Oljeretur på 1996 NA
Moderator: Styremedlemmer
Oljeretur på 1996 NA
Noen som har montert turbo på en 1996 eller 97 mod? Må man borre oljeretur eller er det klargjort i blokka?
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
X- MX-6
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
Gammel blokk i denne da, sikkert vert byttet motor, skal kun vera 1990 så hadde dette, da de fikk blokk direkte ifra mazda 323 gt turbo,, senere turbomotorer fikk oljeretur i bunnpannen, de tidligere mx5 hadde en stuss på blokka,stilimx5 wrote:Kjenner en som slapp det på 93 modell
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Er vel en del motorer som er eldre enn 90 mod som har hatt dette. Men på en 96 modell er det ikke retur i blokken. Det er uansett ikke en god løsning å ha den lange "kronglete" oljereturen.
Så veien er som nevnt over her. Retur rett ned fra turbo og til bunnpannen.
Så veien er som nevnt over her. Retur rett ned fra turbo og til bunnpannen.
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Re: Oljeretur på 1996 NA
Jeg lurer på og montere turbo på min også hva slag har du å hva må gjøres på insprut og tenning ?stilimx5 wrote:Noen som har montert turbo på en 1996 eller 97 mod? Må man borre oljeretur eller er det klargjort i blokka?
LV OLE
- mariusba
- 500 RPM
- Medlemsnummer: 854
Sånn kort innpå fra en fyr som ikke er mekaniker eller turbo-spesialist..
.. akkurat ferdig med et av de upopulære gReddy-kittene til min '91. Oljeretur går inn i eksisterende hull på blokka ved siden av oljefilteret, innspruten tas hånd om av en AFPR og tenningen satt jeg tilbake fra 14 til 6 grader.
De fleste, inkl. meg, er vel enige i at løsningen ikke er noe bra, men jeg er småstolt av å ha klart dette alene
Ny styring må på plass sammen med en liten IC.. og blir vel også oljeretur rett ned fra turbo og inn i motor i løpet av kort tid 
Merk; dette er første steget av noe som skal bli bedre, men til å starte med satt jeg jeg kittet på slik det er ment.. Megasquirt og IC kommer når skattepengene kommer i oktober
.. akkurat ferdig med et av de upopulære gReddy-kittene til min '91. Oljeretur går inn i eksisterende hull på blokka ved siden av oljefilteret, innspruten tas hånd om av en AFPR og tenningen satt jeg tilbake fra 14 til 6 grader.
De fleste, inkl. meg, er vel enige i at løsningen ikke er noe bra, men jeg er småstolt av å ha klart dette alene

Merk; dette er første steget av noe som skal bli bedre, men til å starte med satt jeg jeg kittet på slik det er ment.. Megasquirt og IC kommer når skattepengene kommer i oktober

'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal