Remspenning

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
DES
500 RPM
500 RPM
Posts: 71
Joined: 02 Aug 2008, 01:20
Medlemsnummer: 1297
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Remspenning

Post by DES »

Byttet remmer på onsdag og justerte på øyemål men skulle gjerne ha gjort det ordentlig. Det gjøres visstnok best med et såkalt Krikit-verktøy, f.eks. Gates 91107 (15-75 kg) eller 91132 (50-150 kg). Jeg har bestilt 91107, men det kommer først om to uker. 91132 ser derimot ut til å være vanskelig å få tak i.

Så noen spørsmål:

1. Veloce-manualen oppgir riktig spenning for servoremmen til 50-60 kg. Det er innenfor det 91107 kan måle, men 91107 er beskrevet som «V-belt tensioning tool» mens servoremmen er «V-ribbed». Får jeg riktig resultat på servoremmen med 91107 eller er det mer som skiller dem enn bare måleområdet? Er for eksempel bredde en faktor?
2. Veloce-manualen oppgir ikke riktig spenning for dynamoremmen. Jeg har googlet litt og fant ingen kilder jeg vil anse som autoritative, men fra det lille jeg fant kan det se ut som 50-60 kg er riktig der og. Noen som vet med sikkerhet?
3. Justeringsbolten for servopumpen er bøyd :shock: og jeg tenkte ikke på å måle den før jeg satte den på plass igjen. Jeg har søkt på delenummeret (99795-0870) men finner ikke dimensjoner. Noen som vet? Har ikke så veldig lyst til å demontere for å måle og så montere igjen (og risikere at den knekker) for å dra og handle.
4. Noen innen rimelig avstand (Oslo, Bærum, Romerike) som har Krikit-verktøy jeg kan låne så jeg slipper å vente i to uker?
5. Bonusspørsmål: de skrueløse slangeklemmene som ofte brukes på luftslanger, finnes det noe bedre verktøy enn rørtang for å åpne dem?

eta: den bøyde bolten Image
2009 Audi A4 2,0 TFSI S line quattro «Frantz» – 1993 Mazda Miata 1,6 C «Zoom-Zoom» – 2014 VW e-Golf «Tardis» – 2009 Jaguar X-Type 2,2D «Drittbil»2003 Audi A4 1,8T S line quattro «Prinz Eugen»1992 Audi 100 2,8E quattro «Tirpitz»1986 Peugeot 309 GT «Leo»
Post Reply