksiden av setene mine ser nesten nye ut igjen.
Må si jeg er fornøyd med den estetiske delen av FM-understellet og. Akkurat passe senk for en helårsbil..
Legg også merke til leppa som er ny-marinert med Kiwi...
Beklager kvaliteten men det er mobilkamera + at jeg suger på å ta bilder...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
godt å få på sommehjula ja.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Ja så var vi her igjen da...
Nytt av året for meg er jo ett nytt understell og jeg merket det var veldig forskjell med bla krengestag kontra "gynginga" ifjor. Jeg merket at bilen satt bedre og tidene ble bedre.
Etter litt mikk og makk med demperne endte jeg med 4/5 foran og 5/5 bak. Stivt og lett overstyrt. Perfekt til autoslalom. For meg er det nok 4-4 som er optimalt til aktiv landeveiskjøring og 2-2 til normal Oslokjøring. Må si det er deilig å kunne variere litt. Kan takle både søndagstur med dama og autoslalom med gutta. Veldig fornøyd så langt ihvertfall.
Må også si at FM-fjærene imponerer. Forbausende god komfort; mulig noe av dette skal tilskrives de bakre øvre støtdemperfestene som fulgte FM-kit'et. De gir en tomme lengre fjæringsvei bak.
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %20%2010MM
(for de som lurte)
Nytt av året for meg er jo ett nytt understell og jeg merket det var veldig forskjell med bla krengestag kontra "gynginga" ifjor. Jeg merket at bilen satt bedre og tidene ble bedre.
Etter litt mikk og makk med demperne endte jeg med 4/5 foran og 5/5 bak. Stivt og lett overstyrt. Perfekt til autoslalom. For meg er det nok 4-4 som er optimalt til aktiv landeveiskjøring og 2-2 til normal Oslokjøring. Må si det er deilig å kunne variere litt. Kan takle både søndagstur med dama og autoslalom med gutta. Veldig fornøyd så langt ihvertfall.
Må også si at FM-fjærene imponerer. Forbausende god komfort; mulig noe av dette skal tilskrives de bakre øvre støtdemperfestene som fulgte FM-kit'et. De gir en tomme lengre fjæringsvei bak.
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %20%2010MM
(for de som lurte)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Har noen tanker om hjul ja... Spesielt noen lettere felger.
Men jeg klarer liksom ikke å gå ned på 14".... Lurer på om jeg skal prøve å få fatt i noen lette 15 toms felger.
Med dekk er jeg litt i tvil mtp at R-dekk ikke er finfint på regn og langtur. Er nok litt for lat til å drive å bytte annenhver helg. Men på sikt så ser man vel for seg et kjøretøy til og da kan jo moroa begynne....
Samme når det gjelder veltebøyle for så vidt. Blir litt for Hardcore foreløpig.
Men veien er målet....time vill sjåvv.
Men jeg klarer liksom ikke å gå ned på 14".... Lurer på om jeg skal prøve å få fatt i noen lette 15 toms felger.
Med dekk er jeg litt i tvil mtp at R-dekk ikke er finfint på regn og langtur. Er nok litt for lat til å drive å bytte annenhver helg. Men på sikt så ser man vel for seg et kjøretøy til og da kan jo moroa begynne....
Samme når det gjelder veltebøyle for så vidt. Blir litt for Hardcore foreløpig.
Men veien er målet....time vill sjåvv.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Nå er Toyo R888 meget gode på regnfulle dager også Var en Jetta (hvis jeg ikke husker feil) som kjørte gjennom på 1.13.ettellerannet på den gamle autoslalomløypa med R888 og regn. De er heller ikke alt for ille når det gjelder slitestyrke også.
Andre på forumet som har brukt/bruker disse dekkene kan osgå sikkert utdype dette litt mer.
Andre på forumet som har brukt/bruker disse dekkene kan osgå sikkert utdype dette litt mer.
Eneste ulempen med R888 er mer dekk støy enn pusekatt dekk og tread wear på 100.
Jeg sliter ut et sett R888 i sesongen. Det inkluderer 5-6 banetreff/Autoslalom div kjøring + 300 mil i Tyskland
Til info så har Yokohama Advan A048 treadwear på 60 (!):
http://www.tirerack.com/tires/Spec.jsp? ... ADVAN+A048
Det forklarer nok at de er hakket vassere på bane.
Jeg sliter ut et sett R888 i sesongen. Det inkluderer 5-6 banetreff/Autoslalom div kjøring + 300 mil i Tyskland
Til info så har Yokohama Advan A048 treadwear på 60 (!):
http://www.tirerack.com/tires/Spec.jsp? ... ADVAN+A048
Det forklarer nok at de er hakket vassere på bane.