Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er det noen som har erfaring med hvor stram gasswiren skal være?
Min wire har alltid vært ganske slapp og har aldri stusset på dette inntil jeg leste at utslaget på wiren skal være 1-3mm:
Utslaget på min wire er antagelig nærmere 10mm. Tenkte jeg skulle justere, men jeg får wiren liksom ikke så stram at utslaget kun er 1-3mm. Ikke uten at gasshjulet rører på seg, og det er jo ikke bra.
Erfaringer?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Leste en sak igår om akkurat det der, prøver å finne den igjen.
Trikset er iallefall å justere til turtallet begynner å øke, også slippe den litt tilbake.
Kolbotn wrote:Gjør det med motoren igang ja, jeg gjorde det uten engang... Hehe...
Jeg har prøvd å justere wiren slik linken beskriver og jeg får strammet en del uten at turtallet går opp. Problemet er bare at når jeg trykker inn gassen, vil ikke turtallet gå ned på 900 lengre, men henger seg opp på ca1200. Betyr vel at wiren er for stram, da? eller er det gasspjelet som trenger litt rens/smøring?
Selv nå, er ikke vandringen på wiren 1-3mm slik linken fra miata.net påstår den skal være.
Hvordan er det hos dere. Hvor mange mm. kan dere dytte på gasswiren?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Dette er en enkel fremgangsmåte som jeg benytter:
Få hjelp av noen som trår pedalen i bånn, samtidig kjenner du da på gass-spjeldet om det er helt åpent, er det ikke det, så må du stramme wiren. Tomgangsstillingen sjekker du ved å se om spjeldet lukker helt som det skal (går i endestopp), er wiren for stram her, må du slakke litt.
Miata'n min har masse slakk i wiren på tomgang, men er helt stram og med full åpning med pedalen i bånn.
På 807'n til samboer'n syntes jeg det var problemer med kikck-down på automaten. Satt guttungen bak pedalen og fant et par cm slakk i wiren (åpnet aldri helt opp). Strammet inn det og vips så var det futt i bilen igjen
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special