jatakk begge deler ? turbo og kompressor

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

herremin.... seriøst!...... eller er det det?
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

Kunne jo alltids kjøpt denne motoren med kompressor og FMII turbo. :D :D Sikkert ikke billig da. ;)


Image
t_huseby ---> Redrider
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

mon tro om den går så j****g ujevnt som det virker som, eller om det er bare han som har rykninger i beinet..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hvilken type kompressor er det ?

Ikke så dumt ha ha kompressorn på den kalde sia... Men det har kansje ikke så mye å si når komprimert luft blir varm uansett..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

er det bare jeg som blir litt satt ut av de bildene her eller?
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

det der er vel bare satt på løst for morro-skyld... :lol:
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

A_hjelme wrote:det der er vel bare satt på løst for morro-skyld... :lol:
Tror ikke det nei... det er flere som leker seg med både turbo OG kompressor oppsett. Bilen i videoen som det er link til øverst her har 342 HK på bakhjula ! ! og 21PSI trykk,(nesten 1,5 bar). Richard på Big Gulp Precision Products som har bygget denne bilen holder faktisk også på i disse dager å utvikle en coldside oppsett for oss med M45 kompressoren på 1.6 literen, og jeg har allerede meldt min interesse til han. BRPerformance har en stund nå hatt insugsmanifolden for coldside kit til 1.8 literen, og etter stort påtrykk fra mange M45 eiere med 1.6 literen ser det nå ut som om det endelig kommer en løsning for oss også.
Vidar wrote:Hvilken type kompressor er det ?
Han har den store MP62 kompressoren.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Tenkte da på FM-bildet
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

t_huseby ---> Redrider
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

HansT wrote:
A_hjelme wrote:det der er vel bare satt på løst for morro-skyld... :lol:
Tror ikke det nei... det er flere som leker seg med både turbo OG kompressor oppsett. Bilen i videoen som det er link til øverst her har 342 HK på bakhjula ! ! og 21PSI trykk,(nesten 1,5 bar). Richard på Big Gulp Precision Products som har bygget denne bilen holder faktisk også på i disse dager å utvikle en coldside oppsett for oss med M45 kompressoren på 1.6 literen, og jeg har allerede meldt min interesse til han. BRPerformance har en stund nå hatt insugsmanifolden for coldside kit til 1.8 literen, og etter stort påtrykk fra mange M45 eiere med 1.6 literen ser det nå ut som om det endelig kommer en løsning for oss også.
Vidar wrote:Hvilken type kompressor er det ?
Han har den store MP62 kompressoren.

ikke helt rett. olle richard sin bil i videoen. om du har sett motorrommet i bilen hans så husker du at det ser ulikt ut, og at hans er en nb.. bilen på videoen er satt sammen av en annen kar, for å "teste" konseptet. richard har 342 på hjula ja, men KUN med kompressoren..
Image



bilen i videoen har heller ikke noen mp62, men den lille m45? saken ser man klart..
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

De med M45 bør jo glede seg hvis det blir noe av coldside biggulp prosjektet:

Image

Det er MYE dreiemoment. på det endelige produktet snakker de om 220-230 hester. Ikke langt unna FM2
Latterlig at kitet selges hotside i det hele tatt når man ser hvor mye mer som egentlig er tilgjengelig.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ikke latterlig nei. er utrolig mye billigere å lage hotside enn coldside.. kommer unna med noen braketter osv, istedenfor ny innsugsmanifold og alt sånt.. ikke alle som er klar for den ekstra kostnaden, siden det lille kittet er laget som "rimelig" kompressorkit.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Jeg sitter å venter på at BigGulp skal få testet ferdig sin coldside insugsmanifold for M45 kompressor. Han har da sagt han skal begynne å produsere og selge den hvis det er nok interesserte. Og det er det ! ! Vi er flere som har signalisert overfor han at vi er interessert, så han får sikkert solgt en drøss når den kommer.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Post Reply