Neonlys??

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Neonlys??

Post by Daniel »

Hei!

Vurdere å montere neonlys (blå) under min miata!
Men lurer på om noen her har tips ang, hvilket merke/modell man bør satse på?? Er ute etter mest for penga (bra lys under hele bilen og god kvalitet)!
Dette inlegget er ikke for at folk skal si hva de mener om noenlys på miata/mx5!

Hilsen daniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Ser de selger dette på qxl. har en kompis som har to sett vis han ikkje har fått solgt de ennå...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

Jeg har villet kjøpt et skikkelig kit som har kostet litt. ikke no torshov jalla. Skal jo tross alt ligge under bilen dette og må tåle litt over lengre tid. Kjøp noe som matcher fargen på bilen din og som evnt. blinker eller skifter farge? :wink: Pass også på å legg de slik at kun lyset vises og ikke rørene, for det gir et mye penere look.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Og så må du passe på at ikke Onkel politi ser deg. For da får du forelegg
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Rockfordman wrote:Jeg har villet kjøpt et skikkelig kit som har kostet litt. ikke no torshov jalla. Skal jo tross alt ligge under bilen dette og må tåle litt over lengre tid. Kjøp noe som matcher fargen på bilen din og som evnt. blinker eller skifter farge? :wink: Pass også på å legg de slik at kun lyset vises og ikke rørene, for det gir et mye penere look.
Hei ser du er ute etter en billig mx5. hva er billig? eg har en hvit 1991 mod miata med hardtop senket med eibach 16" felger Hadde eu kontroll på den forrige torsdag fikk mangel på ett bremserør som er byttet nå + ene bremseskiva bak, har bestilt alle skivene nye med bremseklosser rundt om. kan selge denne ferdig godkjent, skal egentlig ikkje inn til eu før jan 2005 men tok det nå før vinterlagring, er så mye enklere å få skiltene ut til våren då.. Vurderes solgt da eg har fått den kjekke meldingen om at eg vil bli permitert i ett år da bedriften min ikkje får solgt varene sine neste år, men de har solgt varene sine i 2006-07..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

Mazdafreaks wrote:
Rockfordman wrote:Jeg har villet kjøpt et skikkelig kit som har kostet litt. ikke no torshov jalla. Skal jo tross alt ligge under bilen dette og må tåle litt over lengre tid. Kjøp noe som matcher fargen på bilen din og som evnt. blinker eller skifter farge? :wink: Pass også på å legg de slik at kun lyset vises og ikke rørene, for det gir et mye penere look.
Hei ser du er ute etter en billig mx5. hva er billig? eg har en hvit 1991 mod miata med hardtop senket med eibach 16" felger Hadde eu kontroll på den forrige torsdag fikk mangel på ett bremserør som er byttet nå + ene bremseskiva bak, har bestilt alle skivene nye med bremseklosser rundt om. kan selge denne ferdig godkjent, skal egentlig ikkje inn til eu før jan 2005 men tok det nå før vinterlagring, er så mye enklere å få skiltene ut til våren då.. Vurderes solgt da eg har fått den kjekke meldingen om at eg vil bli permitert i ett år da bedriften min ikkje får solgt varene sine neste år, men de har solgt varene sine i 2006-07..
Beklager, men er ikke interessert i hvit mx5 :wink:
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Egentlig bare glad til at du ikkje ville ha den. har ikkje lyst til å selge barnet mitt, Har lyst til å få turbo på den, men først skal den parkeres i vinter, masse modefikasjoner.. :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

hei Rockfordman.
Snakket nettopp med Per Christian Thaulow, og han har akkurat nå stående en gul kanadisk mx5 med sort skinn. Pris og km har jeg ikke enda, men han skal se etter biler. Har problemer med mailen sin, så han skal sjekke om han har fått den i morgen (han er ute og reiser). Har han fått den, får du svar tilbake, hvis ikke skal jeg få fikset det på en annen måte
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

m1chael wrote:hei Rockfordman.
Snakket nettopp med Per Christian Thaulow, og han har akkurat nå stående en gul kanadisk mx5 med sort skinn. Pris og km har jeg ikke enda, men han skal se etter biler. Har problemer med mailen sin, så han skal sjekke om han har fått den i morgen (han er ute og reiser). Har han fått den, får du svar tilbake, hvis ikke skal jeg få fikset det på en annen måte
Okey. tusen takk :) skikkelig trivelig å se at folk her inne er så hjelpsomme :D nesten rørt jeg :mrgreen:
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Btv michael. Biltilsynet i molde mente på at det ikke skulle vær noe problem å godkjenne en mazda mx5 me miniatyrskilt forann...
skal innom der en dag å vise min å prøve...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Hey...konge! Da er det bare å stikke innom der med bilen min når jeg får den. Skiltet ligger jo bøyd inne i bilen siden Viking herpa skilt og fanger

Takker masse for tipset forresten.

Er det din bil som står nede ved Hydro Texaco på reknes??
Står en rød liten der... Har ikke rukket å studere den enda :)
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
JohnO
500 RPM
500 RPM
Posts: 58
Joined: 07 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by JohnO »

Jeg kjøper neon på www.PCStyling.no . De er egentlig til pc, men den går jo og på 12v.. Vet om flere som har de under bil og på moped, og de har ikke hatt noe problemer med at de går i stykker. 2stk 30cm CCFL med inverter og bryter koster KUN 128kr. Da har man og råd til å bytte ut et par om de plutselig skulle bli defekte. Gir meget bra lys! :)

Om man vil slippe porto og eksp, har de forhandlere i bla Fredrikstad, Tønsberg og Kristiansund som kjører samme priser :D
X-96BRG :(
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Daniel »

hei johno!
Med bra lys, kan du skaffe et bilde som viser bilen med slike noenlys?
Fyller de hele bakken under bilen med lys, eller blir det striper med lys?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
User avatar
JohnO
500 RPM
500 RPM
Posts: 58
Joined: 07 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by JohnO »

Skal ta noen bilder til uka av bilen, er for tiden i Sverige. Lysa er meget god spredning på, noe du også kommer til se på bildene :) Det er jo også avhengig av hvor du plasserer de...
X-96BRG :(
User avatar
Dalton
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 456
Joined: 05 Dec 2003, 01:00
Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
Contact:
Status: Offline

Post by Dalton »

Jeg hadde Neon lys på bilen min, men kobla disse vekk. Det så ganske kult ut med blå lys under bilen, men han som hadde bilen før meg hadde koblet disse direkte til park lys, så de lyste hele tia. De er enda fast moontert på bilen, og får se om jeg skal sette en bryter på disse nå i løpe av høsten, men savner de egentlig ikke.......
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
Post Reply