Search found 53 matches

by sifpilsen
01 Jun 2026, 15:05
Forum: Teknisk
Topic: Apple CarPlay
Replies: 7
Views: 7560

Re: Apple CarPlay

I utgangspunktet er ikke CarPlay fra Mazda trådløs(samme på vår andre Mazda, en 2021 MX-30). En tredjeparts USB-dings på USB-pluggen kan funke, men den er avhengig at bilen har kablet CarPlay på den USB-pluggen. Det krever i alle fall en oppdatering, mulig en jobb med å installere nytt panel rundt ...
by sifpilsen
18 Jan 2026, 20:10
Forum: Min Bil / Prosjekt - Åpne tråder
Topic: KH58551 Miata 1,8
Replies: 5
Views: 2457

Re: KH58551 Miata 1,8

Konnerud? Du får si i fra hvis du trenger ufaglært bilhjelp, jeg bor på andre siden av haugen på Gjerpenkollen :)
by sifpilsen
08 Jan 2026, 19:18
Forum: Min Bil / Prosjekt - Åpne tråder
Topic: KH58551 Miata 1,8
Replies: 5
Views: 2457

Re: KH58551 Miata 1,8

Tregulv i motorrommet så veldig snekke ut! Jeg som trodde NC var ‘båten’ i gjengen 😁
by sifpilsen
08 Jan 2026, 19:16
Forum: Min Bil / Prosjekt - Åpne tråder
Topic: Tåkelys
Replies: 2
Views: 920

Re: Tåkelys

Sjekk om det ikke er ‘daytime driving lights’, dvs grøftelys på norsk. Tåkelys skal som du sier ikke være på sammen med hovedlys, men DDL kan være det fordi pære og reflektor har god nok spredning til ikke å være tåkelys.
by sifpilsen
11 Nov 2025, 22:51
Forum: Teknisk
Topic: Dårlig akselerasjon på høyere turtall.
Replies: 5
Views: 4473

Re: Dårlig akselerasjon på høyere turtall.

Kan jo sammenligne med min, jeg har en 1,8 NC1 som går så bra en 1,8 går.
by sifpilsen
19 Aug 2025, 15:22
Forum: Trimming og Tuning
Topic: BBR Super 175 for NC med katalysator
Replies: 7
Views: 27880

Re: BBR Super 175 for NC med katalysator

Det er jo ikke like moro 😅😂 Og da åpner man for alle delene som kan installeres i den.
by sifpilsen
19 Aug 2025, 09:25
Forum: Trimming og Tuning
Topic: BBR Super 175 for NC med katalysator
Replies: 7
Views: 27880

Re: BBR Super 175 for NC med katalysator


litt små sugetrim all bbr
https://sps-motorsportshop.com/shop/en/performance-packages/mazda-mx-5-nc/nc-1-8/naturally-aspirated-kits/1542/performance-package-nc-1.8-sg175?c=3302

Det koster å være kar, særlig når man ikke kan motor-ting selv 🥲 Selv det billigste settet er jo teoretisk mulig å ...
by sifpilsen
18 Aug 2025, 23:42
Forum: Trimming og Tuning
Topic: BBR Super 175 for NC med katalysator
Replies: 7
Views: 27880

Re: BBR Super 175 for NC med katalysator

Jeg har lest at det nye settet klarer MOT med tanke på utslipp i England, men jeg har ikke fått info om det er TÜV godkjent. Det er mulig du kan montere delene, dra til et av de tyske firmaene som chiptuner med TÜV papirer. De godkjenner bilen med alle delene som sitter på når de tuner. Med da har ...
by sifpilsen
25 Mar 2025, 13:17
Forum: Teknisk
Topic: Ny softtop NA 1991 Miata
Replies: 11
Views: 7852

Re: Ny softtop NA 1991 Miata

Jeg har byttet to softtopper på NA. Du sparer mye penger på å gjøre jobben selv. Jeg kjøpte meg en naglepistol, bor for å borre opp gamle på Biltema, og brukte en helg på å gjøre det alene. Jeg vil anbefale å være to personer for å løfte ramma av og på bilen. Moss zipperless med glass var det jeg ...
by sifpilsen
04 May 2007, 11:34
Forum: Teknisk
Topic: Lambo dører.
Replies: 11
Views: 5046

Det er en del forskjellige leverandører. Du må få bekreftelse fra firma hvorvidt det er bolt-on eller litt mer arbeid. Men lsd er visstnok dyrt og verdt pengene. Ikke hørt om en billig og bra løsning enda, dessverre.
by sifpilsen
03 May 2007, 12:30
Forum: Teknisk
Topic: Lambo dører.
Replies: 11
Views: 5046

Man legger på rundt 20 kilo har jeg hørt av noen som har satt på slike på en Audi A3. Tar bort originale fester, de nye veier endel mer. Øker show-faktor på bilen. For de fleste koster disse kitene mer enn de smaker. Men for de som vil skille seg ut, så koster det å være kar.
by sifpilsen
03 May 2007, 12:25
Forum: Teknisk
Topic: Skifte av soft top, erfaringer underveis.
Replies: 9
Views: 5262

Stroppene på Robbins Zipperless har heller ikke jeg montert. Det har jeg rett og slett ikke sett vitsen med, toppen er fremdeles kjapt nede :)

Hva har dere andre med Rbbins zipperless gjort med 'innertaket'? Selv har jeg latt det henge, emn ser nå på sommeren at det kan bli litt irriterende. Blir ...
by sifpilsen
30 Mar 2007, 17:59
Forum: MX-5/Miata prat
Topic: E du itj for gammel te å kjør åpen bil?
Replies: 10
Views: 4988

hehe, omtrent som gutta som ropte 'kjøp deg en ordentlig Viper!' etter meg. Hva skal man med en Viper i Norge? Kjøre seg i hjel? Ingen vits i å ha noe man ikke får brukt. Eller ha taket oppe i godt vær. Eller la andre bestemme når det er på tide å bli mann med hatt og bil som passer til...
by sifpilsen
30 Mar 2007, 17:41
Forum: Teknisk
Topic: Sommerdekk nok en gang
Replies: 70
Views: 23590

15'-felger holder godt på min bil. Vel og merke med Yokohama A048 gateslicks. Sjekk på rallysider med hva som selges der. Det går endel dekk som såvidt har slitt av silikonrestene fra dekkproduksjonen. Just my 2 cents.
by sifpilsen
23 Mar 2007, 20:56
Forum: Teknisk
Topic: Bremser
Replies: 35
Views: 11841

Stålomspunne slanger gjør mye. Fiks de først, og ta skiver/klosser etterpå.