Enig med Ørnbjørn her altså.
Nå kan vel ingen med hånda på hjertet si at NA er så billig da.
NC er jo mye mer bil for pengene. Litt mindre sjarm kanskje, men.
60.000 (NA) vs. 160.000 (NC) er jo bare inngangsprisen.
Legg så til ett par-tre handlekurver fra IL, Mx-5 parts, FM, ebay ol. med krom, ny soft-topp, fjærer, felger, dekk, bremser, veltebøyler, spoilere, tåkelykter etc.
(You catch my drift. Nordmenn flest elsker å pusse opp. Bare se på "Min bil/prosjekt"-trådene. Vi blir jo aldri ferdig heller.
Foreløpig har jeg ikke inntrykk av at folk bruker så veldig mye penger på NC utover innkjøpsprisen. Med unntak av arildh da.)
Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på NA'en siden 2006.
Kunne sikkert like gjerne kjøpt en ny NC.
M
MX-5-omsetningen er rolig i år
Moderator: Styremedlemmer
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Re: MX-5-omsetningen er rolig i år
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Re: MX-5-omsetningen er rolig i år
Sammenligner vel litt epler og pærer mtp pris.
For 60 000kr får man en meget bra NA, for 40 000kr får man en god en og for 20 000kr en dårlig.
Man får faktisk 4 stk gode NA for prisen av en helt medium NC 1.8.
For 60 000kr får man en meget bra NA, for 40 000kr får man en god en og for 20 000kr en dårlig.
Man får faktisk 4 stk gode NA for prisen av en helt medium NC 1.8.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: MX-5-omsetningen er rolig i år
For noen er jo også poenget å fikse og skru litt, de vil gjerne handle litt fra IL, Mx-5 parts, FM, ebay ol.
Men helt enig i at hvis man skal ha en bil for å komme sikkert fra A til B uten å behøve å ha en garasje til mekking er sikkert en NC et mye bedre valg.
Men helt enig i at hvis man skal ha en bil for å komme sikkert fra A til B uten å behøve å ha en garasje til mekking er sikkert en NC et mye bedre valg.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- henki
- 2000 RPM
- Posts: 362
- Joined: 08 May 2009, 16:38
- Medlemsnummer: 795
- Location: Kragerø¸
- Status: Offline
Re: MX-5-omsetningen er rolig i år
Men du savner den vel litt ???he he.Trym N1290 wrote:NC er en billig ny sportsbil, så billig at jeg kjøpte NC da jeg var 21.
Men solgte igjen 1.5år seinere da det var billigere og vell så mye moro med en NA. Samt jo mer en skur kjøper stasj til NC "faller" den i verdi fordi den er pelt på.
Jeg er veldig glad for bytte jeg gjorde
- henki
- 2000 RPM
- Posts: 362
- Joined: 08 May 2009, 16:38
- Medlemsnummer: 795
- Location: Kragerø¸
- Status: Offline
Re: MX-5-omsetningen er rolig i år
Na,Nb eller NC.Skulle gjerne hatt en av hver om jeg hadde plass og penger til det.Men jeg gleder meg over mangfoldet av biler i klubben.Ingen tvil om at jeg trives med nc men nb er mindre støy i med taket på.Mulig det er dekka??Sånn er det bare.Men det burde vel ligget noen flere på finn enn det gjør nå.Mulig den kalde vinteren har skylda så folk venter til varmen kommer???