Kartoppdatering Mazda ND - ikke plass på originalt SD-kort?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
MalaRF
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 154
Joined: 14 Feb 2017, 09:28
Medlemsnummer: 1488
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Kartoppdatering Mazda ND - ikke plass på originalt SD-kort?

Post by MalaRF »

Det er kommet et nytt oppdatert kart til Mazda ND. Sluppet desember 2019. Fikk e-post om oppdateringen i går.

Det ble litt plunder og heft med å få kartet på plass på minnebrikken med programmet "Mazda Toolbox" på Mac.
Bruksanvisningen ble forsøkt fulgt.

Fikk beskjed om at det ikke var nok plass til "alle kartene" og ble bedt om å velge et "utvalg". Valgene var Europa og "Russia including adjacent countries" - lett valg. Deretter ble programmet hengende i "Recognizing SD card" i 60 minutter på første forsøket. Stengte programmet, tok ut kortet igjen. På neste forsøk gikk det videre. Fikk aldri opp spørmsål om backup som bruksanvisningen sier.
Selve nedlastingen og installasjonen tok litt tid, men der er det en "progress bar" som underholdning mens det pågår. Til slutt ble programmet hengende ved "100% lastet ned" og "100% installert".
Etter nesten to timer med heng ga jeg opp programmet og avsluttet det.

Originalkortet er på 8GB.
Mistenkte at det kanskje ikke var nok plass på kortet og kjøpte meg et billig 16GB SD-kort på Elkjøp til 60 kroner. Kopierte innholdet fra originalkortet over på det nye større kortet. Og vipps - da kjente jeg igjen alt fra bruksanvisningen og deretter gikk det som smurt.
Selve skrivingen til SD-kortet gikk mye raskere enn på originalkortet. Kortet jeg kjøpte meg er "Sony SR-16UX2" og selv om det står at det koster 97,- på elkjøp sine websider så fikk jeg det for 60,- (det er gamle kort som ble produsert 2016-07, kanskje derfor det var så billig)
kortet til 60,- (micro SD med adapter)
kortet til 60,- (micro SD med adapter)
Sony SR-16UX2.png (233.34 KiB) Viewed 3637 times
MalaRF
2017 MX-5 ND RF 1.5 Sport - Machine Grey
Medlemsnr: 1488 :cab:
Post Reply