Oljemengde på gearkasse / og hvordan skifte den...
Moderator: Styremedlemmer
- TomTom77
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 756
- Status: Offline
Hei.miatajon wrote:Fant det ut selv ved å slå opp i instruksjonsboken.![]()
Går forresten 2 liter på den.
Holder på å bytte gitolje nå og har tatt på 2 liter. Men skal det ikke renne litt ut av påfyllingshulet? Så man vet det er nok?
Etter jeg har fylt på 2 liter så gjør det ikke det. Eller det vil si det er underkant av 100 ml igjen i flaska.
Noen som vet om det er nok?
93 Svart Mx5.
Medlem nr: 756.
- TomTom77
- 1000 RPM
Ja skjønte den. Men synes det var litt rart da det i boka til oljelevrandøren står 2 liter totalt på hele kassa altså både over og under girspaken. Tenkte å bytte det som skal oppi ved girspaken også.knekten wrote:Tommelfinger regel: Dytt inn lillefingeren til første ledd. Bøy ned og du skal da akkurat få olje på fingertuppen.. Skjønte du den ?
93 Svart Mx5.
Sjekket i boka her, og der sa den 2 quarts om man fyller kun i kassa, og 3 quarts om man bytter i kassa og turret.TomTom77 wrote:Mange takk for kjapt svar. Da må jeg desverre kjøpe litt merenope-mx5 wrote:På girkassa i hovedpåfylling, så fyller man til det renner over.
Da er det nøyaktig så mye som kassa skal ha.
I turret, er det snakk om 75ml el.no sånt.
Veldig lite igrunn.
-n
1 quart er vel rett under 1 liter.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- TomTom77
- 1000 RPM
[/quote]
Mange takk for kjapt svar. Da må jeg desverre kjøpe litt mere
[/quote]
Sjekket i boka her, og der sa den 2 quarts om man fyller kun i kassa, og 3 quarts om man bytter i kassa og turret.
-n[/quote]
Vil det da si at det skal nesten en hel liter i turret, synes det hørtes mye ut?
Mange takk for kjapt svar. Da må jeg desverre kjøpe litt mere

Sjekket i boka her, og der sa den 2 quarts om man fyller kun i kassa, og 3 quarts om man bytter i kassa og turret.
-n[/quote]
Vil det da si at det skal nesten en hel liter i turret, synes det hørtes mye ut?
93 Svart Mx5.
Sjekket i boka her, og der sa den 2 quarts om man fyller kun i kassa, og 3 quarts om man bytter i kassa og turret.TomTom77 wrote:Mange takk for kjapt svar. Da må jeg desverre kjøpe litt mere
-n[/quote]
Vil det da si at det skal nesten en hel liter i turret, synes det hørtes mye ut?[/quote]
Det jeg og synes, men man får jo ikke kjøpt 2.5 quart sikkert.
Er jo greit å ha litt til overs

-n
Last edited by nope-mx5 on 27 Jul 2009, 18:13, edited 1 time in total.
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- TomTom77
- 1000 RPM
Ikke uvanlig å fylle til det akkurat renner ut av påfyllingshullet.knekten wrote:Jeg har aldri hørt om at man skal fylle olje til det renner over. Men her tar jeg kanskje feil.? Ville tatt en tlf til Centralgaragen jeg Tomtom..
Desverre litt seint å ringe centralgaragen nå.
93 Svart Mx5.
- TomTom77
- 1000 RPM
Sjekket i boka her, og der sa den 2 quarts om man fyller kun i kassa, og 3 quarts om man bytter i kassa og turret.nope-mx5 wrote:Mange takk for kjapt svar. Da må jeg desverre kjøpe litt mereTomTom77 wrote:
-n[/quote]
Vil det da si at det skal nesten en hel liter i turret, synes det hørtes mye ut?[/quote]
Det jeg og synes, men man får jo ikke kjøpt 2.5 quart sikkert.
Er jo greit å ha litt til overs

-n[/quote]
HEHE, jada alltids greit å ha litt ekstra.
Men det vil da egentlig si at jeg har fylt nok på hovedpåfyllinga da. Så da mangler jeg bare turreten.
93 Svart Mx5.