Test av R dekk på MX-5
Moderator: Styremedlemmer
Test av R dekk på MX-5
Teknikens Varld har testet R dekk på en MX-5. Resultat
Toyo 888 vant testen selv om det var det nest billigste dekket. Hele 1 sekund forskjell i rundetid på en 45 sekunder runde.
Hvis noen er spesielt interessert kan jeg sende hele artikkelen på mail.
Toyo 888 vant testen selv om det var det nest billigste dekket. Hele 1 sekund forskjell i rundetid på en 45 sekunder runde.
Hvis noen er spesielt interessert kan jeg sende hele artikkelen på mail.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Jeg er jo Toyo fan boy selv men det skal litt til å få en riktig sammenligning. Hver dekktype krever jo forskjellig optimalt lufttrykk samt varme. Det skal en del kjøring og eksperimentering til før man treffer på alle dekkene da.
Kjekt å vite at Toyo is the shit. Grisebillig, best på bane, bra på regn og fungerer på vei.
Kjekt å vite at Toyo is the shit. Grisebillig, best på bane, bra på regn og fungerer på vei.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
selv om jeg sverger til Hankook Z212 (Ikke med i denne testen) så er jeg veldig interessert i å få tesa R888 en gang.
som nevnt over, dekktrykk er veldig undervurdert blant folk.
kan påstå at en lett kan hente inn sekunder på forskjellig trykk.
som nevnt over, dekktrykk er veldig undervurdert blant folk.
kan påstå at en lett kan hente inn sekunder på forskjellig trykk.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Hankook Z212 (RS-2) er ikke et R-dekk, og kan egentlig ikke sammenlignes.DrHolm wrote:selv om jeg sverger til Hankook Z212 (Ikke med i denne testen) så er jeg veldig interessert i å få tesa R888 en gang.
som nevnt over, dekktrykk er veldig undervurdert blant folk.
kan påstå at en lett kan hente inn sekunder på forskjellig trykk.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Testen er sendt til de som har bedt om den.
Jeg blei litt overraska over at 888 vant uten å ha noe sammenligningsgrunnlag forøvrig. Trodde Yoko sliksene var hakket vassere.
Jeg blei litt overraska over at 888 vant uten å ha noe sammenligningsgrunnlag forøvrig. Trodde Yoko sliksene var hakket vassere.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
sant det. er et UHP dekk.nope-mx5 wrote:Hankook Z212 (RS-2) er ikke et R-dekk, og kan egentlig ikke sammenlignes.
-n
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Hei. Har hørt rykter om at Oljeskiftspesialisten selger R888 til en rimelig penge.
En på NSK forumet betalte 2650,- for 245/40/18.
Ser at Ralphsdäck tar 3125 SEK= 2443 NOK , men de fleste må jo legge på 250 NOK i bensin/diese og 5 bompasseringer om man skal ta turen til Svinesund.
Fint om noen (TM) ringer på Oljeskiftspesialisten og hører hva R888 koster i fornuftige dimmensjoner.
En på NSK forumet betalte 2650,- for 245/40/18.
Ser at Ralphsdäck tar 3125 SEK= 2443 NOK , men de fleste må jo legge på 250 NOK i bensin/diese og 5 bompasseringer om man skal ta turen til Svinesund.
Fint om noen (TM) ringer på Oljeskiftspesialisten og hører hva R888 koster i fornuftige dimmensjoner.
Mener jeg fikk pris der på 1600 el.no i det området pr.dekk i 205/40-17.arildh wrote:Hei. Har hørt rykter om at Oljeskiftspesialisten selger R888 til en rimelig penge.
En på NSK forumet betalte 2650,- for 245/40/18.
Ser at Ralphsdäck tar 3125 SEK= 2443 NOK , men de fleste må jo legge på 250 NOK i bensin/diese og 5 bompasseringer om man skal ta turen til Svinesund.
Fint om noen (TM) ringer på Oljeskiftspesialisten og hører hva R888 koster i fornuftige dimmensjoner.
Var iallefall såpass mye dyrere at jeg ikke vurderte å handle der.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Jakten på R888
Dekk1 i Bergen skal ha 5600 for 4 stk R888. Har 8 dekk på lager.
Importøren sier det kun finnes to dekk på lager hos de, og at det ikke kommer flere før tidligst 22.06.
Importøren sier det kun finnes to dekk på lager hos de, og at det ikke kommer flere før tidligst 22.06.
Sort MX5 Miata NA 1,8 -94 med C-pakke
BMW 520i -2000
BMW 520i -2000
Re: Jakten på R888
Har du sjekket med bilprodukter da?Anja wrote:Dekk1 i Bergen skal ha 5600 for 4 stk R888. Har 8 dekk på lager.
Importøren sier det kun finnes to dekk på lager hos de, og at det ikke kommer flere før tidligst 22.06.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Jakten på R888
Er ikke de felgimportør, eller ser jeg på feil firma?nope-mx5 wrote:Har du sjekket med bilprodukter da?Anja wrote:Dekk1 i Bergen skal ha 5600 for 4 stk R888. Har 8 dekk på lager.
Importøren sier det kun finnes to dekk på lager hos de, og at det ikke kommer flere før tidligst 22.06.
-n
Sort MX5 Miata NA 1,8 -94 med C-pakke
BMW 520i -2000
BMW 520i -2000