Search found 53 matches
- 01 Jun 2026, 15:05
- Forum: Teknisk
- Topic: Apple CarPlay
- Replies: 7
- Views: 7560
Re: Apple CarPlay
I utgangspunktet er ikke CarPlay fra Mazda trådløs(samme på vår andre Mazda, en 2021 MX-30). En tredjeparts USB-dings på USB-pluggen kan funke, men den er avhengig at bilen har kablet CarPlay på den USB-pluggen. Det krever i alle fall en oppdatering, mulig en jobb med å installere nytt panel rundt ...
- 18 Jan 2026, 20:10
- Forum: Min Bil / Prosjekt - Åpne tråder
- Topic: KH58551 Miata 1,8
- Replies: 5
- Views: 2457
Re: KH58551 Miata 1,8
Konnerud? Du får si i fra hvis du trenger ufaglært bilhjelp, jeg bor på andre siden av haugen på Gjerpenkollen 
- 08 Jan 2026, 19:18
- Forum: Min Bil / Prosjekt - Åpne tråder
- Topic: KH58551 Miata 1,8
- Replies: 5
- Views: 2457
Re: KH58551 Miata 1,8
Tregulv i motorrommet så veldig snekke ut! Jeg som trodde NC var ‘båten’ i gjengen 
- 08 Jan 2026, 19:16
- Forum: Min Bil / Prosjekt - Åpne tråder
- Topic: Tåkelys
- Replies: 2
- Views: 920
Re: Tåkelys
Sjekk om det ikke er ‘daytime driving lights’, dvs grøftelys på norsk. Tåkelys skal som du sier ikke være på sammen med hovedlys, men DDL kan være det fordi pære og reflektor har god nok spredning til ikke å være tåkelys.
- 11 Nov 2025, 22:51
- Forum: Teknisk
- Topic: Dårlig akselerasjon på høyere turtall.
- Replies: 5
- Views: 4473
Re: Dårlig akselerasjon på høyere turtall.
Kan jo sammenligne med min, jeg har en 1,8 NC1 som går så bra en 1,8 går.
- 19 Aug 2025, 15:22
- Forum: Trimming og Tuning
- Topic: BBR Super 175 for NC med katalysator
- Replies: 7
- Views: 27880
Re: BBR Super 175 for NC med katalysator
Det er jo ikke like moro 
Og da åpner man for alle delene som kan installeres i den.
- 19 Aug 2025, 09:25
- Forum: Trimming og Tuning
- Topic: BBR Super 175 for NC med katalysator
- Replies: 7
- Views: 27880
Re: BBR Super 175 for NC med katalysator
litt små sugetrim all bbr
https://sps-motorsportshop.com/shop/en/performance-packages/mazda-mx-5-nc/nc-1-8/naturally-aspirated-kits/1542/performance-package-nc-1.8-sg175?c=3302
Det koster å være kar, særlig når man ikke kan motor-ting selv 🥲 Selv det billigste settet er jo teoretisk mulig å ...
- 18 Aug 2025, 23:42
- Forum: Trimming og Tuning
- Topic: BBR Super 175 for NC med katalysator
- Replies: 7
- Views: 27880
Re: BBR Super 175 for NC med katalysator
Jeg har lest at det nye settet klarer MOT med tanke på utslipp i England, men jeg har ikke fått info om det er TÜV godkjent. Det er mulig du kan montere delene, dra til et av de tyske firmaene som chiptuner med TÜV papirer. De godkjenner bilen med alle delene som sitter på når de tuner. Med da har ...
- 25 Mar 2025, 13:17
- Forum: Teknisk
- Topic: Ny softtop NA 1991 Miata
- Replies: 11
- Views: 7852
Re: Ny softtop NA 1991 Miata
Jeg har byttet to softtopper på NA. Du sparer mye penger på å gjøre jobben selv. Jeg kjøpte meg en naglepistol, bor for å borre opp gamle på Biltema, og brukte en helg på å gjøre det alene. Jeg vil anbefale å være to personer for å løfte ramma av og på bilen. Moss zipperless med glass var det jeg ...
- 04 May 2007, 11:34
- Forum: Teknisk
- Topic: Lambo dører.
- Replies: 11
- Views: 5046
- 03 May 2007, 12:30
- Forum: Teknisk
- Topic: Lambo dører.
- Replies: 11
- Views: 5046
- 03 May 2007, 12:25
- Forum: Teknisk
- Topic: Skifte av soft top, erfaringer underveis.
- Replies: 9
- Views: 5262
Stroppene på Robbins Zipperless har heller ikke jeg montert. Det har jeg rett og slett ikke sett vitsen med, toppen er fremdeles kjapt nede :)
Hva har dere andre med Rbbins zipperless gjort med 'innertaket'? Selv har jeg latt det henge, emn ser nå på sommeren at det kan bli litt irriterende. Blir ...
Hva har dere andre med Rbbins zipperless gjort med 'innertaket'? Selv har jeg latt det henge, emn ser nå på sommeren at det kan bli litt irriterende. Blir ...
- 30 Mar 2007, 17:59
- Forum: MX-5/Miata prat
- Topic: E du itj for gammel te å kjør åpen bil?
- Replies: 10
- Views: 4988
- 30 Mar 2007, 17:41
- Forum: Teknisk
- Topic: Sommerdekk nok en gang
- Replies: 70
- Views: 23590