AFPR

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
stilimx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 107
Joined: 05 May 2009, 01:27
Location: Trondheim
Status: Offline

AFPR

Post by stilimx5 »

Noen vet hvordan, eller en guide (gjerne med bilder) om hvordan man monterer AFPR? Regner med det er rimelig enkelt?
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: AFPR

Post by Miatapowers »

stilimx5 wrote:Noen vet hvordan, eller en guide (gjerne med bilder) om hvordan man monterer AFPR? Regner med det er rimelig enkelt?
kapp retur slangen til bensinleveranse, monter den på der, finn egnet vakuum til styringen om den har dette, returen er den slangen så er etter original bensintrykksregulator.. mangen så tenker feil og montere den før dysene, det er ikke noe bra,, :lol:

tenke hageslange,. si at du har 4 hull i en hageslange, og du vil disse skal sprute lengst mulig, da stenger du i enden på dusj eller annet du har koblet på der, og trykket vil øke i de 4 hulla så er dysene dine,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
stilimx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 107
Joined: 05 May 2009, 01:27
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by stilimx5 »

Så den nye regulatoren skal stå før den originale?`Altså: Nye regulator --> original regulator --> Dyser
?
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

stilimx5 wrote:Så den nye regulatoren skal stå før den originale?`Altså: Nye regulator --> original regulator --> Dyser
?
skal stå etter den originale,

bensinen kommer inn på fuel rail, så kommer dysene, så kommer den originale trykkreg, så kommer externe din på slangen etter den originale,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
stilimx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 107
Joined: 05 May 2009, 01:27
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by stilimx5 »

Henger ikke helt med ass :? Den originale regulatoren er den lille dingsen som sitter like ved fuel railen, nærmest torpedoveggen, med en vakumslange i seg?

Det er jo en inngang og en utgang på den nye regulatoren + en vakum ventil. Å den skal festes på returslangen? Hvor er returslangen? Stor? Liten? :roll:
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

stilimx5 wrote:Henger ikke helt med ass :? Den originale regulatoren er den lille dingsen som sitter like ved fuel railen, nærmest torpedoveggen, med en vakumslange i seg?

Det er jo en inngang og en utgang på den nye regulatoren + en vakum ventil. Å den skal festes på returslangen? Hvor er returslangen? Stor? Liten? :roll:
Det går 2 slanger inn på fuel rail, den får bensin i ene enden, og tilbake til tank på andre siden,, du skal kappe slangen etter den originale dubbeditten, men er dette noe du trenger når du skal ha større dyser da,, er jo ikkje helt vits å floode stemplene helt heller,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
stilimx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 107
Joined: 05 May 2009, 01:27
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by stilimx5 »

Fikk montert den. Var jo latterlig lett i forhold til hva jeg så for meg :)
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
Post Reply