Page 1 of 1
Ny Folkevogn....
Posted: 12 Jan 2009, 12:49
by uggla
Jøss. Ikke verst. Hmm...
http://www.dn.no/dnBil/article1580921.e ... re_right_7
Kan bli bra. Bakhjulstrekk og midtmotor. Diesel riktignok, men kanskje en TSi/TFSi kommer engang.
Vanligvis ikke noe VW-fan pga. kjedelighet og forhjulstrekk, men denne var snertent.
Time vill sjåvv.
Posted: 12 Jan 2009, 13:05
by nope-mx5
Tja, kan jo være håp nå som Porsche faktisk eier VW
-n
Posted: 12 Jan 2009, 13:24
by biXen
Likte designet, men diesel er skrot.
Posted: 12 Jan 2009, 13:51
by Miatapowers
Litt cool denne da, 180hk og forbruk på 0.43 må da vera bra, men kakler den som passaten med diesel så er det ikke noen sportsbil desverre,
Posted: 12 Jan 2009, 14:56
by tness
Dette er vel en consept bil som aldri vil komme i produksjon. Designet var etter min smak litt kjedelig og oppbrukt.
Posted: 12 Jan 2009, 17:55
by motorhead
Dette er noe jeg leste om på den tiden jeg kjørte NA. Da sa jeg at hvis jeg skulle ha VW igjen, måtte det bli noe sånt. Så kokte det bort i kålen, men her er den igjen. Vel, vi får se etter en prøvetur.

Posted: 22 Jan 2009, 18:36
by HP
biXen wrote:Likte designet, men diesel er skrot.
Men Mazda overvejer faktisk at smide en dieselmotor i næste generation MX-5 som skulle være klar i 2012.
Her et par links til orientering:
http://www.motorauthority.com/major-cha ... miata.html
http://www.drive.com.au/Editorial/Artic ... 7519&vf=26
Posted: 22 Jan 2009, 18:46
by biXen
Tviler på at det blir diesel personlig, ekstremt upopulært i USA enda, så isåfall blir det sikkert noe for bare noen territorier.
Posted: 22 Jan 2009, 19:25
by B1ackBoX
Per i dag er jo diesel dyrere per liter enn bensin, så bensin forblir nok 1. valget av motor for de fleste, uansett bil.
Posted: 23 Jan 2009, 10:05
by BAE
Skal ikke se bort i fra at denne blir produsert. Tipper dette er kompromisset når Porsche ikke lar VAG få produsere R4 (mini R8 med midtmotor og bensinturbo). Får håpe denne kommer med 2l bensinturbo etterhvert. Det kan bli en lovende bil.
Posted: 23 Jan 2009, 10:44
by indahla
B1ackBoX wrote:Per i dag er jo diesel dyrere per liter enn bensin, så bensin forblir nok 1. valget av motor for de fleste, uansett bil.
Ikke regnet kostnad pr km. "Alle" dieselbiler bruker jo mindre drivstoff pr km enn bensinbiler.
Når det er sagt; roadster skal være bensin. Punktum!
Posted: 24 Jan 2009, 00:09
by Hauk
En underlink av den jeg har quota over (
http://www.motorauthority.com/leaked-20 ... elift.html ) forteller at de ikke
bare har klint på en ny front og plast på NCFL:
"The car is also available with newly designed 16in and 17in aluminum wheels. The 16in wheels have five sets of twin spokes, while the 17in wheels have 10 twisted spokes. New exterior color options include Aluminum, Metropolitan Grey and Sunflower Yellow.
Changes to the car’s powerplant range include the introduction of a forged crankshaft, fully floating pistons and newly designed valve springs. The rev limit for the 2.0L manual model now registers at 7,500rpm, with peak output of 160hp (118kW) 188Nm coming at 7,000rpm. The six-speed manual gearbox has also been upgraded with new carbon-coated synchronizer for improved shift-feel.
A lower front roll center and retuned suspension make the car’s response to steering inputs more linear and enable the driver to precisely trace desired lines. A key refinement was made to the front suspension knuckles. The ball joints’ vertical pivot position was changed to reduce the height of the front roll center by 26mm. This decreased fluctuations in the vertical loading on the outer wheel during cornering maneuvres."
Posted: 29 Jan 2009, 11:06
by Terondo
Må si jeg likte designet. Det slår i alle fall alt annet VW har presset ut til nå, og bakhjulstrekk er jo et enormt løft. Det kan jo være håp for VW også da. Enig at diesel ikke er å foretrekke for en roadster. Selv om forbruket er noe kjekt. 2L turbo er uansett min motor of choice når det gjelder VAG biler. Den har et svært potensiale, noe dieselmotorene ikke har. Og dessuten så er ikke VAG dieselmotorene noe særlig kjekk å kjøre rundt med. De bråker så innigranskauen mye, sammenlignet med f.eks. Mazda sine dieselmotorer som nesten høres ut som en bensiner.
Posted: 15 Feb 2009, 22:53
by magenuss
Denne bilen lover bra! Ifølge Motor -bilaget i finansavisen- så kommer den med twinchargeren på 1.4l og 200 hk! Vekten skulle bli rundt 1200 kg, og VW har veldig lyst til å sette den i produksjon. Da blir dette en svært billig, og skikkelig STILIG bil!
