Moro på bane ja!
Debuterte på Rudskogen med trackday.no 17.april.
Det ga mersmak så da returnerte jeg med Rudolf til NSK-kjøring mandag 26. april.
Vi fikk mye mer kjøring for pengene denne kvelden og jeg kjørte vel rundt 30 runder tilsammen på ett par timer.
Det gikk overraskende bra og etter som jeg begynner å få litt selvtillit så holdt jeg stort sett følge med de andre bilene gjennom de svingete partiene. Det var endel forskjellige biler der bla. en Lotus Elise, endel 911er og et par spreke BMWer.
Disse dro greit ifra meg, spesielt på langstrekket. Imidlertid var det en Opel Speedster med 888-dekk samt en 944 og en BMW 323ti Compact jeg holdt greit bak meg.
Bilen fungerte veldig bra. Veldig lett å kontrollere og med bra balanse. Kjørte med Tokicoene på 4-4 og da var bilen helt nøytral (hadde sågar noen kontrollerte 4-hjuls-sladder...). Neste gang prøver jeg 5-5 for å se åssen det blir.
Må bare si meg veldig fornøyd med FM-oppsettet. Jeg lå veldig godt på banen og bilen krenger svært lite. At dette i tillegg fungerer svært godt på vanlig vei (med litt mykere oppsett, 2-2 evt. 3-3) er jo bare utrolig.
Jeg merket også stor forskjell på bremsene fra forrige gang. Da fikk jeg vesentlig redusert bremsekraft etter 7-8 runder. Nå holdt de gjennom 20ish runder på rappen uten å bli helt svamp. Jeg stilte nå med splitter ny bremsevæske, attpåtil av ræsingkaliber; ATE Racing Blue eller noe i den duren. Jeg kjører for øvrig med EBC slissete skiver og Greenstuff-klosser foran og har vært veldig fornøyd med de. Det blir vel noen større bremser for enda mere "ooomph", men det får vi ta når ting etterhvert blir slitt. (Er jo nok annet å bruke penger på....)
AOB var der og men kjørte ikke, så han fikk jobben med å klokke tider på mitt høyst manuelle armbåndsur. Hadde visst et par runder på ca. 1.15, som visst nok er godkjent. Ellers takk til Rudolf for bilder.
Dagens dårlige nyhet åpenbarte seg helt mot slutten da jeg kjørte i pit'en etter å ha hørt noen dunkelyder i karosseriet...
Hmm...
Alt så greit ut, men da jeg fikk ikke fyra bilen igjen etter en kort stopp, ante jeg uråd.
Batteriet var løsna helt og hadde ramlet litt rundt i bagasjerommet som nå var et eneste stort rot. I tillegg klarte jeg også kunstykket å bulke bilen fra innsiden....
Dømrade kjipt, men det var da morro lell. Jeg lærer visst best the hard way. Vi får finne på noe lurt.
2re! Hvem brukte du på lakking....?
Ellers hadde dekkene også gått på en "smell" og fått seg en god "heat-cycle". De har visst slitt seg litt skjeve grunnet den lange høyresvingen før langsiden hvor jeg tok litt i, med etterhvert ganske så varme dekk. Vi satser på at de blir bedre igjen med litt vanlig kjøring.
Må nok ha noen R-dekk etterhvert til denne banekjøringa....
Småplukk til tross, banekjøring er absolutt å anbefale. Virkelig kult å bruke bilen sin slik den er ment. Lærerikt er det og.
Og når dagen er over og alle de andre supermodifiserte-2millioners-leketøyene stuves fast på bilhengerne sine, legger jeg ned taket og cruiser uanstrengt ut fra Rudskogen med et digert smil på truten.