
bilder av et greddy turbo opsett
Moderator: Styremedlemmer
bilder av et greddy turbo opsett
Heisann, kunne de med installert turbokit og et tilgj. digitalkamera hjulpet meg litt? kunne dere kanskje sende noen bilder av opsettet (olje til/retur osv(hvor skal dette hen)) tror jeg skal ta mange bilder når jeg monterer dette senere... kjekt og ha for andre som skal montere dette kitet med japansk bruksanvisning... 

-
- Status: Offline
har begge deler, men har ikke så mye orginalt greddy igjen 
oljereturen min har jeg flytta for lengst feks.
men er ganske lett .. oljereturen skal inn på en plugg like bak dynamo.. olje TIL turbo hentes ved oljetrykk følern.
et bra tips er å stikke på en lokal forretning å kjøpe deg no bedre bolter. da de boltene til turbo og downpipe som følger med kittet er dårlige billige saker..
stikk på feks tingstad å kjøp 10.9 hardhet bolter og bytt ut alle de orginale med.
har du lyst på en bedre løsning på oljeretur så kan det være kjekt å ta en titt på flyin miata sin løsning der..
oljeretur tilbake i bunnpanna.. jeg har det på min..

oljereturen min har jeg flytta for lengst feks.
men er ganske lett .. oljereturen skal inn på en plugg like bak dynamo.. olje TIL turbo hentes ved oljetrykk følern.
et bra tips er å stikke på en lokal forretning å kjøpe deg no bedre bolter. da de boltene til turbo og downpipe som følger med kittet er dårlige billige saker..
stikk på feks tingstad å kjøp 10.9 hardhet bolter og bytt ut alle de orginale med.
har du lyst på en bedre løsning på oljeretur så kan det være kjekt å ta en titt på flyin miata sin løsning der..
oljeretur tilbake i bunnpanna.. jeg har det på min..
The other difference with the jap kit is that the oil feed for the turbo is taken from the oil pressure sender, with the feed pipe going over the cam cover. The pipe is the same length as the US kit, so you can go to a store and buy the fittings to route the oil feed the same way as the US kit.
hva er usa-varianten? over the cam cover?
hva er usa-varianten? over the cam cover?
Hei. Har noen bilder av bilen til bror. Kan jo ta en titt hvis du vil. Da ser du at olje slangen går over topp dekselet. http://foto.freewave.no/fotoalbum.php?aid=396689
Her har han endret på luft filter monteringen. --->http://foto.freewave.no/fotoalbum.php?aid=466721
Her har han endret på luft filter monteringen. --->http://foto.freewave.no/fotoalbum.php?aid=466721
t_huseby ---> Redrider
edw wrote:ja se der ja.... samme kitet som deg det der mener jeg... med den svarte motstands boksen... hvordan er den usa-metoden da?
*host* FMII *host*
Altså....Det er brutter som har den hvite miata'n med greddy kit. Og han har den svarte boksen som manipulerer temp. signalet så hjernen tror det er kaldt ute. OBS OBS. Han lader 0,5 bar, og kjører med 2 eller var det 4 grader fortenning, og da får han tenningsbank på de to siste gira. I alle fall da han kan høre det. Han har også IC og 2,5" eksos hele veien.
Har ikke USA bare en sånn "fuel pressure raiser"?? Altså de øker bensintrykket for å få mer bensin.
Du kan bruke en tynn sveise tråd til å feste varmeisolasjonen med.
t_huseby ---> Redrider
Hehe. Neida, alt i orden. Trodde kanskje du hadde misforstått meg, men det hadde du jo ikke. 
Åssen går det med monteringen da? Jeg skal love deg at første prøveturen over 0,00 i trykk er bare så gøy. Brutter's lada 0,25, og vi bare gliste
i lange tider etterpå, og drømte om 0,8 såklart. Det gjør han jo enda. 

Åssen går det med monteringen da? Jeg skal love deg at første prøveturen over 0,00 i trykk er bare så gøy. Brutter's lada 0,25, og vi bare gliste


t_huseby ---> Redrider
monteringen går så som så, har kun sagd i manifolden, venter på litt plugger, filtere og sånn, det kommer vel på man/tirs.... er litt usikker på dette med oljetilførselen egentlig, lurer på om jeg skal gjøre slik som i usa versonen, men vet ikke riktig hva jeg trenger og hvordan det er blitt gjort.....
HKS settet inneholder et nytt oljepeilerør som man kobler returen til.
Jeg var skeptisk til om dette klarte å flowe unna oljen men det går bra.
Det har gått noen rykter om at dette ikke har fungert men det er pga. at folk har peilepinnen nedi røret. Det står i bruksanvisningen (på japansk) at peilepinnen absolutt ikke må stå i.
Det beste er helt klart FM sin løsning med å borre i bunnpanna.
Jeg var skeptisk til om dette klarte å flowe unna oljen men det går bra.
Det har gått noen rykter om at dette ikke har fungert men det er pga. at folk har peilepinnen nedi røret. Det står i bruksanvisningen (på japansk) at peilepinnen absolutt ikke må stå i.
Det beste er helt klart FM sin løsning med å borre i bunnpanna.