Sommerturen 2019

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Brukeravatar
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2697
Registrert: 19 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Sted: Ski
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Stalfa » 18 mar 2019, 08:09

Hauk skrev:
16 mar 2019, 00:18
Forumet? Torsdagstreffene? Temakvelder? Harryturer/turer i regi av lokal-lag? Det sosiale? Og for de grådige/gniene som synes 200-300 kr er mye; Den økonomiske gjevinsten med alle rabattene? (En service alene her for noen år siden utgjorde 3 års medlemskap i rabatt for min del.)

Jeg husker jeg meldte meg inn i klubben selv før jeg hadde MX5 - fordi forumet alene var verdt det. Jeg kunne selvsagt lest hele forumet (2006) uten å ha vært medlem, men det var verdt å støtte opp om tiltaket.
Forumet er døende.
Temakvelder er veldig morsomt. Siste mener jeg var i mai 2016.
Harryturer og turer arrangert av lokal-lag er et bra tiltak som vi har alt for få av. Siste harrytur var høst 2017 som jeg kan se
Rabatten hos Mazda er vel på deler ikke på service. Mazda-rabatten er vel den eneste som klubben har, ellers er det kanskje noen avtaler med lokale butikker.
Torsdagstreff? Det må være noe som jeg ikke har blitt invitert på. Derimot onsdagstreffene er en fin tradisjon, som det heldigvis fortsatt møter folk på.
obi-one skrev:
16 mar 2019, 09:58
Jeg tenker at det blir sikkert flott å ha med utenlandske gjester og være del av mx5 miljøet i Europa også.
Så er vel ikke klubben større enn at vi sammen kan fokusere på regionale treff og aktiviteter resten av året.
Joda, kan være enig. Men jeg tror nok klubben ville ha hatt bedre av en jubileumstur bare for klubbmedlemmer.
Turen i år blir sikkert minnerik for de som deltar, men neppe fordi det er et jubileum for klubben.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn

Brukeravatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 5969
Registrert: 26 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Sted: Oslo
Kontakt:
Status: Offline

Legg inn av Rudolf » 18 mar 2019, 22:42

Sommertur - Jubileumstur - MX-5 International Meeting (MIM).

Hva er det eegentlig vi prøver å arrangere?

Bakteppe:

Rundt i Europa har det i flere år blitt arrangert et MX-5 International Meeting av de nasjonale MX5-klubber.
I fjor var det i England, året før i Danmark.
Neste år blir det arrangert i Nederland.
Og i år altså i Norge.

Felles for disse arrangementene er at de som regel har blitt arrangert i forbindelse med de nasjonale klubbene sine jubileum.
Dette for at klubbene skal kunne rasjonalisere begrensede ressurser i et stort arrangement.

De av oss fra Norge som deltok på MIM i England i fjor fikk derfor spørsmålet om vi kunne tenke oss å kombinere Norsk MX5 Klubb sitt jubileum og MIM i 2019. Dette sa vi ja til.

Kapasitet:

Vi tenkte at siden vi skulle invitere deltagere fra hele Europa måtte vi sette av plass til et betydelig antall deltagere (så mange som mulig).
Men vi ville også holde av god plass til deltagere fra Norge.
På bakgrunn av dette tok vi utgangspunkt i rekorddeltagelsen på en Norsk Sommertur (53).
Da ble det 50 biler fra Norge og 50 fra andre land. Deltagere fra 7 land er påmeldt.

Turen ble første gang presentert for medlemmene på årsmøtet i Juni på Daftø.
Denne tråden med informasjon ble startet i september i fjor.
Tidlig ble det annonsert om planene om 50 deltagere fra Norge og 50 fra utlandet (da fikk vi kritikk for at 50 fra utlandet var alt for lite)
Den lenge varslede påmeldingen 1 januar resulterte i at 37 biler fra Norge hadde meldt seg på kl 21 på kvelden 1. nyttårsdag.
Altså fullt mulig å bli med for de som var våkne og hadde lest litt på forumet i tidsrommet september 2018 til januar 2019.

I løpet av den 2. januar ble vi fullbooket og de 50 + 50 plassen fylte seg opp svært jevnt fra inn- og utland til det var fullt.
Så å si at vi har forregnet oss klarer jeg ikke å forstå.

Tre ting begrenser kapasiteten på turen:
Hotell på Lindesnes, hotell på Sola og innleid ferge som tar maks 90 biler (vi må fylle opp alle bilene med to personer).
Så de som mener at arrangementet er "for lite" har nok ikke forståelse for kompleksiteten i å lose 100 biler på småveier, booke rom, arrangere festmiddag, lunsj og administrere utflukter.

Å si at vi burde "prioritere" de fra Norge synes jeg er veldig smålig, kipt og useriøst.
Dette er et MX-5 International Meeting som kombineres med jubileum i vår klubb.
Vi inviterer gjester fra mange land, ikke for å dele ut noen "restplasser" hvis det blir noe igjen.

Jeg har vært med på mange MX5 arrangementer i utlandet, og ingen har prioritert nasjonale deltagere.
Faktisk er vi de eneste jeg vet om som har holdt av en nasjonal kvote.

Til argumentet at vi ikke burde slippe til utlendinger på vår jubileumstur:
Vi har et samkvem med klubber i utlandet og det har jeg ønsket at vi fortsatt skal ha.
Da må vi nok gjengjelde noen av de mange invitasjoner vi får fra klubbene ute i Europa.
MX-5 International Meeting går på rundgang mellom landene i Europa.
Skal vi si at Norge "har nok med sitt" og stenge grensen?

Til dere som liker å kritisere, kan jeg trøste med en ting.
Dette skal jeg aldri mer plage dere med etter at årets arrangement er ferdig.
Jeg setter pris på konstruktive forslag, hjelp og bistand.
Men surmaget negativitet, det kan jeg styre meg for.

Erik

P.S. Pr.dato har ikke tur-komiteen mottatt en krone i støtte fra klubbkassa.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package

Brukeravatar
MalaRF
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 85
Registrert: 14 feb 2017, 09:28
Medlemsnummer: 1488
Sted: Bergen
Kontakt:
Status: Offline

Re:

Legg inn av MalaRF » 19 mar 2019, 02:09

Rudolf skrev:
18 mar 2019, 22:42
Til dere som liker å kritisere, kan jeg trøste med en ting.
Dette skal jeg aldri mer plage dere med etter at årets arrangement er ferdig.
Jeg setter pris på konstruktive forslag, hjelp og bistand.
Men surmaget negativitet, det kan jeg styre meg for.
Vil tro du har langt flere supportere enn surmulere.
Jeg er ihvertfall takknemlig for at du og andre gidder å bruke såpass mye fritid på å arrangere sommertur.
Stå på videre :)
MalaRF - teknisk webansvarlig
2017 MX-5 ND RF 1.5 Sport - Machine Grey
Medlemsnr: 1488 :cab:

Brukeravatar
Thomas Ericsson
0 RPM
0 RPM
Innlegg: 43
Registrert: 29 jan 2013, 16:04
Sted: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Thomas Ericsson » 19 mar 2019, 11:42

Vi ser fram emot Jubileumsturen i Norge i juni!
Tack för att Norge arrangerar årets internationella träff!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden

Øivindx
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 80
Registrert: 16 okt 2015, 23:48
Medlemsnummer: 1355
Sted: Asker
Status: Offline

Re:

Legg inn av Øivindx » 19 mar 2019, 12:29

Hei Erik

Takk for at du har tatt ansvaret for sommerturen. Dette krever mye og kan være en utakknemlig oppgave. Jeg vet det er mange som setter pris på deg og dine bidrag i klubben. Om du har ønske om å delegere noen oppgaver, er det sikkert flere som kan bidra.

Om noen skulle savne klubbaktiviteter gjennom året, er det vel fritt fram å komme med forslag - enten det gjelder klubbkvelder eller annet.

Håper du har motivasjon til å stå på videre. Vi gleder oss til årets sommertur!
-12 MX-5 Radiant Ebony
-96 MX-5 BRG
x-64 VW 1200 "Evald"
x-83 Mazda rx-7
x-87 Mazda rx-7

Brukeravatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1030
Registrert: 12 sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Sted: Nesodden
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av obi-one » 19 mar 2019, 14:40

Begge de to Øyvind med 1996 BRG NA heier på Rudolf!

Ravnås
0 RPM
0 RPM
Innlegg: 2
Registrert: 01 jul 2016, 21:45
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Ravnås » 20 mar 2019, 10:56

Glem surmaget Kritikk, Vi gleder oss

Brukeravatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2915
Registrert: 08 mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Sted: Oslo
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av 2re » 20 mar 2019, 18:36

Turkomiteen gjør et fantastisk arbeid. Ut over det er Eriks "redegjørelse" så til de grader forklarende for alle.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD

Brukeravatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 5969
Registrert: 26 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Sted: Oslo
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Rudolf » 07 apr 2019, 14:34

Haster

Vi venter fremdeles på betaling fra 16 deltagere (8 biler).
Siden vi har begynt å bruke penger (f.eks. leid en ferge), så trenger vi innbetaling så fort som mulig.
Jeg vil skrive til de som ikke har betalt.

Tur-komiteen har besluttet å konsentrere deg om tur til Lysebotnen på Lørdag.
Vi har leid en ferge som har kapasitet til alle deltagerne.
Fergen tar oss til Lysebotnen og vi kjører til Ørneredet og over fjellet tilbake til Sola.

Antall biler på venteliste er nå 19 (9 fra Norge).

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package

Brukeravatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 5969
Registrert: 26 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Sted: Oslo
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Rudolf » 04 mai 2019, 18:58

Status pr. 4/5.

Etter at vi nå har mottatt betaling fra 100 «kortesjer» ser situasjonen slik ut:

Påmeldte biler fra "utlandet": 49
Påmeldte personer fra "utlandet": 91
Venteliste "utlandet": 10 biler

Påmeldte biler fra Norge: 51
Påmeldte personer fra Norge: 92
Venteliste Norge: 4 biler

Totalt antall biler (utenom venteliste): 100
Totalt antall personer (utenom venteliste): 183
Venteliste totalt: 14 biler

Biler fra Norge: 51
Biler fra Sverige: 17
Biler fra Nederland: 13
Biler fra Danmark: 12
Biler fra Sveits: 3
Biler fra England: 3
Biler fra Finland: 1

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package

Brukeravatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Innlegg: 429
Registrert: 13 des 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Sted: Grimstad og Moss
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Anders » 21 jun 2019, 13:31

En rask oppdatering:

Vi har nå en ledig plass på turen, og det virker som om det for mange er for sent å bli med nå.
Flere har sagt nei av ulike årsaker, og det er kun 4 igjen på ventelista.
Venter for øyeblikket på svar fra personen som nå er på førsteplass.
2007 MX-5 1.8 PRHT - Førstebil

Mike
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Innlegg: 128
Registrert: 26 okt 2012, 00:27
Medlemsnummer: 1056
Sted: Hafrsfjord
Status: Offline

Re: Re:

Legg inn av Mike » 22 jun 2019, 15:06

Øivindx skrev:
19 mar 2019, 12:29
Hei Erik

Takk for at du har tatt ansvaret for sommerturen. Dette krever mye og kan være en utakknemlig oppgave. Jeg vet det er mange som setter pris på deg og dine bidrag i klubben. Om du har ønske om å delegere noen oppgaver, er det sikkert flere som kan bidra.

Om noen skulle savne klubbaktiviteter gjennom året, er det vel fritt fram å komme med forslag - enten det gjelder klubbkvelder eller annet.

Håper du har motivasjon til å stå på videre. Vi gleder oss til årets sommertur!
Jer er totalt enig og synes at dette forklarer saken veldig tydelig.
1990 US Miata 1.6L Gul
1991 US Miata 1.6L Classic Red
1995 Swiss MX-5 1.8L Gul
1992 Canadian Miata 1.6L White
1996 Norsk MX-5 1.6L Classic Red

Brukeravatar
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2697
Registrert: 19 sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Sted: Ski
Status: Offline

Re: Re:

Legg inn av Stalfa » 22 jun 2019, 15:29

Mike skrev:
22 jun 2019, 15:06
forklarer saken veldig tydelig.
Hvilken sak er det som trenger forklaring? ;)
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn

Mike
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Innlegg: 128
Registrert: 26 okt 2012, 00:27
Medlemsnummer: 1056
Sted: Hafrsfjord
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Mike » 22 jun 2019, 15:52

The little "sak" in the yellow box ; )
1990 US Miata 1.6L Gul
1991 US Miata 1.6L Classic Red
1995 Swiss MX-5 1.8L Gul
1992 Canadian Miata 1.6L White
1996 Norsk MX-5 1.6L Classic Red

Mike
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Innlegg: 128
Registrert: 26 okt 2012, 00:27
Medlemsnummer: 1056
Sted: Hafrsfjord
Status: Offline

Re: Sommerturen 2019

Legg inn av Mike » 22 jun 2019, 15:54

Begge sakene ; )
1990 US Miata 1.6L Gul
1991 US Miata 1.6L Classic Red
1995 Swiss MX-5 1.8L Gul
1992 Canadian Miata 1.6L White
1996 Norsk MX-5 1.6L Classic Red

Svar