Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
98 så kan du kjøre med mere tenning eller ha mere sikkerhet når du kjører med overlading. Jeg kjører ALLTID med den høyeste oktan som jeg får tak i når jeg kjører modifiserte biler.
biXen wrote:
Blir jo helt forskjellige diskusjoner når det gjelder biler uten turbo.
Ja det vet jeg jo, men i usa finnes forskjellige oktaner utfra hvor en bor..
Flyin Miata beskrev at man må tune med det man kan få tak i der man kjører,
man får vel ikke mer effekt, men kanskje sikkerhet når man kjører hardt.. eller hva er egentlig fordelene?
Jeg har sjelden hørt om turbobiler som kjører på annet enn 98.
Bra tuning forandrer jo saken, men selv om du tuna bilen til 95 så ville det nok gitt mer margin med 98 etterpå, den marginen minker nok om du tuner opp mot 98 etter det.
Er vel stort sett bare California som kjører maks 91 av deres type, men de får det jo til der også, så alt går
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black