feil på enveisventil til bremsekraftforsterker ?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

feil på enveisventil til bremsekraftforsterker ?

Post by Harald »

jeg lurer på om noen har opplevd at enten selve vakumklokka til bremsekraftforsterkern. eller enveis ventilen har streiket før.. mine bremser kjennes fine ut når jeg kjører normalt, gjerne motorbremser litt(mye vakum).. men om jeg har hatt et drag ut et par tre gir feks på bane.. med ladetrykk på riktig side av 1 bar. blir pedalen steinhard. ikke ulik sånn den føles om man bremser gjentatte ganger med motorn av.. dette gir jo en noe kjip bremsefølelse i enden av raka, eller på vanlig vei.. akurat når det passer dårligst :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 664

Re: feil på enveisventil til bremsekraftforsterker ?

Post by anton.g »

Harald wrote:jeg lurer på om noen har opplevd at enten selve vakumklokka til bremsekraftforsterkern. eller enveis ventilen har streiket før.. mine bremser kjennes fine ut når jeg kjører normalt, gjerne motorbremser litt(mye vakum).. men om jeg har hatt et drag ut et par tre gir feks på bane.. med ladetrykk på riktig side av 1 bar. blir pedalen steinhard. ikke ulik sånn den føles om man bremser gjentatte ganger med motorn av.. dette gir jo en noe kjip bremsefølelse i enden av raka, eller på vanlig vei.. akurat når det passer dårligst :D
Ettersom du er en snylter her på forumet, så regner du vel ikke med noe hjelp her heller................ :lol:

Fra spøk til alvor, sjekk over slanger, skal ikke store sprekken til før vakum forsvinner.
Har du WSM- som jeg har, så ligger det inn et feilsøkingsskjema der

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

gratulerer. du svarte akurat sånn jeg forventer av folket på forumet.. :P ikkeno vettugt.. jeg vet at små lekkasjer lager problemer, og har allerede sjekket sånt.. spurte om noen har opplevd at en av de to komponentene feiler før.. :P
-*Snylter*-
B1ackBoX
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 718

Post by B1ackBoX »

Kan ikke ha noe med ladetrykket å gjøre ihht. ventilen?
Tenker litt høyt bare... siden motor som standard er sugemotor, er det som regel alltid vakum i innsuget. Men siden du kjører med turbo og har høyere trukk i innsuget enn hva standard innsug er laget for(det har jo du byttet ut), men ventilen er vel enda standard og er kanskje ikke laget for overtrykk?
Jeg har sikkert feil :roll:
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 670

Post by Banzaibaggen »

Ja. Har opplevd å ødlegge enveisventil. Men det er jo også en ganske vanlig sak at bremsekraftforsterkern ryker på bilene våre.
Antar at ventilen ikke er brekt så da skal det bare være å gjøre godt rent med rødsprit. Med det trykket som vi oppererer med skal det ikke mye olje damp til før det blir klissete inni der.
Så lenge det ikke er under venstre bremsing at pedalen blir hard setter jeg en knapp på at forsterkeren er i startfasen til å dø.
Kjørte selv i lengre tid med 1,2 bar trykk helt uten ventil mens jeg ventet på en ny og hadde ikke noe problem med følelsen i bremsene så lenge jeg slapp gassen før jeg bremset.
Skal sies at forsterkern røyk ikke lenge etter at jeg fikk montert ventilen så er nok ikke noe de liker så godt :).
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

ventilen og forsterkern er begge deler fra mazdaspeed som org har turbo.. men får prøve å bytte ventilen, se om det hjelper :D
-*Snylter*-
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 664

Post by anton.g »

Harald wrote:gratulerer. du svarte akurat sånn jeg forventer av folket på forumet.. :P ikkeno vettugt.. jeg vet at små lekkasjer lager problemer, og har allerede sjekket sånt.. spurte om noen har opplevd at en av de to komponentene feiler før.. :P

You get what you pay for...........................

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
S.F
2000 RPM
2000 RPM

Post by S.F »

fy fan.. latterlige greier...

ybertrist :shock:
mmmmmm...