Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har i løpet av de siste dagene montert en fabrikkny JR supercharger på bilen min. Det har gått rimelig knirkefritt, og bilen startet og går som en drøm nå
Men jeg har et lite spm. På bypassen før kompressoren er det en nippel som står åpen og skal gjøre det i følge instruksjonene også. Men her suges det luft som bare juling, og det hyler og kviner som en følge av dette.
Er dette riktig? Plugger jeg denne så dør motoren ut.
På min var det en slange der, men husker desverre ikke hvor den gikk nå, da måtte eg hatt noen bedre bilder og av mer, mener den ikke gikk så langt heller,,
StianOppistov wrote:På min var det en slange der, men husker desverre ikke hvor den gikk nå, da måtte eg hatt noen bedre bilder og av mer, mener den ikke gikk så langt heller,,
Den sugde filtrert luft om jeg ikke husker feil..
Slangen gikk til en nippel på bendet på innsuget
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Ser ikke ut som kittene dere har bilder har den aktuelle nippelen. Etter en del søk på miata.net fant jeg ut at det gikk an å plugge denne, selv om instruksjonen sier at den skal stå åpen.
Men har fått et nytt problem..
Ved høyt turtall og mye boost så lekker det MYE olje i bakkant av motoren mot torpedoveggen. Har ny CAS o-ring, så denne er utelukket. Ser ut som at det kan komme fra peilepinnen kanskje?
Vet at PCV ventilen min er dårlig, så har bestillt ny. Men kan det være tilfelle at hvis denne ventilen er dårlig og ikke slipper ut trykk så blir det så høyt trykk at det blåser olje ut peilepinnen (eller en tetning i bakkant av motoren?? Litt usikker på om det kan være PCV ventilen som fører til dette..noen som vet?
miatajon wrote:Ser ikke ut som kittene dere har bilder har den aktuelle nippelen. Etter en del søk på miata.net fant jeg ut at det gikk an å plugge denne, selv om instruksjonen sier at den skal stå åpen.
Men har fått et nytt problem..
Ved høyt turtall og mye boost så lekker det MYE olje i bakkant av motoren mot torpedoveggen. Har ny CAS o-ring, så denne er utelukket. Ser ut som at det kan komme fra peilepinnen kanskje?
Vet at PCV ventilen min er dårlig, så har bestillt ny. Men kan det være tilfelle at hvis denne ventilen er dårlig og ikke slipper ut trykk så blir det så høyt trykk at det blåser olje ut peilepinnen (eller en tetning i bakkant av motoren?? Litt usikker på om det kan være PCV ventilen som fører til dette..noen som vet?
det er nok overtrykk i toppdekslet så gjør dette ja, ville kjøpt en ny fort ja, eg har en flett ny her, men siden postvesenet er så sykt tregt så ville eg bare stukket innom en mazda der du bor, bør vera lagervare, er likt på dem fleste mazda 323 osv,,
Mazda norge er en vits..får ikke tak i ny før mandag Og de skal ha 343 sure kroner for den!! MX5parts selger OEM for en drøy 100-lapp. Men så var det leveringstiden fra England da..kan gå fort, men kan og ta tid, så valgte å bestille hos Lieco auto i morges.
Håper det er denne ventilen som er synderen. Får forske mer på det etter jobb idag. Lurer på om jeg kan ha en lik ventil jeg kan teste i bruksbilen..er en 98mod Mazda 323f 1.8, så ikke umulig at det er samme PCV som er brukt på den.
Da er oljelekkasjen i alle fall lokalisert. Var toppdekselpakningen som hadde takket for seg.
Spørsmålet er da hvorfor dette skjedde? Kan virke som at det har vært dårlig kvalitet på pakningen da den var blitt litt hard. Den ble byttet for ca ett år siden i forbindelse med storservice på motoren. Kan det ha vært for høyt trykk i toppen, eller er det rett og slett en dårlig pakning? Den har jo splittet seg på en uvanligt måte!
Jaja, da er det bare å få tak i en ny pakning og ny PCV ventil og prøve lykken på nytt!