Harrytur m/hardtop
Moderator: Styremedlemmer
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Harrytur m/hardtop
Da var årets harrytur til Sverige unnagjort. Bilen fylt opp med flesk og Falunkorv.
Deltagere: Undertegnede og kona i MX5'en.
Noe spesielt med dette?
Joda, første skikkelige kjøreturen med hardtop.
Ble liksom ikke samme sjarmen.
Været var både kaldt og bløtt, så noen åpen kjøring var ikke på tale, men allikevel.
Med cabben oppe har man litt mere følelse med vær og vind, selv om man ikke blir bløt.
Med hardtop: Stillere, mere "kjedelig". Til og med radioen hadde ingen problem med og overdøve vindstøyen.
Sikkert OK for de som trenger MX5'en som vinterbil.
Undertegnede skal la den stå på inntil de første vårtegn melder seg. (Som de fleste vet kommer våren til Trøndelag i januar/februar.)
Steinar
Deltagere: Undertegnede og kona i MX5'en.
Noe spesielt med dette?
Joda, første skikkelige kjøreturen med hardtop.
Ble liksom ikke samme sjarmen.
Været var både kaldt og bløtt, så noen åpen kjøring var ikke på tale, men allikevel.
Med cabben oppe har man litt mere følelse med vær og vind, selv om man ikke blir bløt.
Med hardtop: Stillere, mere "kjedelig". Til og med radioen hadde ingen problem med og overdøve vindstøyen.
Sikkert OK for de som trenger MX5'en som vinterbil.
Undertegnede skal la den stå på inntil de første vårtegn melder seg. (Som de fleste vet kommer våren til Trøndelag i januar/februar.)
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Smaksak det vel. Kanskje han liker dekk som bråker mye, kanskje han liker utseendet?jean-eric wrote:Hva er vitsen med å bruke hardtop ofte på sommeren på en cab? Kanskje cab ikke er din greie...

(og alle som bor innenfor 4 timer fra svenskegrensa med bil burde fått ekstra skatt på bacon, kjøtt og alkohol i Norge)

-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg skulle ut på en øy en helg i sommer, 3 ferger og værmeldingen var mindre oppløftende, bilen skulle for første gang stå ute i flere dager..
Så jeg satt på hardtop'en og dro på tur.. meget fornøyelig
Cab er meningsløst når det regner mer enn bare yr,
så da kan det likegodt være coupe.. spes. når den ser så bra ut
Så jeg satt på hardtop'en og dro på tur.. meget fornøyelig

Cab er meningsløst når det regner mer enn bare yr,
så da kan det likegodt være coupe.. spes. når den ser så bra ut
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Nå skrev han nå "behagelig når det regner".. Hvis din cab-greie er å kjøre med taket nede når det pøsregner så får du kose deg med det.. Jeg på min side kjører konsekvent uten tak hvis det ikke regner i perioden mars-oktober, men synes det ser utrolig teit ut å kjøre uten tak i regnvær..jean-eric wrote:Hva er vitsen med å bruke hardtop ofte på sommeren på en cab? Kanskje cab ikke er din greie...
Dessuten.. som så mange har nevnt her, å bruke hardtop innimellom gjør at en har et meget pent og annerledes alternativ til kalesjen, som samtidig gjør bilen stivere og samtidig roligere innvending...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Jepp, når det er varmt og pent er det utrolig digg å kjøre takløst 
Kjørte forsåvidt uten tak i både januar og februar, men nå på høsten hvor det er så utrolig mye dårlig vær, så er det utrolig digg med litt mer komfort og lyddemping
Greit å "spare" softtoppen litt og på vintersesongen.
I tillegg blir bilen utrolig mye penere med hardtop kontra softtop
Men er ikke umulig jeg stiller på sportsvogn.no sin nyttårstur som foregår med taket nede og uten varmeapparat
-n

Kjørte forsåvidt uten tak i både januar og februar, men nå på høsten hvor det er så utrolig mye dårlig vær, så er det utrolig digg med litt mer komfort og lyddemping

Greit å "spare" softtoppen litt og på vintersesongen.
I tillegg blir bilen utrolig mye penere med hardtop kontra softtop

Men er ikke umulig jeg stiller på sportsvogn.no sin nyttårstur som foregår med taket nede og uten varmeapparat

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Eg synest faktisk høsten er en hærlig tid å kjøre toppløst eg,, eg ville aldri ødelagt høst sesongen med hardtopp. men det er jo bare min mening.. Men eg ser da softtopp som slitedel ala favoritt ola buksa i skapet.. etter noen år så må den byttes uansett.. 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Det er ikke det som er poenget.. Jeg (og jeg tipper også nope-mx5) kjører også mye uten tak på høsten... men det betyr ikke at vi kjører uten tak når det pøsregner.. det er bare teit.. og dersom en har hardtop hengende oppunder taket i garasjen og det tar 2 minutter å senke den nedpå bilen og klipse fast, er det et fint og annerledes alternativ til softoppen...StianOppistov wrote:Eg synest faktisk høsten er en hærlig tid å kjøre toppløst eg,, eg ville aldri ødelagt høst sesongen med hardtopp. men det er jo bare min mening.. Men eg ser da softtopp som slitedel ala favoritt ola buksa i skapet.. etter noen år så må den byttes uansett..
Last edited by HansT on 18 Oct 2009, 17:45, edited 1 time in total.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2