Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg blir nødt til å kjøpe meg nye vinterdekk i år og har ikke noe særlig oversikt over hvilke produsenter som passer best til mx5. Har kjørt på pigg de tre siste vinterene men vil nå gå over til piggfritt. Er ute etter dimensjonen 185/55/15. Er det noen som har noen tips på dekktype. Har blitt anbefalt Viking contact 3. Noen som bruker denne?
Hva blir nye mxfemmer levert med egentlig?
Har Nokian Hakkapeliitta på 14" felger, og min erfaring med dem er ikke helt i samsvar med NAF testen. De har helt overnaturlig bra grep på kald snø (nesten bedre enn på asfalt virker det som), men dårlig på is (som alle piggfrie dekk), slaps og våt asfalt. Det dårlige grepet oppveies av at de slipper svært gradvis, så det er bare moro å sladde litt . Sånn sett passer de bra til mx-5. Som det står det i testen har de lang bremselengde på våt asfalt. Anbefales hvis du kjører mest på kald snø.