Gjesters mulighet til å se Min bil tråd

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Skal Min bil / prosjekt være tilgjengelig for alle, også gjester?

Poll ended at 02 Aug 2009, 23:53

Ja
19
33%
Nei
38
67%

Total votes: 57

biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999
Status: Offline

Gjesters mulighet til å se Min bil tråd

Post by biXen »

Siden det kom forslag om å la ikke registrerte besøkende på forum kunne se en tråd i Min bil / prosjektområde så lager jeg en avstemning på det. Grunnen til det er at vi ikke kan sette rettighet på en tråd, kun et forumområde (ihvertfall i denne versjon).

Noen positive ting med at også gjester kan se det er såklart at du kan linke til tråden din til venner som ikke er registrert her.

Negative ting er at ALLE kan se det, og kan også bli søkemotortilgjengelig osv. Hvis man har myndigheter med hobbyproblemer så kan dermed dine mods være interessante.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Post by mussa »

Kan ikke de med fritidsproblemer, lange fingre, dårlig råd++++ registrere seg med noe sånt som en flankelangballe(Afrokrøll)hotmail.com og se alt sammen, eller blir de huka ut med IP eller noe rart da?

Edit: Min stemme: Usikker..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Hvis man har interesse for bilen, så synes jeg man skal ta seg 30 sekunder til å registrere seg.
Å gjøre det åpent, med tanke på hva som faktisk står der (du finner nok tilstrekkelig med navn og registreringsnummer til at folk kan få smekk på pungen), så synes jeg vi bør beholde det lukket.

Når jeg vurderte å kjøpe meg en MX5, så googlet jeg det, og da kom klubben opp med en gang. Er ikke det tilstrekkelig? :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
ji1
0 RPM
0 RPM

Post by ji1 »

Risk vil der alltid vær om du bare poster bilde og hvor du befinner deg i verden.

Som nevnt, 30 sek og du er inne. Med litt fantasi ekke IP vansklig å skjule heller..

Kan huke ut person for person da, med bruk av manuell respons for registrering av personer. Evt sjekke mail adressa, og bruker navn.

Men da blir det tungvindt gitt :D Ingen garanti heller.
98' MX 5
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Det er ingen som blir luka ut herifra selv om de er sjefer i vegvesenet, så risken er der alltid :P

Webdesign blog
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Er usikker selv, men som man sier så er det bare å lage seg en konto,, om staten veivesen vil sjekke oss, så synest eg de burde hatt det lille extra bryderiet med å lage seg en konto,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
knekten
7200 RPM
7200 RPM

Post by knekten »

Jeg trur virkelig ikke at statens veivesen gidder å sjekke alle forum her i landet. Det hadde vært fulltidsjobb for mange personer. Og vi sprer jo om oss med bilder hvor skilt nr syns på bilene..
Hilsen Knekten
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Ja, vi sprer om oss, og jeg tror heller ikke de orker å sjekke alle forum. De folka der gidder så vidt å løfte kaffekoppen sin.

Men om du googler "Turbo + tuning + mazda" og forumet vårt står på førstesiden, så blir det kanskje litt mer risky?
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Hvorfor ikke ha to Prosjektforum. Et lukket og et Public. i allefall inntil forumsoftware blir oppgradert.
Det er utrolig irritereden å få en link til noe av interesse og komme til innloggingsvindu. I 98% av tilfellene gidder ikke jeg registrere meg.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

hehe, saklig.. inntil nylig var jo den almenne oppfatning her at man skulle sperre ute alle ikke betalende medlemmer, men nå som andre har meninger i motsatt retning, skal man gå helt andre veien :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

arildh wrote:Hvorfor ikke ha to Prosjektforum. Et lukket og et Public. i allefall inntil forumsoftware blir oppgradert.
Det er utrolig irritereden å få en link til noe av interesse og komme til innloggingsvindu. I 98% av tilfellene gidder ikke jeg registrere meg.
Synes dette høres greit ut, så kan de som vil flytte trådene sine dit.
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Harald wrote:hehe, saklig.. inntil nylig var jo den almenne oppfatning her at man skulle sperre ute alle ikke betalende medlemmer, men nå som andre har meninger i motsatt retning, skal man gå helt andre veien :D
Jeg tror aldri den "allmenne oppfatning" har vært det, men men, du sutrer mye for 200 kr :)

Ang. to prosjektforum, det er moderatorene som må flytte trådene isåfall, og det er vel ikke ideell organisering.

Hvis man er maks paranoid så er ikke dynotall og full fakta om bilen noe man vil ha her uansett, for det er mange som kan se det her inne med 1 minutts innsats. Med den innsatsen som legges i dette nå så må ikke myndighetene undervurderes. Men det er klart det ødelegger noe av gleden med et prosjektforum. Pollen går vel i en tydelig retning.

Webdesign blog
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Er litt enig med Harald her, tidligere så skulle man sperre for non payments folk, nå skal man plutselig opne opp prosjekttrådene igjen,, Hvorfor la dere disse prosjekttrådene i låst modus sist da ? , bare pga en vil ha sine åpne, men dette kan la seg lett gjøre med å sette dem i miata prat katogorien, gjerne sticky.. Om dere opner opp prosjekttrådene, så kan dere slette alle mine prosjekttråder også..

Om man ikke gidder å lage seg en konto, så er man nok ikke nok interesert i å lese dine tråder rudolf, om det er kunnskaps om data så er problemet så kan du vel hjelpe dem,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

ikke ta dette som sutring ang de 200kr bixen..

bare stussa litt over at det tidligere skulle sperres for alle andre, og så går man totalt andre retninga når en enkeltperson er for lat til å gidde å opprette prosjekt tråder på andre forum han frekventerer, og heller vil linke dem hit..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

Harald wrote:ikke ta dette som sutring ang de 200kr bixen..

bare stussa litt over at det tidligere skulle sperres for alle andre, og så går man totalt andre retninga når en enkeltperson er for lat til å gidde å opprette prosjekt tråder på andre forum han frekventerer, og heller vil linke dem hit..
Heisan sveisan übersnylteren :lol:

Dette er også noe som kommer til å bli videre diskutert i styret. Det heller mot er noen begrensninger, men nøyaktig hva er ikke klart enda. Er et tema det fort kan bli mye diskusjon om. er uansett ikke mulig å tilfredstille alle her. Men vi skal prøve å finne en mellomting, hvis det i det heletatt er mulig.
Post Reply